Gå til innhold

NKI studier og stipend/lån

Anbefalte innlegg

Gjest NKI student?
Skrevet

Noen som vet om man kan få lån/stipend fra Lånekassen når man studerer hjemme via NKI?

Skrevet

Jeg har nettopp meldt meg på et NKI studie, og det står at det er godkjent av Lånekassen. Jeg har sendt inn søknad til lånekassen, men ikke fått svar enda. Du må bare se på hjemmesidene til NKI på studiet du vil velge.

Normalt sett får man vel lån og stipend hvis en får 15 eller flere studiepoeng for hvert semester. (Deltid)

Gjest NKI student?
Skrevet

Jeg har nettopp meldt meg på et NKI studie, og det står at det er godkjent av Lånekassen. Jeg har sendt inn søknad til lånekassen, men ikke fått svar enda. Du må bare se på hjemmesidene til NKI på studiet du vil velge.

Normalt sett får man vel lån og stipend hvis en får 15 eller flere studiepoeng for hvert semester. (Deltid)

Takk for svar, har sjekket litt på sidene til NKI nå.

Man melder seg altså på et studium først og så søker man lånekassen etterpå?

Krysser man av for kontant eller avbetaling da? *treg*

Har veldig lyst til å studere hjemmefra, men trenger nok noe finansiering...

Skrevet

Joda, du får låne penger. Selv om du er i full jobb, men såfremt nominert studietid er minst deltidsstudie.

Husk at det er ikke abre bare å ta slike nettstudier (holder faktsik på med ett selv :) Det er dyrt, og du får ikke så utrolig mye for pengene, så du bør virkelig velge et interessefag hvor du er interesert i å lese/jobbe masse selvstending med stofet.

Her er bøkene, les 700 sider og vis oss hva du har lært, 20.000 kroner takk.

Men det er artig og.

Skrevet

Hvis du ikke kan eller ønsker å betale hele summen med en gang, må du velge avbetaling. Studielånet blir betalt ut i porsjoner hver måned. Og så er det naturligvis noe behandlingstid på søknaden.

Skrevet

Joda, du får låne penger. Selv om du er i full jobb, men såfremt nominert studietid er minst deltidsstudie.

Husk at det er ikke abre bare å ta slike nettstudier (holder faktsik på med ett selv :) Det er dyrt, og du får ikke så utrolig mye for pengene, så du bør virkelig velge et interessefag hvor du er interesert i å lese/jobbe masse selvstending med stofet.

Men det er artig og.

hei du...hva slags nettstudie tar du da? har vurdert om jeg skal ta ett, men er så usikker...har ett friår nå, og har ikke fått meg jobb enda..så har jo nok av tid til å sette meg inn i stoffet(hvis jeg bare orker/gidder da...) har tenkt litt på exphil, men siden jeg ikke er sikker på hva jeg vil videre vet jeg ikke om jeg trenger det, og tenk om det ikke er så interessant osv..som jeg håper..

hvor mye tid bruker du på nettstudiet i uka?(ca..) synes du det funker greit?

Skrevet

Men det er artig og.

Er du sikker på det? Tidligere fikk man ikke noen støtte for "korrespondansestudier", som det het før nettstudienes tid.

"...................................."

Skrevet

Er du sikker på det? Tidligere fikk man ikke noen støtte for "korrespondansestudier", som det het før nettstudienes tid.

Jo, det stemmer det. man kan få lån til enkelte nettstudier hos NKI, men ikke alle.

Skrevet

hei du...hva slags nettstudie tar du da? har vurdert om jeg skal ta ett, men er så usikker...har ett friår nå, og har ikke fått meg jobb enda..så har jo nok av tid til å sette meg inn i stoffet(hvis jeg bare orker/gidder da...) har tenkt litt på exphil, men siden jeg ikke er sikker på hva jeg vil videre vet jeg ikke om jeg trenger det, og tenk om det ikke er så interessant osv..som jeg håper..

Hei. Jeg går film og tv produksjon, er 30 studiepoeng (tilsvarer et fullt semester).

Det er nettmøter en gang i uka, og et par obligatoriske samlinger.

Dyktig lærer, men jeg syns det er altfor dyrt i forhold til hva du 'får'.

Jeg jobber i rykk og napp. Knuger på en ide til neste modul i etpar mnd, så jobber jeg døgnet rundt intensivt i noen uker.

Jeg _trenger_ ikke dette studiet, jeg er utdannet og jobber med noe helt annet så dette er bare for gøy.

Skrevet

Jeg tror forøvrig at for Ex Phil bør du heller ta det på blinderen, spesielt om du har friår.

Skrevet

Ja, helt sikker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...