Gå til innhold

Krekar igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest krekar ut av landet
Skrevet

hvorfor ikke bare sende ham ut hvis han ikke har oppholdstillatelse ???

hva er problemet med Norge av og til spør nå jeg.....

Krekar flyter på en såkalt C-kjendis status som på en merelig måte får han til å kunne kreve både ditt og datt.

Uten at noen reagerer ???

Her i Norge lønner det seg og bli tabloidkjendis da kan du få til mye......

mannen er gal og det er jaggu Norge også.

Skrevet

hvorfor ikke bare sende ham ut hvis han ikke har oppholdstillatelse ???

hva er problemet med Norge av og til spør nå jeg.....

Krekar flyter på en såkalt C-kjendis status som på en merelig måte får han til å kunne kreve både ditt og datt.

Uten at noen reagerer ???

Her i Norge lønner det seg og bli tabloidkjendis da kan du få til mye......

mannen er gal og det er jaggu Norge også.

"hvorfor ikke bare sende ham ut hvis han ikke har oppholdstillatelse ???"

Hvis det hadde vært "bare bare" juridisk sett, så hadde vel ikke saken vært det den er?

"..................................."

Skrevet

Den fyren irriterer meg så grenseløst at jeg nesten vurderer å stemme Frp!

Skrevet

Tenkte det passet med denne :-)

Lastebilsjåføren nærmet seg krysset i god fart. Fra venstre kom Mullah Krekar og Brynjar Meling på tandemsykkel. Fra høyre var det også klart...

Skrevet

Lastebilsjåføren nærmet seg krysset i god fart. Fra venstre kom Mullah Krekar og Brynjar Meling på tandemsykkel. Fra høyre var det også klart...

Hehe, den er bra :D

Skrevet

Meling gjør jo bare den jobben han skal, som forsvarer i en rettstat.

Hvis vi skal begynne å mobbe forsvarsadvokater som bare gjør jobben sin, så er det en trusel for rettstaten.

Vi lever tross alt ikke i et anarki.

Gjest Bertinemor
Skrevet

Det som er synd er at media har gitt Krekar alt for mye gratis oppmerksomhet. Og med det har han fått mye mer makt enn hva han opprinnelig hadde, spør du meg. Media gjør han enda mer skummel enn han egentlig er, folk blir redde, og han får mer oppmerksomhet. Deretter får han mer makt (hvor reell denne makten er, vet jeg ikke), og kan også driste seg til å komme med slike uttalelser.

Jeg er så lei av den fyren. Helt enig med at vi må få han ut. Håper bare det kan bli gjort på en måte som ikke lager alt for mye oppstyr.

Skrevet

Det som er synd er at media har gitt Krekar alt for mye gratis oppmerksomhet. Og med det har han fått mye mer makt enn hva han opprinnelig hadde, spør du meg. Media gjør han enda mer skummel enn han egentlig er, folk blir redde, og han får mer oppmerksomhet. Deretter får han mer makt (hvor reell denne makten er, vet jeg ikke), og kan også driste seg til å komme med slike uttalelser.

Jeg er så lei av den fyren. Helt enig med at vi må få han ut. Håper bare det kan bli gjort på en måte som ikke lager alt for mye oppstyr.

Det med medieoppmerksomhet og "makt" tror jeg du har helt rett i. Jeg tror også at det har bidratt til at han har fått mye mer politisk oppmerksomhet enn hva han fortjener, og at politikerene dermed har blitt mer forsiktig når det gjelder hva de "tør" å gjøre enn hva godt er.

Skrevet

Meling gjør jo bare den jobben han skal, som forsvarer i en rettstat.

Hvis vi skal begynne å mobbe forsvarsadvokater som bare gjør jobben sin, så er det en trusel for rettstaten.

Vi lever tross alt ikke i et anarki.

Det som er en trussel for rettsstaten er hvis forsvarere (som av og til går vesentlig lenger enn hva som er nødvendig og riktig) ikke skal kunne kritiseres for den jobben de gjør, og måten de gjør den på.

Vilken rettssikkerhet finnes hvis alle andre skal kunne kritiseres, bortsett fra forsvaradvokatene...?

Skrevet

he-he....

Skrevet

"hvorfor ikke bare sende ham ut hvis han ikke har oppholdstillatelse ???"

Hvis det hadde vært "bare bare" juridisk sett, så hadde vel ikke saken vært det den er?

Hadde han ikke vært en "kjendis", så ville han vært sendt ut for lenge siden.

Er det "likhet for loven"?

Gjest Bertinemor
Skrevet

Det med medieoppmerksomhet og "makt" tror jeg du har helt rett i. Jeg tror også at det har bidratt til at han har fått mye mer politisk oppmerksomhet enn hva han fortjener, og at politikerene dermed har blitt mer forsiktig når det gjelder hva de "tør" å gjøre enn hva godt er.

Ja, sant. Når han blir en politisk sak, så blir det "farlig" for politikerne å være for harde.

For media elsker en konflikt, og kommer til å følge ting opp til punkt og prikke, og gjerne legge på litt ekstra om de må. Noe de forsåvidt har gjort.

Og Krekar har benyttet seg godt av det ved å sette seg selv som en representant for muslimene.. noe som er dumt. For i mine øyne er han et stort unntak fra muslimer flest.

Men samtidig fremstiller media et angrep på Krekar, som et angrep på muslimer. Og sånt blir det bråk av gitt.

Skrevet

LOL, men den hadde vært ENDA bedre hvis det bare var Krekar som kom sykelendes! ;-)

For en advokat har krav på å få slippe å bli identifisert med sin klient! :-)

Skrevet

Hadde han ikke vært en "kjendis", så ville han vært sendt ut for lenge siden.

Er det "likhet for loven"?

Grunnen til at han ikke er sendt ut ennå er vel at han har en flink advokat som klarer å trenere det? At han er kjendis er en effekt av dette, ikke en årsak.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

LOL, men den hadde vært ENDA bedre hvis det bare var Krekar som kom sykelendes! ;-)

For en advokat har krav på å få slippe å bli identifisert med sin klient! :-)

"For en advokat har krav på å få slippe å bli identifisert med sin klient! :-)"

Meget mulig. Men advokatvitser a la denne er ikke noe nytt vel.

Hva kaller man hundre advokater lenket sammen på bunnen av en sjø?

En god start.

:-)

Skrevet

"For en advokat har krav på å få slippe å bli identifisert med sin klient! :-)"

Meget mulig. Men advokatvitser a la denne er ikke noe nytt vel.

Hva kaller man hundre advokater lenket sammen på bunnen av en sjø?

En god start.

:-)

Da er det jo en _advokat_vits, som altså gjør narr av advokater som sådan. Man kan selvsagt diskutere hvor morsom den er, men det er noe annet enn at man gjør narr av Meling fordi han er _Krekars_ advokat.

For meg er det en stor forksjell der.

Skrevet

Det som er en trussel for rettsstaten er hvis forsvarere (som av og til går vesentlig lenger enn hva som er nødvendig og riktig) ikke skal kunne kritiseres for den jobben de gjør, og måten de gjør den på.

Vilken rettssikkerhet finnes hvis alle andre skal kunne kritiseres, bortsett fra forsvaradvokatene...?

Forsvarernes stilling i rettssystemet er "hellig". Kritisere kan vi selvfølgelig gjøre, men vi må ha i bakhodet at forsvarernes jobb er å vinkle saker og ting til beste for den tiltalte.. "Å føre saken" for en tiltalt, kan i blant bety at vi utenforstående "ikke liker" forsvareren, men det er lite intelligent å kritisere at han gjør sitt beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...