Gå til innhold

Er jeg sutrete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..som drar til legen for luftveisproblemer når jeg ikke har feber, ikke har surkling i brystet, og egentlig heller ikke er spesielt dårlig? Har gått og vært tett i brystet i 1 1/2 mnd nå, det gjør vondt å puste, jeg har vært til og fra stemmeløs hele denne perioden (såpass at jeg har problemer med å synge, noe som er meget ugunstig for meg i den bittetille jobben jeg har..), og hoster til jeg omtrent kaster opp hver bidige dag.

Føler meg liksom litt "uvelkommen" hos legen når jeg ikke har feber..Det er jo sikkert bare et gjenstridig virus som han ikke kan gjøre noe med uansett! Ja ja, jeg håper jeg i alle fall kan få resept på en hostesaft som hjelper litt, de reseptfrie hjelper i alle fall ikke!

Ørkenvandreren
Skrevet

Du har gått 1,5 mnd med de problemene før du går til lege?

Jeg vil ikke kalle deg sutrete - synes tvert om det er på tide å få sjekket det ut. Det er mye man kan ha uten at det blir feber av det.

kakki1365380609
Skrevet

Jeg gikk slik en hel vinter og legen kunne ikke gjøre annet enn å be meg vente på at det skulle bli bedre. Kanskje du er heldigere enn meg?

God bedring :o)

Gjest wurstchen
Skrevet

Mulig det blir sett på som "sutrete" i Norge for der skal man helst være livstruende syk før det er greit å gå til legen.

Her i Tyskland går jeg til legen når jeg er syk, uansett hvor alvorlig/lite alvorlig syk jeg er. I Norge skal man liksom hele tiden "vente å se det an", helst til det blir verre. DA får man gjerne høre "Hvorfor kom du ikke tidligere"?

Dette var kanskje ikke noe svar, men jeg er så OPPGITT over helsevesenet og Norge. Det er en vits. Også her nede har de rykte på seg for holdningen "Vente å se det an".

Ja ja. Utenom dette eeelsker jeg hjemlandet mitt assa :)

Skrevet

Da har jeg vært hos legen. Føler meg nå litt "sutrete" egentlig da, men jeg har en utrolig grei lege som tar selv den minste ting på alvor. Så nå er det bare å vente på svar på blodprøver, og drikke litt sterk hostesaft og se om det går over.

Og så fikk jeg sangforbud i noen dager da, og det er vel kanskje det verste...

Skrevet

Sikker på at du ikke har astma?

Høres ut som meg for noen år tilbake... et eller annet høres galt ut hos deg i alle fall. Føler du deg ikke velkommen og tatt alvorlig hos legen - finn en annen!!!

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...