Gå til innhold

er det feigt å ikke stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt! .)

Selvsagt og selvsagt...men hva gjør man ikke for å slippe Kristin Halvorsen som finansminister :-)

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

40

• favn

14

• Goliath

11

• gripp

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stem Venstre!:)

Mitt slagord: Vi bryr oss OM og ikke så mye MED - -

Vi vil ha vekk byråkratiet - vil ikke at folk skal stå med lua i handa i vanskellige perioder. Det skal være plass til ulikheter og ulike drømmer, kultur, kreativitet, sunn mat og natur. Det skal være ærefullt å starte egen bedrift for seg selv og noen til, -og ikke vanskelig. Vi er for full barnehagedekning, kontantstøtte og 15 mnd fleksibel barselpermisjon.

les litt mer selv du :)

http://www.vg.no/nyheter/spesial/valg2005/?p=venstre

Heia venstre! :-)

Skrevet

Selvsagt og selvsagt...men hva gjør man ikke for å slippe Kristin Halvorsen som finansminister :-)

Bare innrøm det - du har begynt å bli turkis! :) - som meg...

Skrevet

Det beste venstre-argumentet må p.t. være at et resultat for Venstre over sperregrensen kan hindre en sosialistisk regjering, faktisk en forutsetning.

Jeg har truffet uvanlig mange som sier de vil stemme Venstre nettopp på grunn av dette.

Så det er fortsatt håp.

Det blir veldig jevnt mht til koalisjonene.

Men... de rød-grønne går av med seieren og får en vanskelig jobb med å håndtere splid innad i koalisjonen, hvilket vil bety at de antagelig er avhengig av blå støtte dann og vann.

Eller 'må' rød-grønn koalisjon være enig utad til Dovre faller? De blå er jo ikke det, men har likevel skrudd sammen inneværende periode.

Skrevet

nope - da skal alle være mest mulig like og byråkratiet skal være viktigere enn borgeren.

Hør, hør!

(Unnskyld at jeg blander meg inn, men kan ikke styre min begeistring over flisas venstre-tilhørighet ;-))

:-)

Gjest Jern-Erna
Skrevet

Venstre vil også ha full barnehagdekning og et måltid på skolen . Vi har en bedre skolepolitikk enn SV - vi ønsker å styrke læreren - få mer respekt for lærere, og ikke gjør alle barn "like"

Ønsker du å beholde en borgerlig regjering er det viktig å få Venstre over sperregrensa - ellers ryker hele korthuset.

Venstre vil heller ha "jern-Erna" som statsminister enn en fra Krf. - så er det også sagt :)

Venstre er Norges eldste parti - men ble veldig upopulært da enkelte topper har sagt mye rart opp igjennom tidene - ikke akkurat i tråd med resten av Venstrefolka.

Det er fargerike personer i Venstre med store tanker om personlig frihet for den enkelte :)

For meg var det som å "komme hjem".

"Venstre vil heller ha "jern-Erna" som statsminister enn en fra Krf. - så er det også sagt :)"

Det er greit nok det, Flisa, men det som er dumt med denne uttalelsen er jo at Høyre faktisk har Kjell Magne Bondevik som sin statministerkandidat, Høyre stiller ikke med sin egen. Dette burde du ha visst.

Skrevet

Det blir veldig jevnt mht til koalisjonene.

Men... de rød-grønne går av med seieren og får en vanskelig jobb med å håndtere splid innad i koalisjonen, hvilket vil bety at de antagelig er avhengig av blå støtte dann og vann.

Eller 'må' rød-grønn koalisjon være enig utad til Dovre faller? De blå er jo ikke det, men har likevel skrudd sammen inneværende periode.

Jeg vil tro at rivningene mellom SV og AP vil bli ganske krevende.

Utenrikspolitikken er et godt eksempel. Dessuten må AP forholde seg til SV's eventyrløfter på en rekke områder. Museumsvokterne på bakrommet hos SV er ikke å spøke med.

Senterpartiet kan alltids takles gjennom å gi noen millioner ekstra i jordbruksforhandlingene og kanskje et nytt tunnellhull her og der rundt i landet.

Enn så lenge får vi håpe at marerittet ikke blir virkelighet.

Skrevet

"Venstre vil heller ha "jern-Erna" som statsminister enn en fra Krf. - så er det også sagt :)"

Det er greit nok det, Flisa, men det som er dumt med denne uttalelsen er jo at Høyre faktisk har Kjell Magne Bondevik som sin statministerkandidat, Høyre stiller ikke med sin egen. Dette burde du ha visst.

Selvsagt stiller Høyre med en statsministerkandidat. Det gjør jo også Venstre, alle partier har det. Ja, vi står bak Bondevikregjeringen - og går til valg på den, men om vi kan velge, velger vi Erna Solberg. Det ideelle ville for Venstre -og Norge være å få Lars Sponheim som statsminister, Det er da ingen hemmelighet at et parti vil ha sine egne?

Skrevet

Jeg vil tro at rivningene mellom SV og AP vil bli ganske krevende.

Utenrikspolitikken er et godt eksempel. Dessuten må AP forholde seg til SV's eventyrløfter på en rekke områder. Museumsvokterne på bakrommet hos SV er ikke å spøke med.

Senterpartiet kan alltids takles gjennom å gi noen millioner ekstra i jordbruksforhandlingene og kanskje et nytt tunnellhull her og der rundt i landet.

Enn så lenge får vi håpe at marerittet ikke blir virkelighet.

Enig når det gjelder Ap/SV på utenriks.

Og nå skulle jeg til å si at Sp er ei nøtt for Ap når det gjelder boring i Barents. Men så var det Venstre som sier utvetydig nei (tror jeg det var).

Skrevet

Selvsagt stiller Høyre med en statsministerkandidat. Det gjør jo også Venstre, alle partier har det. Ja, vi står bak Bondevikregjeringen - og går til valg på den, men om vi kan velge, velger vi Erna Solberg. Det ideelle ville for Venstre -og Norge være å få Lars Sponheim som statsminister, Det er da ingen hemmelighet at et parti vil ha sine egne?

Heia Sponheim! :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Venstre vil også ha full barnehagdekning og et måltid på skolen . Vi har en bedre skolepolitikk enn SV - vi ønsker å styrke læreren - få mer respekt for lærere, og ikke gjør alle barn "like"

Ønsker du å beholde en borgerlig regjering er det viktig å få Venstre over sperregrensa - ellers ryker hele korthuset.

Venstre vil heller ha "jern-Erna" som statsminister enn en fra Krf. - så er det også sagt :)

Venstre er Norges eldste parti - men ble veldig upopulært da enkelte topper har sagt mye rart opp igjennom tidene - ikke akkurat i tråd med resten av Venstrefolka.

Det er fargerike personer i Venstre med store tanker om personlig frihet for den enkelte :)

Helt enig med Flisa, viktig å få venstre over sperregrensa for å sikre fortsatt borgerlig regjering.

Og synes også at Venstre er et godt alternativ. Tror nok det er de som får min stemme i år.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Alle partier har sin egen statsminister kandidat!

Skrevet

Helt enig med Flisa, viktig å få venstre over sperregrensa for å sikre fortsatt borgerlig regjering.

Og synes også at Venstre er et godt alternativ. Tror nok det er de som får min stemme i år.

Ja,- de er blitt litt "glemt" med årene - politikken er sabla god - den reneste sunne fornuft! :)

Gjest blomsterløk
Skrevet

SV ønsker ikke å gjøre alle barn like som du skriver. SV ønsker at det skal bli flere lærere is kolen slik at læreren har tid til å gi hver enkelt elev den oppfølging eleven behøver. Det innebærer både å gi de flinkeste mer utfordringer og å gi de som behøver mer oppfølging mer hjelp og støtte. DET er en del av SVs skolepolitikk, ikke å gjøre alle like.

Også vil de droppe karakterer i skolen. Er det noe bra da?

Dårlig løsning synes jeg.

Skrevet

Problemet mitt er at jeg ønsker å stemme Venstre, men jeg vil ha en rødgrønn regjering. Løs den floken for meg, du :) (Ideologisk ligger jeg altså et sted mellom AP og Venstre, litt nærmere Venstre, men langt fra Høyre)

Skrevet

Feigt er vel neppe ordet. Men det er usigelig dumt.

Stemmeretten er det definivit viktigste som ble kjempet fram i sin tid, og et av de viktige fundamentene i demokratiet.

Bruk i det minste stemmen på et parti du i alle fall ikke er uenig med alt i. De færreste av oss greier vel å føle partitilhørighet uansett.

Skrevet

Bare innrøm det - du har begynt å bli turkis! :) - som meg...

Turkis? Moi? Tja, jeg er jo opptatt av miljø og sånn, også kjører jeg blyfritt da. Holder det eller?

Skrevet

Med sosialister ved roret noen år, vil det trolig være mulig å stemme på LO allerede ved neste valg.

Det virker så unødvendig å gå via AP liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...