Gå til innhold

Lege: En- eller toegget tvilling?

Anbefalte innlegg

Min søster og jeg på 28 år er tvillinger. Vi vet ikke om vi er en- eller toegget. Dette har vi veldig lyst til å finne ut av. Bla. fordi søsteren min alltid har vært veldig avhengig av meg, og fungerer ennå ikke sosialt, eller med resten av livet sitt. (Bor hjemme hos mine foreldre og har så å si ingen venner eller bekjente).

Vi er ganske like, men jeg syns ikke vi er mer like enn søsken flest. Har samme hårfarge, men ikke helt samme øyenfarge. Jeg er også 9 cm høyere enn søsteren min. Vi er VELDIG ulike i personlighet, men dette kan kanskje forklares med oppvekst/ utvikling? Har hatt en normal oppvekst i samme stabile familie.

Er det mulig å få tatt en blodprøve for å finne ut dette? Kan man eventuelt gjøre dette privat? Hvor mye vil dette så koste? Vi har samme blodtype, det vet vi allerede.

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/1972-lege-en-eller-toegget-tvilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ei lita studentinne

En eggede tvillinger er prikk like!

Så siden dere er litt forskjellige i høyde og andre ting, så¨tror jeg nok at dere er to eggede tvillinger!

Men ja, det går ann å ta en test på sykehuset for å sjekke om man er en eller to eggede!

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Edel vedr. tvillinger. Det høres ut som om dere er toeggede. Eneggede skal ha tilnærmet likt utseende, ofte også personlighet. Vevstypene deres kan bestemmes ved vevstyping, dette gjøres ikke rutinemessig, men trolig kan det ordnes hos vanlig lege mot at dere betaler omkostningene selv.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Spesialist i allmenmedisin og Idrettslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...