Gjest skrævadottir Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Jeg bor langt borte fra både Ikea og Svinesund, så det må bli substitutt idag ;-) Skrævadottirs spesialboller, ikke for barn: 1/2 kilo kjøttdeig 60 gram revet parmesanost 1 ts salt 1 ss kavring Krydder er en uendelighet, men jeg bruker chili, hvitløk og garam masala. Ha i vann til du kan få deigen inn i en krempose, sprøyt ut boller på et oljet bakepapir og stek på middels varme i 10 min. Sauser og dipper er en uendelighet. Potetmos, brødbiter og tilbehør. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 *misunnelig* Hehe! Ja, det er jo greit å ha med seg en kokk på tur. 0 Siter
flisa Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Skrævadottirs spesialboller, ikke for barn: 1/2 kilo kjøttdeig 60 gram revet parmesanost 1 ts salt 1 ss kavring Krydder er en uendelighet, men jeg bruker chili, hvitløk og garam masala. Ha i vann til du kan få deigen inn i en krempose, sprøyt ut boller på et oljet bakepapir og stek på middels varme i 10 min. Sauser og dipper er en uendelighet. Potetmos, brødbiter og tilbehør. Hvorfor kan ikke barn spise det? hørtes godt ut. 0 Siter
Gjest skrævadottir Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Hvorfor kan ikke barn spise det? hørtes godt ut. Parmesanost og chili er ikke favoritten nei. Men noen eter alt 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Parmesanost og chili er ikke favoritten nei. Men noen eter alt Chili...njeeeii... Men parmesan er definitivt en favoritt hos begge mine (6 og 1 1/2 år) 0 Siter
favn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Nope. Burde jeg det? Selvsagt. Samt et egg. Dessuten :kan: det være godt med endel potetkokevann i stedet for bare melk, blir liksom mer autentisk potetsmak. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Selvsagt. Samt et egg. Dessuten :kan: det være godt med endel potetkokevann i stedet for bare melk, blir liksom mer autentisk potetsmak. *noterer* 0 Siter
favn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 *noterer* Fikk du med deg en raus smørklatt? Det glemte jeg å nevne. Men nå lurer jeg på hvorfor jeg legger dette til deg, og ikke hovedspørrer... jaja. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Fikk du med deg en raus smørklatt? Det glemte jeg å nevne. Men nå lurer jeg på hvorfor jeg legger dette til deg, og ikke hovedspørrer... jaja. Pleier å bruke en raus smørklatt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Fikk du med deg en raus smørklatt? Det glemte jeg å nevne. Men nå lurer jeg på hvorfor jeg legger dette til deg, og ikke hovedspørrer... jaja. Med både muskat og egg hørtes det omtrent ut som oppskrifta til min kjære mormor! 0 Siter
favn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Med både muskat og egg hørtes det omtrent ut som oppskrifta til min kjære mormor! Så koselig 0 Siter
flisa Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Yømmi, jeg kjøper også de kjøttbullarne hvis jeg er på harrytur. Stem Venstre på mandag - og bruk sykkelbukser i senga! 0 Siter
annegunn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Hehe! Ja, det er jo greit å ha med seg en kokk på tur. Jadda, gni det inn, du... *henter saltbøssa* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Jadda, gni det inn, du... *henter saltbøssa* *knegg* 0 Siter
annegunn Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Chili...njeeeii... Men parmesan er definitivt en favoritt hos begge mine (6 og 1 1/2 år) Jeg skulle til å si det samme... Jentungen har gumlet parmesane siden hun fremdeles ble ammet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Jeg skulle til å si det samme... Jentungen har gumlet parmesane siden hun fremdeles ble ammet. Lillemann tusla forresten blid og fornøyd på skolen med en solid bit Manchego i matboksen i dag. Jeg fortalte han at E liker den, og han smakte forsiktig og sa "Den er jo kjempegod, jo, mamma!" Kjøpte et bra stykke på Sultan da jeg var på tur med Dorthe på lørdag. 20 kr. 0 Siter
annegunn Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Lillemann tusla forresten blid og fornøyd på skolen med en solid bit Manchego i matboksen i dag. Jeg fortalte han at E liker den, og han smakte forsiktig og sa "Den er jo kjempegod, jo, mamma!" Kjøpte et bra stykke på Sultan da jeg var på tur med Dorthe på lørdag. 20 kr. Klok gutt - manchego er knallgodt 0 Siter
annegunn Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Lillemann tusla forresten blid og fornøyd på skolen med en solid bit Manchego i matboksen i dag. Jeg fortalte han at E liker den, og han smakte forsiktig og sa "Den er jo kjempegod, jo, mamma!" Kjøpte et bra stykke på Sultan da jeg var på tur med Dorthe på lørdag. 20 kr. Sultan? Hva har jeg gått glipp av nå? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Sultan? Hva har jeg gått glipp av nå? Veldig bra grønnsaksjappe på Løkka som har masse snadder. 0 Siter
annegunn Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Veldig bra grønnsaksjappe på Løkka som har masse snadder. Gubben satt forresten på nettet en god stund i går og søkte på hus/leiligheter i Toscana.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.