Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld har jeg bare slumret på sofaen og fått med meg et par reality serier, b.la "Familieliv" og "Nannyhjelpen", og det slår meg at alle har det så rotete hjemme hos seg.

Jeg er perfeksjonist og vasker gulvene hver dag og rot finnes knapt her i huset, jeg hadde aldri klart å ha stuen full i leker og klær hengende overalt.

Jada jeg vet at jeg er ekstrem, men jeg må ha det ryddig og rent rundt meg ellers klarer jeg ikke slappe av. Lager jo ekstra arbeid for meg selv da, men det er så deilig å sette seg ned om kvelden og vite at oppvaskmaskinen og skittentøykurven er tømt.

Ungene roter selvfølgelig, og det får de lov til, men de vet hvor grensen går og er flink til å rydde etter seg, selv om rommene deres ser bomba ut avogtil.

Hvordan er dere, klarer dere å slenge dere på sofaen om kvelden og overse rotet?

Skrevet

Det blir sjelden mye rot her, fordi vi legger ting på plass etterhvert.

Riktignok ligger det gjerne tegnesaker og noe post på stuebordet gjennom dagene, men det legges på plass etterhvert det også.

Ellers er det rydding av leker når snuppa har lekt ferdig, evt. får det stå fint til neste dag om hun skal leke videre med det da. Hvis det ikke blir leking dagen etter likevel, så ryddes det bort da før hun finner noe annet. Det er jeg ganske streng på...

Våre saker blir også lagt på plass. Når jeg tar ut vask fra maskinen, henges det opp. Så legges det i skap og skuffer.

Hvorfor legger folk klær i stua da? Det har jeg aldri skjønt... Altså rene klær. Eneste klær som ligger i stua er sokkene hvis vi tar av fordi vi er varme. Da legges de i skittentøyet om kvelden.

Nei det er visst ikke så mye rot her heller ,men det ligger som regel noe som holdes på med, f eks avisen, et par bøker, tegnesaker osv. framme på bordet da.

Og jeg vasker ikke gulv hver dag! Det blir en gang i uka omtrent.

Skrevet

Jeg prøver å rydde kjøkkenbenk, kjøkkenbord og salongbord når ungene er i seng, men det er ikke alltid jeg orker... :o)

Nei, her ser det slett ikke alltid strøkent ut nei! Du hadde nok besvimt hadde du vært her.

Skrevet

Her kan det bli ganske rotete til tider!

En del av problemet er plassmangel, bor i en mini leilighet, og har vært sammen litt for mangen julafter kan en si ;-)

Noe er pga at jeg er syk, samboer bygger hus på kveldene til oss, så da blir det litt kaos siden jeg ikke alltid orker så mye.

MEN, når jeg flytter inn i det nye huset får jeg plass, og ett mye mer lettstelt hus.

*gleder seg vilt til masse garderobeplass og oppvaskmaskin*

Skrevet

Jeg prøver å rydde kjøkkenbenk, kjøkkenbord og salongbord når ungene er i seng, men det er ikke alltid jeg orker... :o)

Nei, her ser det slett ikke alltid strøkent ut nei! Du hadde nok besvimt hadde du vært her.

Neida, jeg er heldigvis bare sånn hjemme hos meg selv, hos andre bryr jeg meg ikke, de kan ha så mye rot de bare vil og jeg slapper like godt av, men hjemme må jeg ha det strøkent. Ganske irriterende igrunn, for av og til hadde det vært deilig å bare overse det. Det er bare en sånn mani jeg har...

Skrevet

Her kan det bli ganske rotete til tider!

En del av problemet er plassmangel, bor i en mini leilighet, og har vært sammen litt for mangen julafter kan en si ;-)

Noe er pga at jeg er syk, samboer bygger hus på kveldene til oss, så da blir det litt kaos siden jeg ikke alltid orker så mye.

MEN, når jeg flytter inn i det nye huset får jeg plass, og ett mye mer lettstelt hus.

*gleder seg vilt til masse garderobeplass og oppvaskmaskin*

For mange julafter ja!! Tenkte akkurat på det i dag da jeg skulle legge minsten, kom så vidt inn på rommet hans, må nok ha en storopprydning der før jul, eller så får han ønske seg klær....desverre er han ikke enig i det, så han lovet å rydde i morgen, kjenner jeg ham rett har han glemt det i morgen tidlig :o)

Skrevet

For mange julafter ja!! Tenkte akkurat på det i dag da jeg skulle legge minsten, kom så vidt inn på rommet hans, må nok ha en storopprydning der før jul, eller så får han ønske seg klær....desverre er han ikke enig i det, så han lovet å rydde i morgen, kjenner jeg ham rett har han glemt det i morgen tidlig :o)

Jeg skal ha meg en skikkelig opprydning både på våre ting, og guttungen sine ting før vi flytter!

Tror jeg skal kaste med raus hånd ;-)

Skrevet

Jeg skal ha meg en skikkelig opprydning både på våre ting, og guttungen sine ting før vi flytter!

Tror jeg skal kaste med raus hånd ;-)

Jeg flyttet inn hit i mars og kastet og ryddet masse i sakene våre, lot masse leker bli igjen hos pappaen også, men det samler seg så fort opp igjen!

Skrevet

Jeg flyttet inn hit i mars og kastet og ryddet masse i sakene våre, lot masse leker bli igjen hos pappaen også, men det samler seg så fort opp igjen!

Det gjør nok det, men det er en fin anledning til og få tatt en oppryddning.

Gleder meg til og flytte, men gleder meg ikke til og pakke :-/

Håper vi kommer i hus til jul, så har jeg iallefall skap plass denne julen ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har ikke sett programmet.

Jeg er som deg. Jeg må ha det ryddig. Ihvertfall noenlunde ryddig. Det kan skli ut her og det gjør meg stresset. Får ikke puste.

Jeg kan ikke sette meg ned å slappe av med en bok f.eks, uten at jeg har tatt har ryddet først. Da koser jeg meg ikke.Jeg er litt skrudd i hodet når det gjelder visse ting. Bokhylla f.eks. Der må bøkene stå riktig. Ikke på kryss og tvers, og bøker med samme forfatter må stå samlet. Jeg har det igrunnen sånn, både når det gjelder hus og hage.

Egentlig så synes jeg at jeg går og plukker ting hele tiden. Spesielt om sommeren, når jeg plukker ute også.

Men jeg er ikke helt fanatisk da. Ungene kan leke, og jeg roter selv også. Men jeg kan ikke ha det rotete over lang tid. Da blir jeg stresset. Så stort sett holder jeg det ved like, og det ser ok ut det meste av tiden her, men det er skjelden det er helt perfekt på alle rom. Det har jeg skjelden kapasitet til å greie. Jo, kanskje hvis jeg hadde kuttet ut dol;)

Rommet til eldstejenta sørger hun for å holde ryddig (Hun er som meg der)

Rommet til sønnen min derimot, kan det se ut som det ligger et teppe med klær og dekker hele gulvet noen ganger.

Likeså rommet vår. Der slenger mannen min fra seg klærne og jeg plukker. Dessuten finner jeg tannpirkere på nattbordet, ved pc`en og ja overalt egentlig. Han har helt tannpirkerdilla. Det er til å bli sprø av;)

Men jeg bryr meg ikke om rot hos andre. Alle har det vel litt rotete en gang i blandt. Ihvertfall småbarnsforeldre.

Skrevet

Jeg har ikke sett programmet.

Jeg er som deg. Jeg må ha det ryddig. Ihvertfall noenlunde ryddig. Det kan skli ut her og det gjør meg stresset. Får ikke puste.

Jeg kan ikke sette meg ned å slappe av med en bok f.eks, uten at jeg har tatt har ryddet først. Da koser jeg meg ikke.Jeg er litt skrudd i hodet når det gjelder visse ting. Bokhylla f.eks. Der må bøkene stå riktig. Ikke på kryss og tvers, og bøker med samme forfatter må stå samlet. Jeg har det igrunnen sånn, både når det gjelder hus og hage.

Egentlig så synes jeg at jeg går og plukker ting hele tiden. Spesielt om sommeren, når jeg plukker ute også.

Men jeg er ikke helt fanatisk da. Ungene kan leke, og jeg roter selv også. Men jeg kan ikke ha det rotete over lang tid. Da blir jeg stresset. Så stort sett holder jeg det ved like, og det ser ok ut det meste av tiden her, men det er skjelden det er helt perfekt på alle rom. Det har jeg skjelden kapasitet til å greie. Jo, kanskje hvis jeg hadde kuttet ut dol;)

Rommet til eldstejenta sørger hun for å holde ryddig (Hun er som meg der)

Rommet til sønnen min derimot, kan det se ut som det ligger et teppe med klær og dekker hele gulvet noen ganger.

Likeså rommet vår. Der slenger mannen min fra seg klærne og jeg plukker. Dessuten finner jeg tannpirkere på nattbordet, ved pc`en og ja overalt egentlig. Han har helt tannpirkerdilla. Det er til å bli sprø av;)

Men jeg bryr meg ikke om rot hos andre. Alle har det vel litt rotete en gang i blandt. Ihvertfall småbarnsforeldre.

Skrudd i hodet ja, da er vi to, det har jeg fått høre mange ganger at jeg er, spesielt av eks'en og av mine søsken.

Rommene til ungene har jeg gitt opp litt, tar det når de blir for gale, ser ikke det om kvelden allikevel, men i morgen må minstens rom taes, kom så vidt inn der for å si god natt i kveld, og så de jæ.... legoklossene som er så h....vond å tråkke på!

Skrevet

...bare lurte på om du ville komme på ferie en ukes tid? .)

Skrevet

...bare lurte på om du ville komme på ferie en ukes tid? .)

jada, jeg kommer jeg, men jeg rydder ikke hos andre altså.

Skrevet

jada, jeg kommer jeg, men jeg rydder ikke hos andre altså.

Da kan du komme så vi kan diskutere politikk da! .)

Skrevet

Jada, det kan vi godt! Hvis ikke vi bare skal la rot være rot, og politikk være politikk, og heller dele en kartong vin og høre på 80-talls musikk? Mye koseligere det?

Skrevet

nei huff....det er midt på natten, jeg må hoppe i bingen...

Skrevet

Jada, det kan vi godt! Hvis ikke vi bare skal la rot være rot, og politikk være politikk, og heller dele en kartong vin og høre på 80-talls musikk? Mye koseligere det?

70-talls takk - jeg er en moden dame :)

Skrevet

70-talls takk - jeg er en moden dame :)

Ja men det går bra det og, jeg var jo også ung på 70-tallet, er allsidig jeg vet du, var ung både på 70- og 80-tallet.......og 90-tallet og jeg er fremdeles ung, så vi kan høre på hva som helst, var ung på 60-tallet og jeg......meeeeeget ung!

Natta :o)

Skrevet

Ja men det går bra det og, jeg var jo også ung på 70-tallet, er allsidig jeg vet du, var ung både på 70- og 80-tallet.......og 90-tallet og jeg er fremdeles ung, så vi kan høre på hva som helst, var ung på 60-tallet og jeg......meeeeeget ung!

Natta :o)

Natta, gamla! :-)

Skrevet

Natta, gamla! :-)

hehe....kommer meg visst aldri i seng. Ikke kall meg gamla, så vidt jeg husker er jeg yngre enn deg :o)

Natta....igjen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...