Gå til innhold

Permisjon ifb. med politiske verv

Anbefalte innlegg

Gjest solemaniya
Skrevet

Vi er en gjeng som diskuterer permisjon når det er politiske oppdrag. Jeg vet at arbeidstaker har krav på permisjon når det gjelder militære oppdrag, men hva med politiske da?

Skrevet

Jisses, da må det være politiske "oppdrag" på høyt nivå. Ser ikke for meg at man får fri for å dele ut løpesedler i postkassene til lokallaget sitt.

Skrevet

Man har krav på fri uten lønn for møter i kommunestyret, komiteer og utvalg oppnevnt av kommunestyret. Likedan når det gjelder Fylkesting og utvalg under fylkestinget, og selvsagt også Stortinget og regjeringa. Men man har ikke krav på fri for å gå på møter i et lokalt partilag for eksempel.

Gjest solemaniya
Skrevet

Jisses, da må det være politiske "oppdrag" på høyt nivå. Ser ikke for meg at man får fri for å dele ut løpesedler i postkassene til lokallaget sitt.

det var noe høyere enn det;) hva med å bli sendt til den tredje verden av en politisk organisasjon hvor en søker permisjon uten lønn?

Gjest solemaniya
Skrevet

Man har krav på fri uten lønn for møter i kommunestyret, komiteer og utvalg oppnevnt av kommunestyret. Likedan når det gjelder Fylkesting og utvalg under fylkestinget, og selvsagt også Stortinget og regjeringa. Men man har ikke krav på fri for å gå på møter i et lokalt partilag for eksempel.

Hva med fri uten lønn i forbindelse med et politisk oppdrag utenlands på vegne av et politisk parti?

Skrevet

Hva med fri uten lønn i forbindelse med et politisk oppdrag utenlands på vegne av et politisk parti?

Det kjenner jeg ikke til. Men dersom utenlandsoppdraget er på oppdrag fra et departement så har man krav på fri. Men dersom et politisk parti har et eget engasjement utenlands så vet jeg ikke hva svaret er. Tror du må sjekke med Kommunal og Admin. departementet

Gjest solemaniya
Skrevet

Det kjenner jeg ikke til. Men dersom utenlandsoppdraget er på oppdrag fra et departement så har man krav på fri. Men dersom et politisk parti har et eget engasjement utenlands så vet jeg ikke hva svaret er. Tror du må sjekke med Kommunal og Admin. departementet

I det tilfellet som diskuteres her ble vedkommende bedt om å reise som en rådgiver på vegne av et av de politisk parti. H*n øynet øyeblikkelig muligheten til å trekke dette inn i sin forskning og studier som foregår delvis på arbeidsplassen. Likevel har vedkommende fått nei så langt fra sin sjef, som ikke forstår noenting av det h*n driver med. Ikke rart at h*n tenker på å pakke sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...