Gå til innhold

etnologisk beskrivelse

Anbefalte innlegg

Gjest takk for lesetips
Skrevet

Kjenner du til noen tekster som beskriver et miljø?

Skrevet

Men om de som er så styrtrike, betalte den skatten de skulle, ville det blitt til mer sosiale goder: barnehager, eldreboliger,billigere leger og medisin osv.

Tror dere at det er fordi man ikke "unner noen å kose seg" med penga at man blir forbannet over manglende skattebetaling? Det er jo fordi de holder tilbake det de skulle ha betalt til felleskassa!

Fotballstadion, jo jeg takker!

Skrevet

Men om de som er så styrtrike, betalte den skatten de skulle, ville det blitt til mer sosiale goder: barnehager, eldreboliger,billigere leger og medisin osv.

Tror dere at det er fordi man ikke "unner noen å kose seg" med penga at man blir forbannet over manglende skattebetaling? Det er jo fordi de holder tilbake det de skulle ha betalt til felleskassa!

Fotballstadion, jo jeg takker!

Denne skulle på Høyrepolitikktråden under, da!

Gjest takk for lesetips
Skrevet

Denne skulle på Høyrepolitikktråden under, da!

Ser det....:)

Skrevet

Nesten alle bøker (om du mener det med tekster) beskriver vel et miljø.

Oskar Bråtens bøker beskriver industriarbeidermiljøet langs Akerselva for hundre år siden, John Steinbeck beskriver ("Vredens druer") amerikansk arbeidsløshet på 1930-tallet, Cora Sandel beskriver skandinavisk kunstnermiljø i Paris før og under 1.verdenskrig i den siste av Albertebøkene sine - her er det bare å ramse opp.

Gjest takk for lesetips
Skrevet

Nesten alle bøker (om du mener det med tekster) beskriver vel et miljø.

Oskar Bråtens bøker beskriver industriarbeidermiljøet langs Akerselva for hundre år siden, John Steinbeck beskriver ("Vredens druer") amerikansk arbeidsløshet på 1930-tallet, Cora Sandel beskriver skandinavisk kunstnermiljø i Paris før og under 1.verdenskrig i den siste av Albertebøkene sine - her er det bare å ramse opp.

Jeg tenkte på en person som er et sted og beskriver det han/hun ser av det fysiske miljøet og mennesker som er der. Inne i et rom eller f.eks. ute på et torg.

Skrevet

Jeg tenkte på en person som er et sted og beskriver det han/hun ser av det fysiske miljøet og mennesker som er der. Inne i et rom eller f.eks. ute på et torg.

Kanskje du trenger å begynne å lese bøker?

Sånne beskrivelser fins jo overalt.

:=0

Gjest takk for lesetips
Skrevet

Kanskje du trenger å begynne å lese bøker?

Sånne beskrivelser fins jo overalt.

:=0

Jeg leser bøker! Men jeg skulle lest en mer detaljert beskrivelse enn det som er i en vanlig bok.

Skrevet

Da går du til naturalismen.

Skrevet

Ole Brumm har svært interessante beskrivelse av miljøet i Hundremeterskogen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...