Gå til innhold

Banken er lojal mot kunden, men bare gode kunder

Anbefalte innlegg

Gjest skrævadottir
Skrevet

Kult: Ved å se litt på et lovforabeid fant jeg ut at utleier skal betale gebyr for opprettelse av depositumskonto og andre gebyrer, f eks uttaksbebyr. Da sparte jeg 700 kr. Banken visste det, men sa ingenting til meg. De er lojale mot sin kunde, må skjønne. "Du spurte ikke!" sa hu fitta i banken da jeg rista henne. Først sa hun at det var opp til oss å bli enige om hvem som skulle betale da jeg spurte, og at jeg bare spurte hva som sto i loven. Det står ikke i loven, nei, men i lovforarbeidene. Snakk om å sno seg.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Har de lov til å velge hvem de skal være lojale mot da??? argh!

Gjest skrævadottir
Skrevet

Har de lov til å velge hvem de skal være lojale mot da??? argh!

Vet ikke. Men hun sa at hun "ikke ville ta parti, og ikke ville tolke lover". Jeg mener at hun nettop tok parti, og bevisst unnlot å opplyse om noe, som dermed koster meg penger.

Skrevet

Send en klage til bankklagenemda. Det sier seg selv at de ikke har lov å lyse (å unnlate å opplyse om dette er i praksis å lyve, du skal ikke trenge spørre) for å være "lojale" mot sine kunder.

Skrevet

Vet ikke. Men hun sa at hun "ikke ville ta parti, og ikke ville tolke lover". Jeg mener at hun nettop tok parti, og bevisst unnlot å opplyse om noe, som dermed koster meg penger.

Det er pisspreik. Det er utleier som skal betale dette, og det skal de opplyse om i banken. Det har de alltid gjort når jeg har vært i banken og opprettet depositumskonto. Utleier skal betale for opprettelsen, ganske enkelt fordi det er utleier og ikke leier som krever at kontoen opprettes.

"..................................."

Gjest skrævadottir
Skrevet

Det er pisspreik. Det er utleier som skal betale dette, og det skal de opplyse om i banken. Det har de alltid gjort når jeg har vært i banken og opprettet depositumskonto. Utleier skal betale for opprettelsen, ganske enkelt fordi det er utleier og ikke leier som krever at kontoen opprettes.

"..................................."

Utleier kan også bestemme hvilken bank, dermed valgte han den dyreste banken jeg har sett. 500 kr for å opprette en depositumskonto, 2% uttaksgebyr og 0,5% rente.

Noen banker tar null og niks og gir 1,75%.

Jeg kan ikke kreve differansen til beste rente, ellers hadde jeg trukket det også.

Skrevet

Jeg leier ut, men jeg holder meg unna de bankene som tar relativt store beløp for å opprette en depositum konto. Den jeg bruker tar ikke betalt.

Gjest skrævadottir
Skrevet

Jeg leier ut, men jeg holder meg unna de bankene som tar relativt store beløp for å opprette en depositum konto. Den jeg bruker tar ikke betalt.

Sikkert det lureste, leietaker legger sikkert merke til slikt, og det er best å gjøre ting mest mulig sympatisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...