Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde det slik som deg....

.

Helt hysterisk for støv og rot var jeg...

Spurte du barna mine "hva er det værste mamma vet?", svarte barna "Rot" med en gang.

Så ble jeg kjent med DOL igjen (var uten pc i 4 år), og har nå fått et mer avslappet liv :o)

Barna også ;)

Men eks-mann klager på at det er for sterilt her enda, men det er det ikke.

:o)

Skrevet

Eg har rydderunde ein gong for dag. Ellers ber her preg av mange mennesker i sving.

Barna er flinke å rydde etter seg, men det blir litt som dett imellom likevel.

Brukte kle går rett til vask. Golvvask tar eg ein gong i veka, bortsett frå kjøkken og stove som må takast oftare. Eg har eit avslappa forhold til rot, men det finnst ei grense.

hare1365380455
Skrevet

Det blir sjelden mye rot her, fordi vi legger ting på plass etterhvert.

Riktignok ligger det gjerne tegnesaker og noe post på stuebordet gjennom dagene, men det legges på plass etterhvert det også.

Ellers er det rydding av leker når snuppa har lekt ferdig, evt. får det stå fint til neste dag om hun skal leke videre med det da. Hvis det ikke blir leking dagen etter likevel, så ryddes det bort da før hun finner noe annet. Det er jeg ganske streng på...

Våre saker blir også lagt på plass. Når jeg tar ut vask fra maskinen, henges det opp. Så legges det i skap og skuffer.

Hvorfor legger folk klær i stua da? Det har jeg aldri skjønt... Altså rene klær. Eneste klær som ligger i stua er sokkene hvis vi tar av fordi vi er varme. Da legges de i skittentøyet om kvelden.

Nei det er visst ikke så mye rot her heller ,men det ligger som regel noe som holdes på med, f eks avisen, et par bøker, tegnesaker osv. framme på bordet da.

Og jeg vasker ikke gulv hver dag! Det blir en gang i uka omtrent.

Ehm.. Jeg har noen klær i sofaen nå... Planen er at jeg skal legge de sammen mens jeg ser på tv..:) Men de ligger der ikke så lenge, altså!

Skrevet

Ehm.. Jeg har noen klær i sofaen nå... Planen er at jeg skal legge de sammen mens jeg ser på tv..:) Men de ligger der ikke så lenge, altså!

hehehe, det går vel bra ;)

(jeg bretter klærne sammen der de henger til tørk, dermed havner de aldri i sofaen...;) )

Det lå ihvertfall ingen klær i sofaen hos deg på lørdag *s*

Det er mulig det ligger et par sokker i sofaen her på fredag, siden både jeg og 6åringen er fæle til å ta av sokkene når det blir for varmt ;)

Gjest Bertinemor
Skrevet

Lyst til å gi meg noen gode triks for hvordan man holder det ryddig? Jeg er en forferdelig rotekopp! Du skal se når jeg kommer hjem fra byen etter å tatt et par øl.. klærne ligger slengt rundt overalt. En dag fant jeg skoene mine på badet! Hehe..

Er rotete når jeg er edru også altså, det var bare en illustrasjon, så tar gjerne i mot noen gode råd! :-)

Skrevet

Lyst til å gi meg noen gode triks for hvordan man holder det ryddig? Jeg er en forferdelig rotekopp! Du skal se når jeg kommer hjem fra byen etter å tatt et par øl.. klærne ligger slengt rundt overalt. En dag fant jeg skoene mine på badet! Hehe..

Er rotete når jeg er edru også altså, det var bare en illustrasjon, så tar gjerne i mot noen gode råd! :-)

Vel noen spesielle triks har jeg vel ikke, bare at jeg henger opp/legger på plass klær etterhvert og ikke slenger fra meg ting overalt. Prøver å lære ungene det samme, til en viss grad er det flink, men nå er rommene deres helt bomba, så i dag har de fått kniven på strupen....rydd ellers tar jeg TV'ene deres! Hehe....de rydder for harde livet nå!

Gjest Bertinemor
Skrevet

Vel noen spesielle triks har jeg vel ikke, bare at jeg henger opp/legger på plass klær etterhvert og ikke slenger fra meg ting overalt. Prøver å lære ungene det samme, til en viss grad er det flink, men nå er rommene deres helt bomba, så i dag har de fått kniven på strupen....rydd ellers tar jeg TV'ene deres! Hehe....de rydder for harde livet nå!

Ja.. folk var ganske frustrert over meg når jeg var yngre også.. "Jeg skjønner ikke at du orker å leve i det rotet der" er kommentarer jeg ikke er ukjent med. Har blitt bedre med årene, men fremdeles er det ingenting inni meg som sier: "herregud se til å rydd nå da", før det virkelig ser helt bomba ut. Og det hjelper ikke alltid da heller. Kanskje det er et dårlig gen? Ikke så umulig.. hehe:)

Skrevet

Ja.. folk var ganske frustrert over meg når jeg var yngre også.. "Jeg skjønner ikke at du orker å leve i det rotet der" er kommentarer jeg ikke er ukjent med. Har blitt bedre med årene, men fremdeles er det ingenting inni meg som sier: "herregud se til å rydd nå da", før det virkelig ser helt bomba ut. Og det hjelper ikke alltid da heller. Kanskje det er et dårlig gen? Ikke så umulig.. hehe:)

hehe....kanskje det! I vår familie er det nok min bror som har arvet det genet!

Skrevet

Åh, godt å høre at det ikke bare er jeg som er sånn ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...