Gå til innhold

Solveig: Min gode venninne klår på samboeren min!

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Ja, overskrifta forteller vel egentlig alt.

Og samboeren min, han liker det visst ganske godt. Jeg mener, hvis han har mislikt det, har han vel enten sagt tydelig ifra, eller flyttet seg. Men nei, han synes det er greit, og kan ikke helt skjønne at jeg misliker dette.

Han har hele tiden vært ærlig. På direkte spørsmål fra meg, om hun har tatt han på ... , har han svart at "joa, hun gjorde det".

Hun er en god venninne (rent bortsett fra dette), og hun har hjulpet meg mye.

Hva synes du bør gjøres?

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Du bør selvfølgelig be henne holde henda fra fatet!

Du vil jo ha en slutt på det, ikke sant?

Hei! mener å huske at du er lærer. Stemmer det?

Da ville jeg ha satt pris på om du hadde kikket på innlegget som nå ligger øverst på åpent forum. (angående skriving) Men bare hvis du har tid og lyst :-)

Er godt at han er ærlig da. Hadde han begynt å svare unnvikende hadde det vært mer betenkelig.

Er hun en god venninne er det ikke sikkert hun tenker så mye over hva hun gjør selv. Tar du det opp med henne på en fin måte blir du nok hørt på uten at det kommer noe negativt ut av det.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Det høres ut som om din venninne for lengst har blitt din manns gode venninne også. Forskjellen er bare at mellom de har det kommet inn noe av den intime relasjonen som vi vanligsvis ikke ser mellom venninner.

Jeg vet ikke hvor direkte og tydelig du og din mann kommuniserer om samlivet deres.

Men slik jeg tenker, må det være viktig for deg å gå opp grensene for hva du synes tilhører ditt parforhold. Jeg tror du må si fra til din mann hva du føler. Er du forbauset over hans manglende avvisning av venninnen, så si det til han.

Det viktige er at du og mannen din kommer til rette med hva dere tåler. Det kommer før hensynet til venninnen.

Det er ikke uvanlig at hjelpsomme venner glir over til å bli elskere med en av partene, og ender med å stikke av med vedkommende. Det gjelder like ofte menn som kvinner. Det kan komme helt uventet på den part som har betrodd seg til vennen/venninnen, og bare vært innstilt på hjelp og støtte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...