Gå til innhold

er det feigt å ikke stemme?

Anbefalte innlegg

Gjest Jern-Erna
Skrevet

Jovisst - om flere stemmer Venstre enn Krf f.eks skal jeg vedde på at de må tenke nytt....

Det kan hende de må tenke nytt i forhold til noen poster, men det er urealistisk å tro at Venstre eller Høyre får Statministerposten.

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

40

• favn

14

• Goliath

11

• gripp

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I helvete som du driver valgkamp her inne om dagen, dah! ;)

Skulle jeg ikke det når de spør? -

Skrevet

Som du ser i flisas linker, lar dette seg løse ganske greit.

Litt prøveboring, forskningsboring osv osv i begynnelsen hvor man tilbørlig hensyn til miljøet...og vips, så er Venstre fornøyd.

Samlingsregjeringer har vært ute for verre utfordringer enn dette.

*kurr, kurr*

Skrevet

Skulle jeg ikke det når de spør? -

Hehe! Helt i orden for meg, asså! Jeg synes bare det var litt morsomt. :)

Skrevet

Den siste bemerkningen er veldig bra:

'Oljeselskapenes investeringer i området kan ikke tillegges avgjørende vekt dersom miljøhensyn trekker i motsatt retning.'

Dette er tøft av Venstre. Det er dessverre, og idiotisk nok, altfor mange som støtter seg på selskapenes egne 'vurderinger'.

har du snart sett lyset, favn? :)

Skrevet

Etter min mening er det viktig å bruke stemmeretten - det faktisk også (nesten) en plikt når man lever i et demokrati.

Det er umulig å finne et parti man er helt enig med. Derfor er det viktig å bruke litt tid på å finne det partiet man er _minst_ uenig med.

Jeg har en venninne som ikke stemmer, og så lenge hun ikke engasjerer seg og bruker den muligheten hun har til å påvirke samfunnet så stopper jeg henne konsekvent og nekter å høre på henne hver gang hun kritiserer ett eller annet i samfunnet.

Godt valg!

Skrevet

En stemme til Venstre er åg gjøre Høyre varmere og Krf rausere og få frem Venstre-politikk .)

Er man sosialist stemmer man rødt...

Krf rausere? Nei, nå må jeg le, flisa.

Høyre varmere? Muligens.

Skrevet

Det kan hende de må tenke nytt i forhold til noen poster, men det er urealistisk å tro at Venstre eller Høyre får Statministerposten.

Det er ikke urealistisk om folk hadde stemt etter hjerte og ikke etter å få vekk Bondevik.

Skrevet

Hehe! Helt i orden for meg, asså! Jeg synes bare det var litt morsomt. :)

Det er det morsomste jeg vet! *logre* :)

Skrevet

Etter min mening er det viktig å bruke stemmeretten - det faktisk også (nesten) en plikt når man lever i et demokrati.

Det er umulig å finne et parti man er helt enig med. Derfor er det viktig å bruke litt tid på å finne det partiet man er _minst_ uenig med.

Jeg har en venninne som ikke stemmer, og så lenge hun ikke engasjerer seg og bruker den muligheten hun har til å påvirke samfunnet så stopper jeg henne konsekvent og nekter å høre på henne hver gang hun kritiserer ett eller annet i samfunnet.

Godt valg!

Helt enig med deg! :)

Gjest Jern-Erna
Skrevet

En stemme til Venstre er åg gjøre Høyre varmere og Krf rausere og få frem Venstre-politikk .)

Er man sosialist stemmer man rødt...

"Nope - de borgerlige tenker på hver og ens frihet til å leve sitt valgte liv - men Venstre vil - OGSÅ ha med samvittigheten -derfor er vi også sosialliberalister :)"

Dette skriver du lenger ned her også skriver du nå:

"Er man sosialist stemmer man rødt..."

Hvorfor stemmer du da blått?

Gjest Jern-Erna
Skrevet

Det er ikke urealistisk om folk hadde stemt etter hjerte og ikke etter å få vekk Bondevik.

Men man må jo ta utgangspunkt i hva folk _gjør_ i en valgkamp ikke hva de burde ha gjort. Da hadde jo saken vært helt annerledes!

Vær realistisk, kom dere ned på jorda, da hadde det gått så mye bedre.

Skrevet

har du snart sett lyset, favn? :)

Om å stemme Venstre? Nei, ikke i det hele tatt så lenge de baller ihop med Krf og Høyre. Heller Høyre enn Krf, men det er en annen sak...

Venstre har noen gode saker. De kan til og med beskyldes for å være litt sympatiske i vet-ikke-sakene.

På den ene siden bør politikere/partier stå til ansvar og forplikte seg på konkrete mål og midler.

På den andre siden... mange saker er uhyre komplekse, og det smaker nesten galematias av bastane utspill når deg gjelder mål og midler.

Skjønner du hvor jeg vil? Venstre kan kritiseres og roses for samme sak. De er mao ambivalente i sin grunnholdning - som også jeg er det i endel ting ;-)

PS: Jeg har forhåndsstemt og angrer. Ikke på hvem som fikk min stemme, men at jeg ikke sparte meg til valgdagen.

Skrevet

"Nope - de borgerlige tenker på hver og ens frihet til å leve sitt valgte liv - men Venstre vil - OGSÅ ha med samvittigheten -derfor er vi også sosialliberalister :)"

Dette skriver du lenger ned her også skriver du nå:

"Er man sosialist stemmer man rødt..."

Hvorfor stemmer du da blått?

Fordi jeg ikke er sosialist....? - jeg er medlem av Venstre et borgelig parti i sentrum. Å være sosialliberal har ikke noe med sosialisme å gjøre :) trodde du det?

Skrevet

Men man må jo ta utgangspunkt i hva folk _gjør_ i en valgkamp ikke hva de burde ha gjort. Da hadde jo saken vært helt annerledes!

Vær realistisk, kom dere ned på jorda, da hadde det gått så mye bedre.

javel

Skrevet

Om å stemme Venstre? Nei, ikke i det hele tatt så lenge de baller ihop med Krf og Høyre. Heller Høyre enn Krf, men det er en annen sak...

Venstre har noen gode saker. De kan til og med beskyldes for å være litt sympatiske i vet-ikke-sakene.

På den ene siden bør politikere/partier stå til ansvar og forplikte seg på konkrete mål og midler.

På den andre siden... mange saker er uhyre komplekse, og det smaker nesten galematias av bastane utspill når deg gjelder mål og midler.

Skjønner du hvor jeg vil? Venstre kan kritiseres og roses for samme sak. De er mao ambivalente i sin grunnholdning - som også jeg er det i endel ting ;-)

PS: Jeg har forhåndsstemt og angrer. Ikke på hvem som fikk min stemme, men at jeg ikke sparte meg til valgdagen.

Så klart man sier ja til å sitte i regjering!!! Det ville jo vært utrolig teit av Venstre å sagt nei til å få makt og drive Venstrepolitikk der de kan?? - politikk handler jo om kompromisser, kompromisser, kompromisser - og hva stortinget stemmer.

Skrevet

Det er jo ikke Che - ser du ikke det? det er jo nettopp DET som er poenget - Unge Venstre syns det er tåpelig (med rette) at moteplagg bruker Che som motiv - derfor bruker de Sponheim som motiv :)

Selvsagt ser jeg at det er Sponheim i Che Guevaraskikkelse.

Bildet er ikke noe sjakktrekk av Venstre, akkurat... Min mening.

Skrevet

Hva mener du?

Jeg mener at man ikke nødvendigvis er sosialist selv om man stemmer AP. I min ordbok er sosialist og sosialdemokrat ikke det samme.

Skrevet

Selvsagt ser jeg at det er Sponheim i Che Guevaraskikkelse.

Bildet er ikke noe sjakktrekk av Venstre, akkurat... Min mening.

det syns ungdommen :-) alle skjortene er REVET bort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...