Gå til innhold

Innvandrere på trygdetoppen.

Anbefalte innlegg

Gjest skrævadottir
Skrevet

"Flere med akkurat samme lidelse fra samme land hos samme lege, det er statistisk umulig"

Heh-heh...det er det selvfølgelig ikke. Det må en overbevisende statistikk til for å konkludere med det. (og jeg påstår ikke at det ikke er sånn)

"...................................."

Hovedsaklig det som felte en norsk lege, tror det var 60 personer som ble tatt for svindel, og en lege for bedrageri. Den legen blir fattig, og samme med "pasientene". Sammen med taxisaken i det siste, ser det stygt ut med tendenser for en gruppe nordmenn. Det ser enda styggere ut for det offentliges rutiner som ikke oppdager saker og ting før det er gått årevis. Men de utnytter systemet, slik nordmenn gjør i stadig større grad. Når 34% av alle yrkesaktive er ansatt i det offentlige og mer enn halvparten av resten er uten arbeid, da ser det stygt ut.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

14

• Prozak

13

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hovedsaklig det som felte en norsk lege, tror det var 60 personer som ble tatt for svindel, og en lege for bedrageri. Den legen blir fattig, og samme med "pasientene". Sammen med taxisaken i det siste, ser det stygt ut med tendenser for en gruppe nordmenn. Det ser enda styggere ut for det offentliges rutiner som ikke oppdager saker og ting før det er gått årevis. Men de utnytter systemet, slik nordmenn gjør i stadig større grad. Når 34% av alle yrkesaktive er ansatt i det offentlige og mer enn halvparten av resten er uten arbeid, da ser det stygt ut.

Det som er kjipt er jo at, som motvekt til trygdesnytere så har man de som virkelig trenger hjelp, men som av en eller annen grunn ikke får det.

"....................................."

Skrevet

Nå må du gi deg. Du svarte på mitt utsagn om at FrP ikke sitter på noen "right path" eller "riktig sannhet" med at de har rett der og der og der. Det er klart jeg ikke klarer å la være å svare ironisk da.

At FrP er det eneste partiet som har turt å kalle en spade for en spade er hevet over enhver tvil. Men med mindre det er et argument for å stemme FrP, og dermed få med ganske mange andre ting de fleste av oss neppe vil ha, så har det lite for seg å terpe om og om igjen på at det har de sagt hele tiden o.s.v.

"................................."

Det jeg skrev var at "Det vil bevise at deres politikk er feil, og det vil bevise at Frp har hatt rett i denne problemstillingen hele tiden."

Legg merke til "DENNE problemstillingen"...

Og hva er galt i å påpeke gang på gang at de faktisk har hatt rett i hvordan utviklingen vil gå, så lenge de andre politiske partiene ikke er villige til å endre kurs (eller en gang våge å diskutere realitetene)?

Rent logisk så sier jo det meste av dette seg selv, hvis man bare bibeholder en liten grad av realisme når man vurderer saken.

Det må forholdsvis store og "dramatiske" forandringer til, hvis vi skal klare å snu denne utviklingen.

Og så langt så ser jeg bare to partier som tør å stå frem med forslag til kraftige tiltak - og det er RV og Frp.

RVs forslag til ulike tiltak vil jo sende Norge rett i dass, men de skal ha ros for at de tør stå for så radikale synspunkter.

Frp's forslag til tiltak er så langt det eneste jeg har sett som innebærer nok realisme til at det kan virke.

Og helt avhengig av hvordan man ønsker å prioritere resten av politikken til de ulike partier, så bør man stemme deretter.

For meg er innvandringspolitikken viktig, fordi dette er ett av de få områder som svært vanskelig kan reverseres hvis man lar det gå for langt.

Det betyr ikke at jeg automatisk vil stemme Frp, for det er en rekke andre saker som bør vurderes nøye. Men de er helt klart ett av tre partier som er aktuelle - og det er i første rekke deres innvandringspolitikk som bringer dem dit.

Skrevet

I denne situasjonen er det jeg setter min lit til sosialistene;

6-timers arbeidsdag NÅ!, 6 ukers ferie, gratis mobil til unga, varm lunch til alle, en skole uten karakterer og 50.000 nye stillinger i off. sektor...og et skikkelig lønnstillegg til alle i tillegg. Og mange flere muslimer. For ikke å glemme høyere skatter og avgifter for alle, bortsett fra meg selv!!

Er det rart SV blir populære?

Gjest skrævadottir
Skrevet

Det som er kjipt er jo at, som motvekt til trygdesnytere så har man de som virkelig trenger hjelp, men som av en eller annen grunn ikke får det.

"....................................."

Ikke minn meg på det.

Skrevet

Det jeg skrev var at "Det vil bevise at deres politikk er feil, og det vil bevise at Frp har hatt rett i denne problemstillingen hele tiden."

Legg merke til "DENNE problemstillingen"...

Og hva er galt i å påpeke gang på gang at de faktisk har hatt rett i hvordan utviklingen vil gå, så lenge de andre politiske partiene ikke er villige til å endre kurs (eller en gang våge å diskutere realitetene)?

Rent logisk så sier jo det meste av dette seg selv, hvis man bare bibeholder en liten grad av realisme når man vurderer saken.

Det må forholdsvis store og "dramatiske" forandringer til, hvis vi skal klare å snu denne utviklingen.

Og så langt så ser jeg bare to partier som tør å stå frem med forslag til kraftige tiltak - og det er RV og Frp.

RVs forslag til ulike tiltak vil jo sende Norge rett i dass, men de skal ha ros for at de tør stå for så radikale synspunkter.

Frp's forslag til tiltak er så langt det eneste jeg har sett som innebærer nok realisme til at det kan virke.

Og helt avhengig av hvordan man ønsker å prioritere resten av politikken til de ulike partier, så bør man stemme deretter.

For meg er innvandringspolitikken viktig, fordi dette er ett av de få områder som svært vanskelig kan reverseres hvis man lar det gå for langt.

Det betyr ikke at jeg automatisk vil stemme Frp, for det er en rekke andre saker som bør vurderes nøye. Men de er helt klart ett av tre partier som er aktuelle - og det er i første rekke deres innvandringspolitikk som bringer dem dit.

Fokuset er individuellt, selvfølgelig. Selv kan jeg ikke stemme FrP, da jeg er ekstremt mot veldig mye av politikken deres. Da hjelper det lite at de er de eneste som tør å kalle den forutnevnte spaden for nettopp det.

"........................................"

Skrevet

Javisst er det på tide å tenke nytt. Men for meg innebærer det ikke å stemme FrP - det er tross alt ganske mange andre viktige saker enn "innvandring".

Vi kan bli kvitt ganske mange samfunnsmessige problemer hvis vi f.eks adopterer styresettet i Singapore. Men ingen uten gjennomtrekk mellom ørene vil påstå at det er et slikt samfunn vi vil ha. Det er alltid mulig å kvitte seg med uønskede elementer vha. strenge lover og regler, men det vil alltid ha konsekvenser som strekker seg langt utover det man isolert sett vil gjøre noe med.

"...................................."

Det skremmer meg ikke, for det er for mange andre partier som vil holde Frp i øra uansett.

Så jeg finnes ikke bekymret for at vi skulle få noen "Singapore tilstander" i Norge bare fordi Frp fikk bidra noe mer til utformingen av innvandringspolitikken.

Desverre tror jeg at det finnes alt for mange som mener som deg at det finnes mange andre saker som er viktigere enn innvandringspolitikken.

For jeg tror desverre igjen at dere tar veldig feil der.

Det aller meste annet er nemlig forholdsvis reversibelt. Men innvandringsproblemet er IKKE det. Venter man for lenge og fortsetter å skyve problemet under teppet, så vil dette være den største trusselen mot det samfunn som vi lever i nå.

Jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil, men utviklingen her og i en god del andre land tyder desverre på at det er alt for riktig.

Gjest skrævadottir
Skrevet

I denne situasjonen er det jeg setter min lit til sosialistene;

6-timers arbeidsdag NÅ!, 6 ukers ferie, gratis mobil til unga, varm lunch til alle, en skole uten karakterer og 50.000 nye stillinger i off. sektor...og et skikkelig lønnstillegg til alle i tillegg. Og mange flere muslimer. For ikke å glemme høyere skatter og avgifter for alle, bortsett fra meg selv!!

Er det rart SV blir populære?

Samfunnet er fullt av tegn på at sømmene sprekker: økende, og allerede vanvittige priser (verdens dyreste) på offentlige tjenester, nedskjæringer, desperat leting etter nye skatter for å fylle budsjettene, dårligere ofentlige tjenester, stadig lenger behandlingstider på saker og stadige flere klager på kvalitet.

Integreringen er på framgang sier de, men likevel økes antall miliarder som må brukes til integrerering.

Sverige brukes friskt som eksempel, men de er i samme type båt, bare mye mer lekk og uten seil. Danmark har "smelt igjen døra" og er helt på knærne.

Her sitter vi med skylapper så svære som låvedører.

Skrevet

Fokuset er individuellt, selvfølgelig. Selv kan jeg ikke stemme FrP, da jeg er ekstremt mot veldig mye av politikken deres. Da hjelper det lite at de er de eneste som tør å kalle den forutnevnte spaden for nettopp det.

"........................................"

Og det er et ståsted jeg fullt ut forstår og respekterer.

Selv skulle jeg ønske at Høyre var litt klarere og "modigere" når det gjelder dette, for da ville valget vært enkelt for meg:-)

Skrevet

Det skremmer meg ikke, for det er for mange andre partier som vil holde Frp i øra uansett.

Så jeg finnes ikke bekymret for at vi skulle få noen "Singapore tilstander" i Norge bare fordi Frp fikk bidra noe mer til utformingen av innvandringspolitikken.

Desverre tror jeg at det finnes alt for mange som mener som deg at det finnes mange andre saker som er viktigere enn innvandringspolitikken.

For jeg tror desverre igjen at dere tar veldig feil der.

Det aller meste annet er nemlig forholdsvis reversibelt. Men innvandringsproblemet er IKKE det. Venter man for lenge og fortsetter å skyve problemet under teppet, så vil dette være den største trusselen mot det samfunn som vi lever i nå.

Jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil, men utviklingen her og i en god del andre land tyder desverre på at det er alt for riktig.

Den som lever får se. Imidlertid forutsetter jo det store problemet med feil folk i feil land, som du og andre er veldig hissige på, at tilstandene mht. kulturforskjeller og manglende vilje fra alle kanter til å enes om motsetninger er statiske og aldri kommer til å endre seg. Det kan man godt spekulere i sannsynligheten av, men vite kan man ikke.

".................................."

Skrevet

Samfunnet er fullt av tegn på at sømmene sprekker: økende, og allerede vanvittige priser (verdens dyreste) på offentlige tjenester, nedskjæringer, desperat leting etter nye skatter for å fylle budsjettene, dårligere ofentlige tjenester, stadig lenger behandlingstider på saker og stadige flere klager på kvalitet.

Integreringen er på framgang sier de, men likevel økes antall miliarder som må brukes til integrerering.

Sverige brukes friskt som eksempel, men de er i samme type båt, bare mye mer lekk og uten seil. Danmark har "smelt igjen døra" og er helt på knærne.

Her sitter vi med skylapper så svære som låvedører.

"Integreringen er på framgang sier de, men likevel økes antall miliarder som må brukes til integrerering."

Uhm...hallo? Det sier seg da selv. Hvis integreringstiltak- og tjenester skal økes, så må ressursene økes.

"Sverige brukes friskt som eksempel, men de er i samme type båt, bare mye mer lekk og uten seil."

Samtidig som Sverige klarer en del andre ting som Norge åpenbart er helt i tåka med.

Skrevet

Den som lever får se. Imidlertid forutsetter jo det store problemet med feil folk i feil land, som du og andre er veldig hissige på, at tilstandene mht. kulturforskjeller og manglende vilje fra alle kanter til å enes om motsetninger er statiske og aldri kommer til å endre seg. Det kan man godt spekulere i sannsynligheten av, men vite kan man ikke.

At motsetningene kan komme til å endre seg vet man jo aldri med sikkerhet - ei heller på vilken måte de vil endre seg.

Men desverre tror jeg at det vil kunne skje ulike dramatiske hendelser også i det norske samfunn som kun vil bidra til å øke de eksisterende motsetningene, og kanskje ganske så kraftig etterhvert.

Kanskje vil det litt klarere tydliggjøre hvor de ulike "grensene" går for hvem motsetningene faktisk står mellom (for svart og hvitt er det ikke), og på den måten bidra til å gjøre det noe enklere når det gjelder hvem tiltakene må iverksettes mot (og hvorfor).

Men det vil tiden vise....

Gjest skrævadottir
Skrevet

Og det er et ståsted jeg fullt ut forstår og respekterer.

Selv skulle jeg ønske at Høyre var litt klarere og "modigere" når det gjelder dette, for da ville valget vært enkelt for meg:-)

Historiens varmeste potet?

Gjest skrævadottir
Skrevet

Så hvitglødende at du må ha Asbesthansker? Nei asbest er forbudt. Smietang?

Skrevet

Det er i hvert fall en potet som viser hvem som er feige og hvem som tør å mene noe, blant våre politikere....

Skrevet

"Integreringen er på framgang sier de, men likevel økes antall miliarder som må brukes til integrerering."

Uhm...hallo? Det sier seg da selv. Hvis integreringstiltak- og tjenester skal økes, så må ressursene økes.

"Sverige brukes friskt som eksempel, men de er i samme type båt, bare mye mer lekk og uten seil."

Samtidig som Sverige klarer en del andre ting som Norge åpenbart er helt i tåka med.

Vi kan nok av og til lære av Sverige - både når det gjelder hva de har gjort riktig, og hva de har gjort galt.

Bare så synd at det ofte kan se ut som om vi kopierer dem der det har gått galt, og lar være der det har gått bra....

Men det er kanskje "typisk norsk"...?

Skrevet

Med den naivismen vi legger til grunn for innvandringspolitikken vår, så burde dette ikke være en overaskelse for noen.

Og at det blir stadig flere av dem som blir trygdede også ETTER at de har vært her i landet en god stund er heller ikke merkelig.

Hvis man tenker på hvordan de har hatt det der de kom fra, og vilken mangel på krav vi stiller dem her, så er det helt naturlig at de heller velger å gå trygdet enn å forsøke å bidra til arbeidslivet.

Den type innvandrere vi mottar flest av (familiegjenforening) er jo blitt en organisert aktivitet i en god del innvandringsmiljøer - ikke minst pga de store mulighetene de har for å utnytte det norske trygdesystemet.

Og det er IKKE innvandrerne som først og fremst skal kritiseres for dette, men de norske politikerene som skaper denne problematikken - og de av velgerne som gir sin stemme til de partier som er mest naive i dette.

Hvilke partier _er_ mest naive i dette da?

Gjest skrævadottir
Skrevet

Det er i hvert fall en potet som viser hvem som er feige og hvem som tør å mene noe, blant våre politikere....

Ganske så tydelig det.

Det er gått sport i å jukse med tall, med det resultat at SSB har mistet all tillit med et smell.

Aetat har fått en viktig regel som får ledighetstallene ned: ingen får mer dagpenger etter 2 år, da gidder de heller ikke sende meldekort, og vips er de ikke med i antallet ledige. De lever på sparepenger og andre ressursert til de må på sosialen, mange har ikke rett til sykepenger eller andre trygderettigheter heller, og dermed går utbetalingene ned, og alt ser bra ut.

Skrevet

Helt klart RV med SV diltende etter, og så Ap med hue under armen og armen i bind...

Skrevet

Glemte Krf som også helt klart befinner seg blant de som ikke helt ser ut til å forstå at menneskene vil unytte de muligheter til missbruk hvis man åpner for det....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...