Gjest Old 2067 Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Hei. Ser med sorg på den eldreeomsorg som føres i Norge og har derfor tenkt å fokusere på morsomme og artige hendelser fra de gamles hverdag. Vi holder på med et prosjekt som skal illustrere noe av det tragiske og komiske med å bli gammel her i Norge. noen som har morsomme historier, linker eller små gullkorn om de gamles hverdag så ikke næøl med å sende dem inn her. Skal illustrere en rekke hendelsr for så å stille dem ut (gratis) selvsagt. Alt mottas med takk. Også gladi små vitsetegninger mv som viser de eldres hverdag. PS. Få opp livskvaliteten til de gamle i Norge og gjerne med et smil. 0 Siter
Gjest FrekkeFrida Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 "Få opp livskvaliteten til de gamle i Norge og gjerne med et smil. " Du kan gjerne smile i valglokalet på mandag når du velger ny regjering og dermed bedre eldreomsorg. 0 Siter
petter smart Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 "Få opp livskvaliteten til de gamle i Norge og gjerne med et smil. " Du kan gjerne smile i valglokalet på mandag når du velger ny regjering og dermed bedre eldreomsorg. Det må være dagens spøk. AP har regjert tidligere uten at de eldre hadde det bedre da. Det blir for dumt når AP ramser opp alle tingene som skal bli bedre hvis de får makten, alt som skal gjøres. Hvorfor gjorde de ikke noe av dette forrige gang de var i regjering? Men det kunne jo vært morsomt å sett SV falle på trynet når de innser at deres latterlig urealistiske partiporgram ikke er gjennomførbart. 0 Siter
Gjest FrekkeFrida Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Det må være dagens spøk. AP har regjert tidligere uten at de eldre hadde det bedre da. Det blir for dumt når AP ramser opp alle tingene som skal bli bedre hvis de får makten, alt som skal gjøres. Hvorfor gjorde de ikke noe av dette forrige gang de var i regjering? Men det kunne jo vært morsomt å sett SV falle på trynet når de innser at deres latterlig urealistiske partiporgram ikke er gjennomførbart. Det var ikke ment som spøk fra min side. Hvis nåværende regjering kommer til å sitte når jeg blir gammel så emigrerer jeg. 0 Siter
petter smart Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Det var ikke ment som spøk fra min side. Hvis nåværende regjering kommer til å sitte når jeg blir gammel så emigrerer jeg. Hvis SV får makt og gjennomfører sin politikk (tvilsomt, men en kan jo frykte det) så vil det bli så lite penger i statskassa at du skal være glad om det er noe som heter eldreomsorg når du blir gammel. 0 Siter
Gjest FrekkeFrida Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Hvis SV får makt og gjennomfører sin politikk (tvilsomt, men en kan jo frykte det) så vil det bli så lite penger i statskassa at du skal være glad om det er noe som heter eldreomsorg når du blir gammel. Det er liten tvil ifølge alle meningsmålinger at Ap. kommer til å vinne valget. 0 Siter
petter smart Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Det er liten tvil ifølge alle meningsmålinger at Ap. kommer til å vinne valget. Meningsmålingene går opp og ned som jo-jo'er. Jeg avventer resultatet. Selv om det er mest sannsynlig at AP vinner. Da får vi se hvor mye SV klarer å gjennomføre. Får bare håpe de ikke kjører hele lander i grøfta i prosessen. Det er lett å bruke penger, men ikke å tjene de inn. 0 Siter
Gjest smilekopp Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Er ikke så sikker på hva du er ute etter, men når jeg er på gamlehjemmet og besøker bestefaren min kan de være litt søte innimellom. En gammel mann der var sikker på at jeg var forelderen hans. Han ville forøvrig ikke være i samme rom som meg og virket litt skremt i blikket. Dette var nok ikke så morsomt for han, men jeg måtte nå flire litt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Hvis SV får makt og gjennomfører sin politikk (tvilsomt, men en kan jo frykte det) så vil det bli så lite penger i statskassa at du skal være glad om det er noe som heter eldreomsorg når du blir gammel. Jeg synes det er skammelig å bruke ordet omsorg om de tilstandene som er nå. 0 Siter
Line Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Vi hadde gruppepresentasjon på skolen i dag, hvor alderdom og ensomhet var tema. Hysterisk morsomt med alle rollespillene, filmene og framføringene! Gruppa mi brukte bl.a. diktet under: ALDERDOMMEN - av Grethe Haarbye Ingenting er som før. Allting er lengre borte nå - enn før. Det er dobbelt så langt til butikken, og jeg har lagt merke till at det er en ny bakke der også. Jeg har sluttet å løpe etter bussen. Den går før den pleide å gå. Det ser ut som de lager trappene mye brattere nå enn i gamle dager. Og har dere lagt merke til de små typene de bruker i avisen? Det er ingen vits i å be folk lese høyt heller. Alle snakker så lavt at en knapt kan høre hva de sier. Fy, så trange kjolene er blitt nå, især rundt livet og hoftene - og skolissene klarer jeg snart ikke å knytte. Til og med folk forandrer seg. De er mye yngre nå, enn da jeg var på deres alder. På den andre siden så er folk på min alder mye eldre enn jeg er. Jeg støtte på en gammel skolekamerat forleden. Hun var blitt så gammel at hun ikke kjente meg igjen. Jeg tenkte på den stakkar'n da jeg kjemte håret mitt i dag morges, og mens jeg gjorde det, fikk jeg se meg selv i speilet: Sant for dyden, de lager ikke lenger så gode speil som de gjorde før! 0 Siter
Champagne Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Jeg installerte internett for min søte mormor på 87 år. Viste henne google, og sa at nå kunne hun søke hvis det var noe hun ville vite. Det hun skrev var: Når skiftet jeg på sengen sist? 0 Siter
amber sun Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Vi hadde gruppepresentasjon på skolen i dag, hvor alderdom og ensomhet var tema. Hysterisk morsomt med alle rollespillene, filmene og framføringene! Gruppa mi brukte bl.a. diktet under: ALDERDOMMEN - av Grethe Haarbye Ingenting er som før. Allting er lengre borte nå - enn før. Det er dobbelt så langt til butikken, og jeg har lagt merke till at det er en ny bakke der også. Jeg har sluttet å løpe etter bussen. Den går før den pleide å gå. Det ser ut som de lager trappene mye brattere nå enn i gamle dager. Og har dere lagt merke til de små typene de bruker i avisen? Det er ingen vits i å be folk lese høyt heller. Alle snakker så lavt at en knapt kan høre hva de sier. Fy, så trange kjolene er blitt nå, især rundt livet og hoftene - og skolissene klarer jeg snart ikke å knytte. Til og med folk forandrer seg. De er mye yngre nå, enn da jeg var på deres alder. På den andre siden så er folk på min alder mye eldre enn jeg er. Jeg støtte på en gammel skolekamerat forleden. Hun var blitt så gammel at hun ikke kjente meg igjen. Jeg tenkte på den stakkar'n da jeg kjemte håret mitt i dag morges, og mens jeg gjorde det, fikk jeg se meg selv i speilet: Sant for dyden, de lager ikke lenger så gode speil som de gjorde før! Den var god, Line. 0 Siter
Line Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Den var god, Line. Vet Vi lo godt på gruppa da vi kom over det der også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.