Gå til innhold

Hurghada, Egypt

Anbefalte innlegg

Gjest vet du ?
Skrevet

Skal dit 1 uke 22 des. men så lurer jeg på om du har noen tips å gi meg. Noe det er greit å hvite om på forhånd. For eks. er maten ok, har hørt at mange for mage trøbbel der håper å slippe det da.

• 2 uker senere...
Gjest Skulle dit, men avbestilte
Skrevet

Du må vaksinere deg, ta kontakt med helsestasjonen for å få programmet.

Unngå lokal valuta, det er en smittebærer. Ta med våtservietter og bruk dem ofte!

Ellers: Trodde turene dit ble avlyst nå, jeg, pga. at så mange trakk seg etter UDs siste advarsel?

Gjest frøken X
Skrevet

Du må vaksinere deg, ta kontakt med helsestasjonen for å få programmet.

Unngå lokal valuta, det er en smittebærer. Ta med våtservietter og bruk dem ofte!

Ellers: Trodde turene dit ble avlyst nå, jeg, pga. at så mange trakk seg etter UDs siste advarsel?

Å har UD sendt ut advarsel det har jeg ikke fått med meg. Takker for tipsene du kom med de skal jeg følge.

Skrevet

Vi burde ikke vaksinere oss når vi skulle dit.

Det lønner seg å begynne med noe du kjøper på apoteket som gjør om på tarmbakteriene et par uker før du drar. Husker ikke hva det heter men det vet apoteket.

Vi brukte valutaen der nede, pengene er skitne og det er her våtserviettene kommer inn i bilde.

Ellers lønner det seg å ha nok i smått for "ingen" kan veksle!!!

En annen ting, ikke spis frukt uten å skrelle det og drikk selvfølgelig bare vann som er kjøpt på flaske..

God tur!!

Gjest frøken X
Skrevet

Vi burde ikke vaksinere oss når vi skulle dit.

Det lønner seg å begynne med noe du kjøper på apoteket som gjør om på tarmbakteriene et par uker før du drar. Husker ikke hva det heter men det vet apoteket.

Vi brukte valutaen der nede, pengene er skitne og det er her våtserviettene kommer inn i bilde.

Ellers lønner det seg å ha nok i smått for "ingen" kan veksle!!!

En annen ting, ikke spis frukt uten å skrelle det og drikk selvfølgelig bare vann som er kjøpt på flaske..

God tur!!

Takk for tipsene Nickgirl, er takknemlig for alle gode råd for jeg har ikke vært i Egypt tidlidere. :o)

Skrevet

Har vært to ganger i Egypt (Hurghada og Sharm) og har ikke trengt å ta noen som helst vaksine. Hold deg unna frukt og grønnsaker dersom du ikke har mulighet til å vaske dem selv - i flaskevann. Springvannet kan ikke drikkes, men du kan fint pusse tenner o.l. i det.

Spis på godt etablerte restauranter med gode rutiner. Lær deg å si "nei". Egyptere har dessverre en ukultur når det kommer til turistmas, kjøpepress og klenging.

En "tsk-tsk-tsk"-lyd betyr "nei!". Hvis du sier pent "no, tank you" følger de bare etter deg videre.

Vi bodde et stykke utenfor Hurghada sentrum (på Magawish) og var kun inne i byen et par kvelder. Det er ikke den peneste og mest sjarmerende byen i Egypt akkurat, men det er masse flotte områder rundt byen.

God tur! :-)

Gjest frøken X
Skrevet

Har vært to ganger i Egypt (Hurghada og Sharm) og har ikke trengt å ta noen som helst vaksine. Hold deg unna frukt og grønnsaker dersom du ikke har mulighet til å vaske dem selv - i flaskevann. Springvannet kan ikke drikkes, men du kan fint pusse tenner o.l. i det.

Spis på godt etablerte restauranter med gode rutiner. Lær deg å si "nei". Egyptere har dessverre en ukultur når det kommer til turistmas, kjøpepress og klenging.

En "tsk-tsk-tsk"-lyd betyr "nei!". Hvis du sier pent "no, tank you" følger de bare etter deg videre.

Vi bodde et stykke utenfor Hurghada sentrum (på Magawish) og var kun inne i byen et par kvelder. Det er ikke den peneste og mest sjarmerende byen i Egypt akkurat, men det er masse flotte områder rundt byen.

God tur! :-)

Takk for gode råd carma. Jeg skal bo på Arabia/bel det ligger ikke så langt fra sentrum. Kansje litt langt til vanne ca 10-30meter :o) så det skal bli herlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...