Gå til innhold

Hva gjør jeg når datteren min på 13 blir mobbet?

Anbefalte innlegg

Gjest Rasende mamma
Skrevet

Datteren min blir mobbet av en jente som er ett år eldre. Det er trusler og forfølgelse hun driver (psykisk teorror) med ett gjeng i ryggen. Har tatt det opp med rektor og hun har gang på gang blitt kalt inn uten at det har hjulpet. Hun har også mobbet andre.

Etter rektor ble kontaktet av oss foreldre er jenta som mobber blitt enda verre. Datteren min ble i dag kjørt hjem av en lærer da hun var blitt truslet av denne jenta at hun skulle banke livsjiten av min datter fordi hun hadde sladret til rektor og oss foreldre.

Datteren min er nå svært nedbrutt og tør snart ikke gå ut. Hun vil heller ikke gå på skolen lengere.

Hvilken metoder skal benyttes her, når ingenting nytter?

Denne jenta har mobbet over tid og fått mange sjanser uten hell.

Jeg er så rasende at jeg akkurat nå har mest lyst å mure henne inne med en kraftig lærepenge.

Skrevet

Er det mulig å bytte skole? (Innenfor rimelighetens grenser geografisk sett)

I såfall vil jeg anbefale det, selv om det er veldig trist at det er mobbeofferet og ikke mobberen da som må ta konsekvensen av det som skjer.

Evt. KAN det kanskje være en ide å ta kontakt med mobberens foreldre og ta en samtale. Men jeg vet ikke om det kan føre frem.

Noe må i alle fall gjøres, og da er flytting mindre drastisk enn å bare vente og se.

Gjest stopp det nå
Skrevet

Jeg har ingen råd, men jeg vil gjerne si at dere må få stoppet det nå! Broren min ble mobbet i flere år, og ledelsen på skolen gjorde lite med problemet.

Gjest FrekkeFrida
Skrevet

Anmeld forholdet til politiet. Dette er kriminelst.

Gjest Rasende mamma
Skrevet

Anmeld forholdet til politiet. Dette er kriminelst.

Har kontaktet politiet i går, så vi får se. Ser ut til at lite biter på denne jenta. Foreldre er blitt innkalt til møte, men det har ikke blitt bedre. Jeg synes denne jenta bør bytte fra denne skolen.Kan det kreves eller?

Gjest FrekkeFrida
Skrevet

Har kontaktet politiet i går, så vi får se. Ser ut til at lite biter på denne jenta. Foreldre er blitt innkalt til møte, men det har ikke blitt bedre. Jeg synes denne jenta bør bytte fra denne skolen.Kan det kreves eller?

Nei jeg tror ikke du kan kreve at hun bytter skole, men hvis du har anmeldt så må foreldrene først til samtale og siden vurderer nok politiet om de kobler barnevernet inn. Hvis du har anmeldt det i går må du vente noen dager, og jeg ville vurdert å holde jenta di hjemme fra skolen.

Skrevet

Hun kan vel i alle fall utvises i en periode, men det spørs om DET gjør et nytt og bedre menneske av krapylet.

Hvordan er foreldrene til jenta, da? Kan det hende at rotet til ondet ligger hjemme hos henne, slik at du kan sende barnevernet inn for å ordne opp?

Hva sa politiet?

Føler i alle fall med deg!

Gjest En fortvilet mor
Skrevet

Er det mulig å bytte skole? (Innenfor rimelighetens grenser geografisk sett)

I såfall vil jeg anbefale det, selv om det er veldig trist at det er mobbeofferet og ikke mobberen da som må ta konsekvensen av det som skjer.

Evt. KAN det kanskje være en ide å ta kontakt med mobberens foreldre og ta en samtale. Men jeg vet ikke om det kan føre frem.

Noe må i alle fall gjøres, og da er flytting mindre drastisk enn å bare vente og se.

Vi har også problem med at datteren min på 12 år blir mobbet. Hun blir mobbet av en jente i samme klasse.

Jeg prøvde å snakke med moren, men ble rett og slett skjellt ut av henne.

Siden vi også følte at rektor gjorde for lite, så sendte vi inn en klage på rektor til kommunen. Resultatet ble at rektor i hvert fall endelig tok saken alvorlig.

Her kan du se noen av de svarene jeg fikk på dol angående håpløs rektor:

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1501.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2493240&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2494804

Skrevet

Vi har også problem med at datteren min på 12 år blir mobbet. Hun blir mobbet av en jente i samme klasse.

Jeg prøvde å snakke med moren, men ble rett og slett skjellt ut av henne.

Siden vi også følte at rektor gjorde for lite, så sendte vi inn en klage på rektor til kommunen. Resultatet ble at rektor i hvert fall endelig tok saken alvorlig.

Her kan du se noen av de svarene jeg fikk på dol angående håpløs rektor:

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1501.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2493240&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2494804

Fant du ut av det med kommunens skolesjef?

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Hjelper ikke det med politi ville jeg sendt en bekymrinsgmelding til barnevernet. Et jentunge som ikke kan snakkes til rette kan ikke ha det bra hverken med seg selv eller hjemme.

Gjest En fortvilet mor
Skrevet

Fant du ut av det med kommunens skolesjef?

Jeg henvendte meg til rådmannen i kommunen. Det viste seg at det ikke var rådmannen personlig, men kommunalsjefen som var rektors overordnede.

Kommunalsjefen reagerte raskt og tok direkte kontakt med rektor. Da var han plutselig villig til å ha flere møter med oss. Det ble satt i gang straffereaksjoner. Hver gang mobberen plaget datteren min ble hun utestengt en eller flere timer (bokstavelig talt måtte hun sitte på gangen). Det hjalp endel i vårhalvåret, men nå har det dessverre toppet seg igjen.

Skrevet

Synes du har fått gode råd her. Synes det er helt utrolig at èn unge kan lage så mye bråk uten at voksne klarer å hamle opp med problemet.

Skrevet

Jeg føler virkelig med både deg OG ikke minst jenta di!!

Jeg ble selv svært mye mobbet i ungdomsskolealdrene. Psykisk terror er noe av det værste en kkan bli utsatt for. Trussler og hånelser som blir slengt etter deg hver eneste dag er ikke noe gøy......

Jeg ble mobbet for hver minste ting. Stygge ord slengt etter meg..... jeg kunne ikke gå gjennom korridorene i skolen uten at noen slengte dritt etter meg, fniste , pekte og spyttet. Jeg ble "jaget" hjem av med-elever, "snøvasket og sprutet vatn på. Hele skolen var med på denne mobbingen.....

Jeg torde ikke gi beskjed til lærere eller foreldre pga trusslene..... mobbingen fortsatte, helt til jeg gikk ut av ungdomsskolen, og begynte på videregående. Da snudde heldigvis livet seg om, og smilte til meg!!! :D

Jeg vet ikke hva jeg hadde ønsket at foreldre eller lærere skulle gjordt, dersom de viste noe, men politianmeldesle ville ikke blitt aktuelt!

Datteren din var modig som har fortalt dette dere, men jeg tror fortsatt at jeg gjorde et godt og lurt valg i å ikke fortelle noen om de grusomme trusslene og mobbingen som jeg ble utsatt for......

Men.... det er nå min mening....ut fra min situasjon......

Skrevet

Synes du har fått mange gode råd her.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har ingen råd, men jeg vil gjerne si at dere må få stoppet det nå! Broren min ble mobbet i flere år, og ledelsen på skolen gjorde lite med problemet.

Jeg tror nok de vil stoppe det nå, men de lurer jo på hvordan. Ingenting ser ut til å hjelpe.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Føler med deg.. håper dere får ordnet opp.

Det er så utrolig synd at noen klarer å ødlegge andres liv på denne måten!

De verste mobberne på barneskolen der jeg gikk, er idag narkomane og har ikke noe liv. Jeg klarer ikke å synes synd på sånne..Føler de har fått som fortjent

skorpionfisken
Skrevet

Du må se på hva som er viktigst for deg og din datter. Er det viktigst å få rett, eller er det viktigst at din datter har det bra?

Vi endte med å bytte skole da vår sønn ble mobbet. Det er det riktigste og lykkeligste valget vi noensinne har tatt.

Hadde vi blitt der vi var, krevd at de skulle gjøre noe (vi gjorde det en stund uten at det bet på mobberne) og krevd at mobberne flyttet, noe vi ikke har krav på, så ville vår sønn gått til grunne mens vi red prinsipper.

Vi bakket ut, ga opp, og bytta skole, og er så inderlig glad for det i dag. Vi har nå verdens tryggeste og gladeste gutt på videregående som nå har bestemt seg for å bli psykolog når han blir voksen, for å hjelpe andre ungdommer som sliter.

Skrevet

Jenta selv har blitt konfrontert - men har foreldrene hennes blitt det? Her har foreldrene et ganske stort ansvar.

"..............................................."

Gjest Rasende mamma
Skrevet

Jenta selv har blitt konfrontert - men har foreldrene hennes blitt det? Her har foreldrene et ganske stort ansvar.

"..............................................."

Foreldre er blitt konferert, til ingen nytte. De holder på en måte med denne jenta og forsvarer henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...