Gå til innhold

Hurghada, Egypt

Anbefalte innlegg

Gjest frøken X
Skrevet

Har du vert her ? Noen reise tips, reiser 1 uke fra 22 des. Aldrig vert i Egypt før så jeg er spent på hvordan det er der. Hvordan er maten ol.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har ikke vært der, men du kan gå inn på reiseforumet og spørre der også.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja , jeg var der i 1990.

Ta en tur til Luxor.Det må du bare, når du først er der. Veldig interesant.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja , jeg var der i 1990.

1992 var jeg der. Eldstejenta var 1 år.

Gjest vet du ?
Skrevet

Ja , jeg var der i 1990.

Hvordan var det met maten ol der ?

Tok dere noen spesielle vaksiner ol.

Ja jeg håper å oppleve/se mye fint der.

Skrevet

Håper du ikke har forventninger til "sydenvarme" når du drar til Egypt i julehelgen.

Det skal mye til før temperaturen kryper over 20 grader om dagen. Om kvelden er det som regel 10-12 grader.

Men er man klar over det, så er det jo greit.

Skrevet

Håper du ikke har forventninger til "sydenvarme" når du drar til Egypt i julehelgen.

Det skal mye til før temperaturen kryper over 20 grader om dagen. Om kvelden er det som regel 10-12 grader.

Gjest frøken X
Skrevet

Må vel indrømme at jeg hadde regnet med ca 20 grader på dagen og ca 13-14 på kvelden men, jeg håper på at vergudene er med oss, og slenger på noen ekstra grader siden det er jul. Der er låv å håpe :o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg husker ikke så godt hvordan maten var. Husker bare at vi fikk veldig løs mage, men uten å bli dårlig.

Vi måtte ta noen vaksiner, men jeg greier ikke å huske hva slags.

Hør med legen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Må vel indrømme at jeg hadde regnet med ca 20 grader på dagen og ca 13-14 på kvelden men, jeg håper på at vergudene er med oss, og slenger på noen ekstra grader siden det er jul. Der er låv å håpe :o)

Vi hadde det varmt og godt i slutten av januar/begynnelsen av februar.

Kunne bade og sole oss.

Sikkert rundt 25 grader da ihvertfall.

Skrevet

Da snakker du sannsynligvis om Kairo og områdene i nærheten av middelhavet. Ved rødehavet hvor Hurghada ligger er behagelige 25-30 grader på den tiden.

Skrevet

Plagsomt.

Jeg har faktisk aldri noensinne opplevd så plagsomme folk som i egypt. Hadde hopppåtur til sharm el sheik, har hørt at hurghada er bedre. Og det håper jeg.

Men det var varmt og godt, matern var til dels ganske god med en gang du kom deg vekk fra turistresturantene.

Skrevet

Jo tips:

aldri bestill mat, aldri sett deg inn i taxi eller buss, aldri bestill eller kjøp eller vurder å kjøpe noe som helst uten å avtale pris på forhånd.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jo tips:

aldri bestill mat, aldri sett deg inn i taxi eller buss, aldri bestill eller kjøp eller vurder å kjøpe noe som helst uten å avtale pris på forhånd.

Du glemte å si at man ikke må stoppe. Da har man nemlig folk som er i full sving med å pusse skoene dine;)

Gjest frøken X
Skrevet

Jo tips:

Takker for gode tips til dere alle disse skal jeg huske på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...