Gå til innhold

Noen som er lei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er møkk lei allt valgmaset, politikk interesserer meg ikke i utgangspunktet, men i disse valgtider får jeg det helt opp i vrangstrupen. Prøver å følge litt med for å finne ut hva jeg skal stemme, men uansett om jeg slår på TV, radioen eller åpner avisen er det jo bare VALG VALG VALG, til og med her inne har det vært altfor mange tråder om det i dag.

Skrevet

Så enig så enig!!!

Klart skal det være en del om valget i disse dager, men det blir så voldsomt. Og mye er interesant, men jeg detter av lasset når det begynner og handle om hvem som gauler høyest.

Jeg har fulgt litt med, lest partiprogram. men trenger en pause innimellom.

Hmpf...Jeg er litt trøtt og småsur nå, så da passer det ypperlig og få syte litt, og du gav meg en anledning ;-)

Skrevet

Samme her. Følger ikke med på stort, det eneste jeg har gjort er å sjekke partiprogrammene for å finne hvilket parti jeg ville stemme på.

Ellers kan alle valgprogram og valgartikler surre og gå for min del.

Gjest FrekkeFrida
Skrevet

Samme her. Følger ikke med på stort, det eneste jeg har gjort er å sjekke partiprogrammene for å finne hvilket parti jeg ville stemme på.

Ellers kan alle valgprogram og valgartikler surre og gå for min del.

Forstår nå hvorfor du tilhører blondinegruppen:)

Skrevet

Så du påstår jeg er blond fordi jeg ikke interesserer meg for politikk, har faktisk bedre ting å ta meg til enn å sitte å se på folk som snakker i munnen på hverandre og lover ting de ikke kan holde, men hvis du liker det så værsågod, andre må gjøre som de vil, men jeg er lei, og hvis det kvalifiserer til å være blond så er det greit for meg!

Skrevet

Så du påstår jeg er blond fordi jeg ikke interesserer meg for politikk, har faktisk bedre ting å ta meg til enn å sitte å se på folk som snakker i munnen på hverandre og lover ting de ikke kan holde, men hvis du liker det så værsågod, andre må gjøre som de vil, men jeg er lei, og hvis det kvalifiserer til å være blond så er det greit for meg!

pst:

svaret fra FrekkeFrida var til meg ;)

Skrevet

Jepp :-D

Gjest FrekkeFrida
Skrevet

Faktisk så svarte jeg ikke deg.

Skrevet

Ja, er helt enig. Har fått politikerne i vrangstrupen. Men så ser jeg jo på noen av disse debattene likevel da...

I kveld ble jeg rasende da jeg så dette programmet til NRK som heter Ærlig talt. De programlederene var jo helt forferdelige. De avbrøt hele tiden, og så ut som de hatet dem de intervjuet. Lite proft altså. Jeg likte hun dama når hun ledet standpunkt, men nå har hun blitt en bitch synes jeg.

Skrevet

pst:

svaret fra FrekkeFrida var til meg ;)

Ok, så ikke det før nå jeg, men de kan gjerne kalle meg blondine også hvis de vil, bare jeg slipper mer debatter på TV

Skrevet

Innspurten til valget samt valgsendinger på tv gidder jeg ikke se:-) alle lover jo gull og grønne skoger:-)

Gjør som nevnt ovenfor, sjekker partiprogrammene og selvfølgelig har jeg en ide`uansett hvilken retning jeg ønsker..

PS Jeg er Mørk! hehehe så da vil du kanskje kalle meg et kinderegg?

Skrevet

Jeg er drittlei jeg. Og visste at jeg kom til å bli det og derfor forhåndsstemte jeg første dagen slik at jeg skulle slippe å ha dårlig samvittighet for ikke å følge så godt med. Hihi, jeg hadde uansett stemt rødt, det viktigste for meg er å få en ny, handlekraftig regjering.

Skrevet

Ja, jeg er drittlei hele gjengen. Blir nesten kvalm av å se selv de mest sympatiske av dem.

Jeg tror jeg må forhåndsstemme så fort som mulig, for nesten en uke til med disse løgnhalsene av noen idioter og jeg kommer til å få dem så til de grader i vrangstrupen at jeg sannsynligvis driter i å stemme.

Derfor bør jeg forhåndsstemme allerede i morgen!

Skrevet

Amber (som tviler) gjør faktisk det eneste riktige, etter min mening.

Jeg merka et markant skille i formen på disse såkalte debattprogrammene før valgene etter TV2 kom på lufta.

Mens NRK tidligere hadde forholdsvis saklige og informative programmer (det kunne jo gå en kule varmt der også selvsagt, men det hører til), så har disse programmene nå utviklet seg til å bli ren underholdning.

Carl I Hagen var den første som skjønte hvordan dette skulle takles. Han hadde korte, enkle innlegg med direkte budskap i saker han visste store deler av folket ville være enig i og "kjøpe". Og han var i opposisjon, og kunne kjøre på med enkeltsaker uten å måtte forsvare helheten. (Og resten har tatt etter - de så at det "betalte" seg.)

Og NRK kopierte selvsagt TV2s konsept - her var det underholdningsfaktoren som trakk flest seere og vant.

Det ble svært vanskelig å fullføre et ressonement og ikke minst få kunne forklare/utrede en sak for de som satt i posisjon (og andre også). Programlederene lærte seg fort å avbryte, avbryte og avbryte for å få temperatur i debatten.

Derfor mener jeg at man ikke får reell innsikt i hva et parti står for ved å se på tevedebatter nå til dags.

Amber har altså skjønt det. Hun gjennomskuer politikerenes debatter som har blitt sirkusforestillinger og prøver å orientere seg om hva de forskjellige partiene står for via partiprogram _uten_ å kjøpe de billige poengene som blir slengt ut i hytt og vær.

Skrevet

Helt enig, jeg ser nesten ikke TV for tiden, og det hjelper jo litt da.

Trøst deg med at nå er det bare en liten uke igjen :D

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg har alltid bestemt meg lenge før valgkampen starter.

Jeg ser heller på hva partiene mener/presterer i praktisk politikk, fremfor hva de lover i valgkampen. I tillegg har jeg jo et ideologisk grunnsyn som snevrer inn hvilke partier som er interessante.

Selve valgkampen er derfor ren underholdning for meg.

Skrevet

Ja, jeg er drittlei hele gjengen. Blir nesten kvalm av å se selv de mest sympatiske av dem.

Jeg tror jeg må forhåndsstemme så fort som mulig, for nesten en uke til med disse løgnhalsene av noen idioter og jeg kommer til å få dem så til de grader i vrangstrupen at jeg sannsynligvis driter i å stemme.

Derfor bør jeg forhåndsstemme allerede i morgen!

Ja helt enig, de er noen idiotiske løgnhalser, tror jeg også går og forhånddtemmer i dag!

Skrevet

Amber (som tviler) gjør faktisk det eneste riktige, etter min mening.

Jeg merka et markant skille i formen på disse såkalte debattprogrammene før valgene etter TV2 kom på lufta.

Mens NRK tidligere hadde forholdsvis saklige og informative programmer (det kunne jo gå en kule varmt der også selvsagt, men det hører til), så har disse programmene nå utviklet seg til å bli ren underholdning.

Carl I Hagen var den første som skjønte hvordan dette skulle takles. Han hadde korte, enkle innlegg med direkte budskap i saker han visste store deler av folket ville være enig i og "kjøpe". Og han var i opposisjon, og kunne kjøre på med enkeltsaker uten å måtte forsvare helheten. (Og resten har tatt etter - de så at det "betalte" seg.)

Og NRK kopierte selvsagt TV2s konsept - her var det underholdningsfaktoren som trakk flest seere og vant.

Det ble svært vanskelig å fullføre et ressonement og ikke minst få kunne forklare/utrede en sak for de som satt i posisjon (og andre også). Programlederene lærte seg fort å avbryte, avbryte og avbryte for å få temperatur i debatten.

Derfor mener jeg at man ikke får reell innsikt i hva et parti står for ved å se på tevedebatter nå til dags.

Amber har altså skjønt det. Hun gjennomskuer politikerenes debatter som har blitt sirkusforestillinger og prøver å orientere seg om hva de forskjellige partiene står for via partiprogram _uten_ å kjøpe de billige poengene som blir slengt ut i hytt og vær.

"Amber har altså skjønt det. Hun gjennomskuer politikerenes debatter som har blitt sirkusforestillinger og prøver å orientere seg om hva de forskjellige partiene står for via partiprogram _uten_ å kjøpe de billige poengene som blir slengt ut i hytt og vær. "

Nettopp. Det er sånn det er. :-D

Man kan da være både blondine og intelligent, ikke sant?

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...