annegunn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Det har jo jeg også, dah! Ja, du, men ikke jeg. Så det skal jeg prøve. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Oppi? Et vell av muligheter. Hvitløk, ikke for lite, da smaker det merkelig. Hvit pepper. litt. Løkpulver, litt. Smør. Melk, litt i stedet for vann. Muskat? Nei, mest for kålrabi. Stekt bacon!! Kjempegodt. kansje som egen rett. Finhakket spekepølse. Til barn; maiskorn, vannkastanjebiter, små crabfishbiter, små røkte pølsebiter, gulrotstrimler og annet som ikke smaker sterkt. Potetmos blir fort en egen rett med mye oppi. Sett farge på den med paprika og gurkemeie. Her var det mangen tips ja! Noterer meg det til bruk en annen gang. idag er det svenske kjøttboller (krydder fra en sånn pose), vanlig potetstappe og saus. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Ja, du, men ikke jeg. Så det skal jeg prøve. Ah! Der klarte vi å herpe nok en mattråd. Jeg tenkte over det i går, at selv i tråden om "den jævla nabo'n", klarte jeg å få det til å bli snakk om hår i SUPPA. Heheh! 0 Siter
annegunn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Ah! Der klarte vi å herpe nok en mattråd. Jeg tenkte over det i går, at selv i tråden om "den jævla nabo'n", klarte jeg å få det til å bli snakk om hår i SUPPA. Heheh! Men her har vi (hittil) klart å holde oss til temet, i det minste. Fikk du drukket noen av rødvinene dine i helga? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Men her har vi (hittil) klart å holde oss til temet, i det minste. Fikk du drukket noen av rødvinene dine i helga? Seffer'n! Men bare den Accordinien. Også spretta AM og Ø en amarone på lørdagskvelden som jeg smakte på - Santa Sofia fra 1998. Den var nydelig! 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Det blir reine latekssparkelen uten fett i. 3-5% fett må det være, heller mer. Potet er rene kaloribomba allikevel. Jeg skrev da vitterligen at jeg har i en _svær_ smørklatt... 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Da gjør jeg det neste gang. Det er ikke sikkert du trenger _både_ muskat og hvitløk... 0 Siter
annegunn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Seffer'n! Men bare den Accordinien. Også spretta AM og Ø en amarone på lørdagskvelden som jeg smakte på - Santa Sofia fra 1998. Den var nydelig! Tviler ikke *sukk* Jeg delte en 'Feudi di San Gregorio Fiano di Avellino 2004', hvit, med lurulf på lørdag, til den nette pris av 169.90. Knallgod! De har den på Manglerud. 0 Siter
Gjest skrævadottir Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Her var det mangen tips ja! Noterer meg det til bruk en annen gang. idag er det svenske kjøttboller (krydder fra en sånn pose), vanlig potetstappe og saus. Svenske kjøttboller og potetstappe. Pleier kjøpe det på IKEA, da er det "fest". Sjøl syns jeg sausen smaker Toro pose, kjøttbollene er for salte med for mye bruskbiter, og mosen er et syntetisk substitutt. Men unga elsker det. Orginalen heter "Mammas köttbullar" og fås på Svinesund til kr 45 pr kilo. Nydelig som nattmat til påseilede ravner. På pinne, dyppet i diverse sauser og potetmos og tredd på en brødbit. Makan til glupske svin. Over 3 kg boller borte på 10 min, et helt stekovnsfat til 10-12 personer. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Det er ikke sikkert du trenger _både_ muskat og hvitløk... Neeei, kanskje ikke...? Jeg pleier å vare litt sånn "keep it simple", så kan man heller dynge på med ekstra krydder etterpå, hvis det trengs. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Svenske kjøttboller og potetstappe. Pleier kjøpe det på IKEA, da er det "fest". Sjøl syns jeg sausen smaker Toro pose, kjøttbollene er for salte med for mye bruskbiter, og mosen er et syntetisk substitutt. Men unga elsker det. Orginalen heter "Mammas köttbullar" og fås på Svinesund til kr 45 pr kilo. Nydelig som nattmat til påseilede ravner. På pinne, dyppet i diverse sauser og potetmos og tredd på en brødbit. Makan til glupske svin. Over 3 kg boller borte på 10 min, et helt stekovnsfat til 10-12 personer. Yømmi, jeg kjøper også de kjøttbullarne hvis jeg er på harrytur. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Tviler ikke *sukk* Jeg delte en 'Feudi di San Gregorio Fiano di Avellino 2004', hvit, med lurulf på lørdag, til den nette pris av 169.90. Knallgod! De har den på Manglerud. *noterer* Og fiskesuppa blei bra? 0 Siter
Gjest skrævadottir Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Jeg skrev da vitterligen at jeg har i en _svær_ smørklatt... Smatt. *dytter boka til Grethe lenger inn i hylla* 0 Siter
annegunn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 *noterer* Og fiskesuppa blei bra? "nikker" Vi satt ute til halv 11.... 0 Siter
annegunn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 *noterer* Og fiskesuppa blei bra? Feudi er en knallprodusent... Bare se hva de får til med billig rosevin... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Feudi er en knallprodusent... Bare se hva de får til med billig rosevin... Åh! Den vi drakk sammen? 0 Siter
annegunn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Åh! Den vi drakk sammen? *vrir klisterhjernen* Den vi drakk samtidig, men på hvert vårt sted? Skulle tro vi hadde tømt utallig flasker sammen... 0 Siter
Gjest skrævadottir Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Yømmi, jeg kjøper også de kjøttbullarne hvis jeg er på harrytur. Jeg har prøvd de andre merkene, de smaker ikke godt. Og så må man ikkke steke dem for lenge, da de kan få en formidabel sprettballkonsistens. Varmes bare. Ikke for varme, da brenner de kjeften av seg på fettet som er inni. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 *vrir klisterhjernen* Den vi drakk samtidig, men på hvert vårt sted? Skulle tro vi hadde tømt utallig flasker sammen... Det var den, ja. http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no/-/NOK/DisplayProductInformation-Start;%24sid%24Qx1SNUMcRHeLie5zB1_W7G-2R9BSj9L5?ProductID=MwQKCgo6ZGkAAADswJWkI0_A&PageableID=3SwKCgo6vIcAAADs4wPSSUy%2e&PageableName=Matches&PageNumber=0&searchtype=&butikk_key_navn=&butikk_key_id= 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 "nikker" Vi satt ute til halv 11.... Så kos! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.