Gå til innhold

er det feigt å ikke stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet mitt er at jeg ønsker å stemme Venstre, men jeg vil ha en rødgrønn regjering. Løs den floken for meg, du :) (Ideologisk ligger jeg altså et sted mellom AP og Venstre, litt nærmere Venstre, men langt fra Høyre)

Ønsker du venster-politikk så stemmer du Venstre. Dette er et STORTINGSVALG - så gå inn på fylket ditt og se hvem det egentlig er du stemmer inn på Stortinget -jeg stemmer in Rita Sletner - en sabla tøff dame! :)

http://www.venstre.no/lokallag/

Om alle som liker Venstres politikk hadde STEMT Venstre -hadde vi blitt større enn Krf :)

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

40

• favn

14

• Goliath

11

• gripp

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Turkis? Moi? Tja, jeg er jo opptatt av miljø og sånn, også kjører jeg blyfritt da. Holder det eller?

Ja, da er du turkis!:-)

Skrevet

Ønsker du venster-politikk så stemmer du Venstre. Dette er et STORTINGSVALG - så gå inn på fylket ditt og se hvem det egentlig er du stemmer inn på Stortinget -jeg stemmer in Rita Sletner - en sabla tøff dame! :)

http://www.venstre.no/lokallag/

Om alle som liker Venstres politikk hadde STEMT Venstre -hadde vi blitt større enn Krf :)

Men stemmer jeg Venstre støtter jeg en borgerlig regjering.. og det vil jeg jo ikke ha.

Ideelt sett skulle jeg gjerne sett AP og Venstre danne stortingsflertall sammen, så kan SV og Høyre være i opposisjon fra hver sin side :)

Gjest Jern-Erna
Skrevet

Selvsagt stiller Høyre med en statsministerkandidat. Det gjør jo også Venstre, alle partier har det. Ja, vi står bak Bondevikregjeringen - og går til valg på den, men om vi kan velge, velger vi Erna Solberg. Det ideelle ville for Venstre -og Norge være å få Lars Sponheim som statsminister, Det er da ingen hemmelighet at et parti vil ha sine egne?

Høyre vil ha sittende regjering, det samme med Venstre og KrF, ergo det er ikke reelt.

Skrevet

Høyre vil ha sittende regjering, det samme med Venstre og KrF, ergo det er ikke reelt.

Jovisst - om flere stemmer Venstre enn Krf f.eks skal jeg vedde på at de må tenke nytt....

Skrevet

Skrekkelig ironisk at de borgerlige i kampen (!) for stemmer, er villige til å bruke Che Guevara som symbol.

Det er jo ikke Che - ser du ikke det? det er jo nettopp DET som er poenget - Unge Venstre syns det er tåpelig (med rette) at moteplagg bruker Che som motiv - derfor bruker de Sponheim som motiv :)

Skrevet

Men stemmer jeg Venstre støtter jeg en borgerlig regjering.. og det vil jeg jo ikke ha.

Ideelt sett skulle jeg gjerne sett AP og Venstre danne stortingsflertall sammen, så kan SV og Høyre være i opposisjon fra hver sin side :)

'Men stemmer jeg Venstre støtter jeg en borgerlig regjering.. og det vil jeg jo ikke ha.'

Du har selvsagt rett. En stemme til Venstre er en stemme til Krf og Høyre.

Skrevet

'Men stemmer jeg Venstre støtter jeg en borgerlig regjering.. og det vil jeg jo ikke ha.'

Du har selvsagt rett. En stemme til Venstre er en stemme til Krf og Høyre.

En stemme til Venstre er åg gjøre Høyre varmere og Krf rausere og få frem Venstre-politikk .)

Er man sosialist stemmer man rødt...

Skrevet

Venstre og boring i Barents?

Som du ser i flisas linker, lar dette seg løse ganske greit.

Litt prøveboring, forskningsboring osv osv i begynnelsen hvor man tilbørlig hensyn til miljøet...og vips, så er Venstre fornøyd.

Samlingsregjeringer har vært ute for verre utfordringer enn dette.

Skrevet

Ja,- de er blitt litt "glemt" med årene - politikken er sabla god - den reneste sunne fornuft! :)

I helvete som du driver valgkamp her inne om dagen, dah! ;)

Skrevet

Ja, nå er det blitt mye rot pga disse partisammenslåingene. Man blir jo helt forvirra av mindre.

Jeg vet ikke hva jeg skal stemme. Men føler nå liksom at jeg må da. Det kan godt hende at jeg kommer til å stemme på noe jeg vil angre. For jeg aner ikke hva som er best lenger. Og disse testene som har versert gjør meg enda mer forvirret.

På testen på NRK f.eks, så fikk man jo spørsmål om barnehageplasser, abort, skolemat, karakterer osv. Ting som ikke er aktuelt for meg, som ikke har barn og heller da ikke vil få barnebarn. Men selvfølgelig stemmer jeg for at barna skal få mat på skolen, at alle kan få barnehageplass osv. Da ender jeg opp som SV'er, men det er jo ikke ting jeg er opptatt av i det hele tatt. For testene sier ingenting om hvem de skal ta pengene fra for å finanisere alt dette. Det vil jeg vite før jeg stemmer. Men får jeg vite det tro.

Du skriver bl.a.:

"På testen på NRK f.eks, så fikk man jo spørsmål om barnehageplasser, abort, skolemat, karakterer osv. Ting som ikke er aktuelt for meg, som ikke har barn og heller da ikke vil få barnebarn. Men selvfølgelig stemmer jeg for at barna skal få mat på skolen, at alle kan få barnehageplass osv. Da ender jeg opp som SV'er, men det er jo ikke ting jeg er opptatt av i det hele tatt."

Jeg mener at så lenge vi lever i et samfunn, så har vi også et ansvar for andre, og ikke bare oss selv.

Det er fullt mulig å engasjere seg i ting som ikke er aktuelle for deg personlig (som du selv skriver), det skulle faktisk bare mangle.

Skrevet

Venstre har ikke problem med utvikling så lenge man er sikker på at man har dekket opp miljøhensyn. Venstrefolk er ofte moderne mennesker med sans for froskning og utvikling og teknologi :)

se også: http://www.venstre.no/kilden/00011CA6-8000000B/pressemeldinger/S004CBF49-004CBF4A

Den siste bemerkningen er veldig bra:

'Oljeselskapenes investeringer i området kan ikke tillegges avgjørende vekt dersom miljøhensyn trekker i motsatt retning.'

Dette er tøft av Venstre. Det er dessverre, og idiotisk nok, altfor mange som støtter seg på selskapenes egne 'vurderinger'.

Skrevet

Hvis det er et parti du i hvert fall IKKE vil skal komme til makten, burde du ha god grunn til å stemme på et annet:)

ENig! Det er vanskelig å finne et parti der en er enig i alt.

Vet du om et parti eller to du absolutt ikke kan fordra, så stemmer du på et annet, og helst et som det andre partiet ikke samarbeider med!

Skrevet

En stemme til Venstre er åg gjøre Høyre varmere og Krf rausere og få frem Venstre-politikk .)

Er man sosialist stemmer man rødt...

Det var nå litt vel kategorisk :)

Skrevet

Som du ser i flisas linker, lar dette seg løse ganske greit.

Litt prøveboring, forskningsboring osv osv i begynnelsen hvor man tilbørlig hensyn til miljøet...og vips, så er Venstre fornøyd.

Samlingsregjeringer har vært ute for verre utfordringer enn dette.

Jeg synes dette er en kjempesak og sier nei, nei, nei. Konsekvensene for boring kan være fatale, dette er store og svært sårbare områder som man helt klart bør ha en utvetydig forvaltningsplan for. Det eksisterer ikke i dag.

Dessverre er det imidlertid et ja hos de mest innflytelsesrike partiene. Og på ministerplan utvises ignoranse:

http://www.bellona.no/no/energi/fossil/nord/barentshavet/39552.html

Og her kan vi lese at atter andre, dvs Oljedirektoratet, anser tillatelse for noe som ikke angår dem:

http://www.bellona.no/no/energi/fossil/nord/barentshavet/39476.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...