Gå til innhold

bruk av trisekvens når livmoren er fjernet

Anbefalte innlegg

For noen dager siden stilte jeg spørsmål om bruk av Trisekvens når livmoren er fjernet. Livmortappen står igjen. Du svarte at jeg skulle bruke bare østrogen. Jeg lurer på hvorfor? Kan bruk av Trisekvens i sju år ha vært skadelig? Jeg bør nevne at det faktisk var en gynekolog som skrev uten denne medisinen til meg.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Trisekvens inneholder baade östrogen og hormnonet gestagen. Oestrogen er godt for mange funksjoner, mens gestagen opphever litt av denne gode effekten. Det er ikke stort problem at du har brukt kombinasjonne, men det er hekt unödvendig. Eneste grunntil gstagn er for aa beskytte livmorslimhinnen. Det har ingen betydning at livmorhalsen staar igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...