Gå til innhold

Trenger info om utgifter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I have to admit. Jeg er forelsket. På vei hjem fra jobb i går, så jeg en lekker, gammel grand old lady på fire hjul. Forelskelse ved første blikk: Hvilken søt, liten bil!

Utenfor cyberverden vil jeg - som blondine uten mekanikerkjæreste - bli frarådet å kjøpe en veteranbil. Men, jeg har jeg lyst på denne bilen, så nå spør jeg dere:

Hvilke utgifter er det ved veteranbiler? Alle (minus reperasjoner). Det holder vel med kasko på vet.biler også?

Ok, hvis dere insisterer, så kom også med formaninger om hvor dyrt og vanskelig det er å reparere. Bilen er dog velholdt med kun to eiere. Merket føres ikke i Norge, tror jeg umiddelbart.

Skrevet

Kanksje du kan ta kontakt med en veteranbilforening i nærheten.

De kan nok sikkert fortelle deg.

Wow, så råstilig du må bli i den bilen, hvis den blir din!

Skrevet

Heisann!

Jeg vet ikke hva slags bil du har forelsket deg i, men går ut i fra at det er en liten sportsbil? Austin Healey, Triumph, MG eller noe sånt?

Det finnes norske klubber for de fleste gamle sportsbiler, søk etter dem - der kan du finne masse informasjon!

Men du bør uansett vurdere å skaffe deg en mekaniker-kjæreste!

Skrevet

Heisann!

Jeg vet ikke hva slags bil du har forelsket deg i, men går ut i fra at det er en liten sportsbil? Austin Healey, Triumph, MG eller noe sånt?

Det finnes norske klubber for de fleste gamle sportsbiler, søk etter dem - der kan du finne masse informasjon!

Men du bør uansett vurdere å skaffe deg en mekaniker-kjæreste!

hehe, da vil jeg heller lære meg å skru selv :)

Takk for tips, jeg får høre med en veteranbil-forening.

De har sikkert også tips til hvor jeg kan få tak i reservedeler ol.

Skrevet

Kanksje du kan ta kontakt med en veteranbilforening i nærheten.

De kan nok sikkert fortelle deg.

Wow, så råstilig du må bli i den bilen, hvis den blir din!

Veteranbilforening, ja. Det er notert. Takk for tips.

Skrevet

Jeg hadde en boble cabriolet for noen år siden, jeg elsket den bilen, men herregud så dyrt det var. Det var alltid noe galt med den, jeg prøvde å fikse den opp, men som blondine (var det den gangen) uten peiling på bil, ble det etterhvert altfor dyrt å drive å levere den på verksted. Så jeg solgte den til slutt, men gjett om jeg har angret i ettertid.

Ønsker deg lykke til hvis du kjøper bilen, men vær forberedt på at det kan bli masse utgifter.

Skrevet

Jeg hadde en boble cabriolet for noen år siden, jeg elsket den bilen, men herregud så dyrt det var. Det var alltid noe galt med den, jeg prøvde å fikse den opp, men som blondine (var det den gangen) uten peiling på bil, ble det etterhvert altfor dyrt å drive å levere den på verksted. Så jeg solgte den til slutt, men gjett om jeg har angret i ettertid.

Ønsker deg lykke til hvis du kjøper bilen, men vær forberedt på at det kan bli masse utgifter.

Uff, det er ikke slikt jeg har lyst til å høre. At jeg trenger å høre det er en annen sak... :)

I hvilken stand var bilen da du kjøpte den og hvor gammel var den da?

Gjest veiavgift
Skrevet

Er den veteran (over 30? år) trenger du ikke betale veiavgift, det er en av (få) økonomiske fordeler!

Skrevet

hehe, da vil jeg heller lære meg å skru selv :)

Takk for tips, jeg får høre med en veteranbil-forening.

De har sikkert også tips til hvor jeg kan få tak i reservedeler ol.

Og hvorfor vil du ikke finne en mekaniker kjæreste? Jeg kjenner to lesper jeg som er helt råe til å skru ;o)

Skrevet

Og hvorfor vil du ikke finne en mekaniker kjæreste? Jeg kjenner to lesper jeg som er helt råe til å skru ;o)

Nei, huff. Svart under neglene hver dag? Neitakk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...