Gå til innhold

Oppgave

Gjest studinefuture

Anbefalte innlegg

Gjest studinefuture
Skrevet

Trenger mal til en universitetsoppgave som skal være på 2000 ord. Hvordan kan jeg finne eksempler på oppgaver?

Finner ikke på universitetes websider.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hva slags oppgave, hva slags fag? Dette varierer veldig.. :)

Gjest studinefuture
Skrevet

Hva slags oppgave, hva slags fag? Dette varierer veldig.. :)

Religion. Bare en liten vanlig innlevering på 2000 ord.

Gjest papirtiger
Skrevet

Religion. Bare en liten vanlig innlevering på 2000 ord.

Essay? Det finnes hundrevis av vanlig innleveringer.. Spør foreleseren?

Skrevet

Den enkleste og greieste malen er denne: 1) Først beskriver du hva du skal gjøre. 2) Deretter gjør du det. 3) Til slutt beskriver du hva du har gjort.

I den første delen (i eller etter innledningen) er det også lurt å definere de viktigste begrepene i oppgaven, feks slik: "Jeg velger i denne oppgaven å definere XXX som..." eller: "Ifølge Gyldendals ordbok betyr XXX følgende.... Ifølge Aschehougs ordbok betyr ordet..... Jeg velger i min oppgave å bruke sistnevnte definisjon".

En så enkel og grei mal har alltid fungert for meg på universitetsbesvarelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...