Gå til innhold

Fliser på gulvet i gangen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal endelig reparere varmekablene i gangen, og skal bytte ut laminatet med fliser i samme slengen.

Ser for oss fliser i "skifer-stil"...

Noen som har dette som kan si noe om holdbarhet osv? Prøvde å ripe på en prøveflis vi har med stein, det ble riper, men de forsvant da jeg vasket den...

Og hvordan vasker man best sånne fliser for at de skal holde seg best mulig og ikke bli "bleke" og ripete?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har skiferfliser både på badene og terrassen. De holder seg helt fint, og jeg gjør ikke noe for at de skal holde seg fine. Vasker bare over med såpe og vann. Når lommeboken tillater det skal jeg legge det i gangen og på kjøkkenet også, laminat er noe dritt :o(

Skrevet
  Aryane skrev (På 5.9.2005 den 14.55):

Jeg har skiferfliser både på badene og terrassen. De holder seg helt fint, og jeg gjør ikke noe for at de skal holde seg fine. Vasker bare over med såpe og vann. Når lommeboken tillater det skal jeg legge det i gangen og på kjøkkenet også, laminat er noe dritt :o(

Fliser er pent og solid, men på kjøkkenet ville jeg fraråde det, for du tråkker så innmari mye frem og tilbake, og det kan det bli vonde rygger av! Det ER hardt å gå på.

Skrevet

Er det fliser med skiferimitasjon eller steinfliser/heller du mener? Vi har steinfliser i granitt. Disse er kjempefine og det blir ikke riper i disse. Til forskjell fra flis som kun har steinlignende overflate så kan fliser med gjennomgående stein faktisk slipes dersom det (mot formodning skulle bli slitt). Vi fikk beskjed om å ikke vaske steinflisene med såpe pga at overflaten kunne bli porøs. Kan ha noe med kjemikalier å gjøre? Selv har jeg lukket ørene for dette og vasker i vei med grønnsåpe og varmt vann. Lykke til med valget ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...