Gå til innhold

Alkoholforbruk

Anbefalte innlegg

Gjest Uten signatur
Skrevet

Skummelt om begge gjør det i alle fall. Jeg tenker at man ikke bør komme på legevakta i drosje men en syk unge fordi foreldrene har drukket....men så har jeg også lært at man skal ha helt og rent undertøy i tilfelle man havner i en ulykke...hehe

Det skjer ALDRI at begge gjør det. Jeg drikker meg full en sjelden gang i blant når jeg skal ut på byen med venninner, og da er han hjemme med ungene, edru!

Når vi bare er hjemme er det veldig sjelden at jeg i det hele tatt drikker noe alkohol.

Skrevet

Jeg regner med at problemet hans er at han ikke greier å stoppe å drikke når han først drikker. Da bør han ikke ha så mye alkohol hjemme. Er det tomt så er det tomt...

Når jeg er hjemme klarer han å stoppe.

Jeg har også helt ut alt av sterkere saker, så det går hovedsaklig i øl.

Men jeg kjenner også at jeg ikke orker å være barnevakt for han hele tiden og passe på at han ikke kjøper noe.

Uansett kjempeslitsomt til tider.

Skrevet

Når jeg er hjemme klarer han å stoppe.

Jeg har også helt ut alt av sterkere saker, så det går hovedsaklig i øl.

Men jeg kjenner også at jeg ikke orker å være barnevakt for han hele tiden og passe på at han ikke kjøper noe.

Uansett kjempeslitsomt til tider.

Det skjønner jeg godt -litt pinlig vil jeg tro.

Skrevet

Det skjønner jeg godt -litt pinlig vil jeg tro.

Ja det er faktisk ganske pinlig noen ganger. Spesielt da vi har vennepar på besøk, og gjerne med barn.

Kjenner at jeg blir ordentlig flau over han.

Skrevet

I tillegg til det du nevner, er det et problem hvis du ikke er i form til å omgås barna dine på en ok måte på de fleste helgemorgener. Skal småbarnsforeldre drikke mye en kveld, bør det være avtalt slik at den andre forelderen synes det er greit å ta ansvaret neste morgen, eller at man har barnevakt.

Selvfølgelig.

"................................"

Skrevet

Helt enig - jeg drikker ofte en hel flaske rødvin når jeg lager mat - - -alene -jeg koser meg .)

Mengden sier i seg selv lite om hvorvidt man har et problem eller ikke - det kan variere veldig fra person til person hva som er "mye" og "lite". For meg betyr f.eks "en øl" tre øl :-)

"...................................."

Skrevet

Mengden sier i seg selv lite om hvorvidt man har et problem eller ikke - det kan variere veldig fra person til person hva som er "mye" og "lite". For meg betyr f.eks "en øl" tre øl :-)

Og et glass vi for meg - er ei flaske :)

Skrevet

Det er slett ikke sikkert, uten at jeg vet noe som helst om akkurat dette tilfellet. Det er en populistisk tullesak at hvis du drikker i godt selskap så er det greit, men gjør du det alene da har du et problem. Man har faktisk ikke et alkoholproblem før man føler en trang til å drikke, alene eller sammen med andre, og begynner å forsake andre ting til fordel for drammen.

"................................."

Jeg vil si jeg "har trang" til å drikke når jeg er sammen med andre, enten på privat fest eller ute på byen. Selv om denne trangen overhodet ikke er tilstede når jeg er alene, så har jeg iflg deg et alkoholproblem?

Skrevet

Jeg vil si jeg "har trang" til å drikke når jeg er sammen med andre, enten på privat fest eller ute på byen. Selv om denne trangen overhodet ikke er tilstede når jeg er alene, så har jeg iflg deg et alkoholproblem?

Nå må du holde deg til det som faktisk blir sagt her. Jeg sa at for å ha et problem, så må det være en trang med i bildet. Det er ikke dermed sagt at hvis det er trang med i bildet så har man et problem. Skjønner du forskjellen?

"......................................"

Skrevet

Nå må du holde deg til det som faktisk blir sagt her. Jeg sa at for å ha et problem, så må det være en trang med i bildet. Det er ikke dermed sagt at hvis det er trang med i bildet så har man et problem. Skjønner du forskjellen?

"......................................"

Neeei....ikke helt...

Men glem nå det. Etter min oppfatning, så går det et klart skille mellom "alene-drikkere", og de som drikker på fest og på byen. SAMMEN med andre.

Jeg har en kompis som er litt for mye "alene-drikker". Han har virkelig et problem, som vi andre som bare er festdrikkere ikke har.

Å oppleve rusen med andre som du trives sammen med, og more seg, er den mest vanlige alkoholomgangen som folk har.

Jeg skrev til "Uten signatur" at hun virkelig har grunn til å være bekymret for hans alkoholvaner. Det står jeg fast ved.

Skrevet

Neeei....ikke helt...

Men glem nå det. Etter min oppfatning, så går det et klart skille mellom "alene-drikkere", og de som drikker på fest og på byen. SAMMEN med andre.

Jeg har en kompis som er litt for mye "alene-drikker". Han har virkelig et problem, som vi andre som bare er festdrikkere ikke har.

Å oppleve rusen med andre som du trives sammen med, og more seg, er den mest vanlige alkoholomgangen som folk har.

Jeg skrev til "Uten signatur" at hun virkelig har grunn til å være bekymret for hans alkoholvaner. Det står jeg fast ved.

En toyota er alltid en bil, men en bil er ikke nødvendigvis en tøyota. Enklere kan jeg ikke si det.

Jeg er også enig i at slik denne personen beskrives, så har han definitivt et problem - om ikke med seg selv, så ihvertfall i forhold til resten av familien og omverdenen.

Det som imidlertid er latterlig er at det fokuseres på at trang til å drikke i sosial sammenheng er helt ok, mens lyst på en dram alene betyr at man har et problem. Det faller på sin egen urimelighet. Mennesker er sosiale dyr, og det sier seg selvfølgelig selv at slik som regel er mest interessant i sosiale sammenhenger. Men enten man er alene eller sammen med andre, så er alkohol alkohol - en gift som virker på sentralnervesystemet. Det er nøyaktig like skadelig i begge tilfeller.

Men det er klart - hvis man kun ønsker å inneha populistiske syn på hva som er "riktig" og "galt", så har man det jo meget enkelt.

Skrevet

En toyota er alltid en bil, men en bil er ikke nødvendigvis en tøyota. Enklere kan jeg ikke si det.

Jeg er også enig i at slik denne personen beskrives, så har han definitivt et problem - om ikke med seg selv, så ihvertfall i forhold til resten av familien og omverdenen.

Det som imidlertid er latterlig er at det fokuseres på at trang til å drikke i sosial sammenheng er helt ok, mens lyst på en dram alene betyr at man har et problem. Det faller på sin egen urimelighet. Mennesker er sosiale dyr, og det sier seg selvfølgelig selv at slik som regel er mest interessant i sosiale sammenhenger. Men enten man er alene eller sammen med andre, så er alkohol alkohol - en gift som virker på sentralnervesystemet. Det er nøyaktig like skadelig i begge tilfeller.

Men det er klart - hvis man kun ønsker å inneha populistiske syn på hva som er "riktig" og "galt", så har man det jo meget enkelt.

Greit....SKÅL!;o)

Skrevet

Greit....SKÅL!;o)

SKÅL! (og jeg tar meg gjerne en pils alene - eller i godt selskap) :-)

".........................................."

Skrevet

SKÅL! (og jeg tar meg gjerne en pils alene - eller i godt selskap) :-)

".........................................."

Jeg skiller da også klart mellom folk som tar seg en pils alene, og de som befinner seg alene time etter time, og ender opp med å bli nærmest drita.

Skrevet

Jeg skiller da også klart mellom folk som tar seg en pils alene, og de som befinner seg alene time etter time, og ender opp med å bli nærmest drita.

Tja...sånt kan jo hende, da. Men det er klart - hvis det blir en vane, så er det sannsynligvis noe som skurrer. Forøvrig er fulle folk noe av det mest patetiske jeg vet - og for min del må folk gjerne bli drita alene, og ikke sammen med meg :-)

"..........................................."

Skrevet

Tja...sånt kan jo hende, da. Men det er klart - hvis det blir en vane, så er det sannsynligvis noe som skurrer. Forøvrig er fulle folk noe av det mest patetiske jeg vet - og for min del må folk gjerne bli drita alene, og ikke sammen med meg :-)

"..........................................."

Fulle folk er bare patetisk dersom man er edru selv.

Derfor går jeg aldri på fest hvis jeg av en eller annen grunn ikke kan bli en av de patetiske idiotene selv. :)

Skrevet

Fulle folk er bare patetisk dersom man er edru selv.

Derfor går jeg aldri på fest hvis jeg av en eller annen grunn ikke kan bli en av de patetiske idiotene selv. :)

"Fulle folk er bare patetisk dersom man er edru selv."

Sevfølgelig :-)

Og så er det jo forskjellige måter å være full på - mange burde nesten hatt alkoholforbud, så idioter som de blir i fylla. Selv tror jeg at jeg er rimelig harmløs, og ikke så altfor slitsom :-)

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...