Gå til innhold

Krekar igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Da er det jo en _advokat_vits, som altså gjør narr av advokater som sådan. Man kan selvsagt diskutere hvor morsom den er, men det er noe annet enn at man gjør narr av Meling fordi han er _Krekars_ advokat.

For meg er det en stor forksjell der.

Som man reder, så ligger man. Meling har hatt noen helt utrolige uttalelser når det gjelder mullaen, det er denne saken som har gjort roll-onen kjent, så jeg syns ikke det er det minste merkelig at han assosieres med ham.

Skrevet

Forsvarernes stilling i rettssystemet er "hellig". Kritisere kan vi selvfølgelig gjøre, men vi må ha i bakhodet at forsvarernes jobb er å vinkle saker og ting til beste for den tiltalte.. "Å føre saken" for en tiltalt, kan i blant bety at vi utenforstående "ikke liker" forsvareren, men det er lite intelligent å kritisere at han gjør sitt beste.

Han gjør nok sitt beste for den han forsvarer, men av og til så lurer jeg sterkt på om det likevel er i den tiltaltes favør.

Personlig ville jeg aldri hatt han som forsvarer, for måten han går frem på gjør at jeg mister all sympati for det han forsøker å gjøre - og det er også viktig i en sak.

Skrevet

Grunnen til at han ikke er sendt ut ennå er vel at han har en flink advokat som klarer å trenere det? At han er kjendis er en effekt av dette, ikke en årsak.

"..................................."

Advokaten gjør en glimrende jobb i å trenere saken.

Like glimrende jobb gjør han når det gjelder å få folk til å føle antipati mot både mannen han forsvarer, selv saken og seg selv.

Og så kan man jo spørre seg om det er å gjøre en god jobb?

Skrevet

Advokaten gjør en glimrende jobb i å trenere saken.

Like glimrende jobb gjør han når det gjelder å få folk til å føle antipati mot både mannen han forsvarer, selv saken og seg selv.

Og så kan man jo spørre seg om det er å gjøre en god jobb?

Jo, men det betyr ikke at han ikke er utvist fordi han er "kjendis". Det at han er kjendis har imidlertid en unektelig påvirkning på saken.

"..........................................."

Skrevet

Og jeg kan ikke fatte at kona hans, som ikke kan ett eneste ord norsk, har fått norsk statsborgerskap..!

Heldigvis ble denne loven endret 1. september, nå må man kunne norsk for å bli norsk.

Skrevet

Det som er ille er at folk syns det er tryggere at han er i Norge enn at han blir utvist. DA er det snakk om terror da - gissel-Norge.

Jeg er en annen
Skrevet

"Så er det bare å håpe de får som fortjent begge to....."

Jaja. Noen av oss håper nok snarere at vi aldri får et samfunn der forsvarsadvokater "får som fortjent" fordi de forsvarer upopulære personer.

Skrevet

Fatter ikke at det skal være så vanskelig å få kippa han ut av landet.

Skrevet

"Så er det bare å håpe de får som fortjent begge to....."

Jaja. Noen av oss håper nok snarere at vi aldri får et samfunn der forsvarsadvokater "får som fortjent" fordi de forsvarer upopulære personer.

Nå tror jeg du mistet gangsynet litt her.

"Får som fortjent" kan være mye, og i dette tilfellet selvfølgelig negativt ment. Men det betyr derved ikke mer enn hva som faktisk står i den setningen.

Og selvfølgelig skal ingen få kritikk for at de forsvarer upopulære personer.

Men det er mange ulike måter å gjøre det på. Og Melings mange merkelige kommentarer og utspill som forsvarer for Krekar tjener neppe Krekars sak eller Krekar som person.

Alt han så langt har klart å oppnå er jo å gjøre Krekar til en av norges mest usympatiske og mest misslikte personer - vilket selvfølgelig også vil kunne få negative følger for Krekar og hans "sak".

Synes du DET er et godt utført arbeid av en forsvarsadvokat?

Skrevet

Den fyren irriterer meg så grenseløst at jeg nesten vurderer å stemme Frp!

Tror nok også FRP sanker mye stemmer pga Krekar saken.

Husker også i sin tid da Staff forsvarte de Pedofilidømte. Det skapte også mye diskusjon.

Meling som forsvarsadvokat har selvføglelig greid å skaffe seg et solid "varemerke/rennomee" i denne saken.

Er selvfølgelig enig i at Krekar utgjør en alvorlig trussel for vårt samfunn.

Skrevet

Han blir i så fall utvist til Irak, og der skal han visstnok havne i ubehageligheter siden man her praktiserer dødsstraff i muslimsk tradisjon, en rettsordning som Krekar selv er ivrig forkjemper for.

Dette lille paradoks er morsomt. Det samme er Krekars "frykt" sett i lys av at han stadig er på ferie i Irak.

Han må ut av landet, uavhengig av om han risikerer dødsstraff.

Før i tida kunne CIA ta seg av saken, men de tar visst ikke slike oppdrag lenger.

Skrevet

Han blir i så fall utvist til Irak, og der skal han visstnok havne i ubehageligheter siden man her praktiserer dødsstraff i muslimsk tradisjon, en rettsordning som Krekar selv er ivrig forkjemper for.

Dette lille paradoks er morsomt. Det samme er Krekars "frykt" sett i lys av at han stadig er på ferie i Irak.

Han må ut av landet, uavhengig av om han risikerer dødsstraff.

Før i tida kunne CIA ta seg av saken, men de tar visst ikke slike oppdrag lenger.

Hadde jeg fått godt nok betalt, så skulle jeg vært villig til å vurdere å gjøre jobben selv.

Et par hundringser måtte man vel i hvert fall ha for et slikt "upopulært" oppdrag....

Men fra spøk til alvor (i tilfelle noen ikke forstår spøk her inne), så er det helt utrolig hvordan denne mannen både motsier seg selv, kritiserer andre for hva han i neste øyeblikk taler varmt og enda mer ekstremt for selv (så lenge det ikke går ut over han, men alle andre).

Og aller mest morsomt er det å høre Meling og Krekar fortelle i det vide og det brede om vilken risiko han vil utsettes for om han blir tvangssendt hjem til Irak igjen.

Sist gang han sa det var vel på telefon fra hans favorittferiereisemål - Irak...hvor han på frivillig basis oppholder seg nesten like mye som i Norge.

Men det er sikkert en vesensforskjell vedrørende risiko på det å bli tvunget til å reise et sted, og det å reise samme sted frivillig....

Mitt problem er vel at jeg ikke helt har forstått hva det er...?

Men kanskje noen kan forklare meg det?

Jeg er en annen
Skrevet

Nå tror jeg du mistet gangsynet litt her.

"Får som fortjent" kan være mye, og i dette tilfellet selvfølgelig negativt ment. Men det betyr derved ikke mer enn hva som faktisk står i den setningen.

Og selvfølgelig skal ingen få kritikk for at de forsvarer upopulære personer.

Men det er mange ulike måter å gjøre det på. Og Melings mange merkelige kommentarer og utspill som forsvarer for Krekar tjener neppe Krekars sak eller Krekar som person.

Alt han så langt har klart å oppnå er jo å gjøre Krekar til en av norges mest usympatiske og mest misslikte personer - vilket selvfølgelig også vil kunne få negative følger for Krekar og hans "sak".

Synes du DET er et godt utført arbeid av en forsvarsadvokat?

"Synes du DET er et godt utført arbeid av en forsvarsadvokat?"

Sikkert ikke, uten at jeg har giddet å følge med på alt Meling har foretatt seg. Men hvis dette er tilfelle så er vel Meling den perfekte advokat for Krekar etter manges syn.

Skrevet

"Synes du DET er et godt utført arbeid av en forsvarsadvokat?"

Sikkert ikke, uten at jeg har giddet å følge med på alt Meling har foretatt seg. Men hvis dette er tilfelle så er vel Meling den perfekte advokat for Krekar etter manges syn.

Og det kan vel godt underbygges med den spøken som en annen har lagt inn i denne tråden (og som jeg kopierer her):

"Lastebilsjåføren nærmet seg krysset i god fart. Fra venstre kom Mullah Krekar og Brynjar Meling på tandemsykkel. Fra høyre var det også klart...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...