Gå til innhold

NIGHTWISH konsert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Var det noen som var på denne konserten igår eller?Bra?

Hilsen meg:-)

Skrevet

En liten digresjon, men hvis du liker Nightwish burde du sjekke ut Therion.

Last ned albumene Theli, SiriusB, Lemuria og Secret Of The Runes.

Ikke ulikt Nightwish, men langt bedre.

Skrevet

En liten digresjon, men hvis du liker Nightwish burde du sjekke ut Therion.

Last ned albumene Theli, SiriusB, Lemuria og Secret Of The Runes.

Ikke ulikt Nightwish, men langt bedre.

"Ikke ulikt Nightwish, men langt bedre."

Bah! De har ikke Tarja som vokalist :-)

".........................................."

Skrevet

"Ikke ulikt Nightwish, men langt bedre."

Bah! De har ikke Tarja som vokalist :-)

Nå klarer jeg ikke å finne noen bilder av Therions kvinnelige vokalist, men hun høres i hvert fall ganske diggbar ut hun også. :)

Skrevet

Nå klarer jeg ikke å finne noen bilder av Therions kvinnelige vokalist, men hun høres i hvert fall ganske diggbar ut hun også. :)

Ok - jeg må nok få hørt litt på dem, da :-)

"..........................................."

Skrevet

Ok - jeg må nok få hørt litt på dem, da :-)

"..........................................."

Hvis du liker litt hardere musikk også kan du trygt begynne med deres første album, som mer er å regne som litt eksperimentell death metal.

Men så forandret de stil ganske radikalt, dro med seg en kvinnelig vokalist, og har de siste årene gått mer og mer i retning Nightwish-stilen. Selv om overgangen kommer gradvis for hvert album.

For Nightwish-fans er nok Lemuria og SiriusB albumene man bør starte med.

Skrevet

Hvis du liker litt hardere musikk også kan du trygt begynne med deres første album, som mer er å regne som litt eksperimentell death metal.

Men så forandret de stil ganske radikalt, dro med seg en kvinnelig vokalist, og har de siste årene gått mer og mer i retning Nightwish-stilen. Selv om overgangen kommer gradvis for hvert album.

Og Theli!

Skrevet

"Seriøs" death metal er det en del år siden jeg taklet å høre på :-) Jeg synes rett og slett det blir for støyende og slitsomt, selv om jeg faktisk hørte en del på rimelig tung/hard musikk i yngre dager.

"............................................"

Skrevet

"Seriøs" death metal er det en del år siden jeg taklet å høre på :-) Jeg synes rett og slett det blir for støyende og slitsomt, selv om jeg faktisk hørte en del på rimelig tung/hard musikk i yngre dager.

"............................................"

Jeg får perioder hvor jeg hører på den slags. Vokste opp med Maiden og Slayer og Sepultura og de bandene der, så jeg har vel egentlig gått gradene hva metal angår - og det har jo blitt hardere og hardere med årene.

Jeg husker den gang Twisted Sisters, Wasp, Maiden og Metallica var ansett som bråk. Til og med Kiss var vel i sin tid regnet som rimelig hardt. :)

Skrevet

Jeg får perioder hvor jeg hører på den slags. Vokste opp med Maiden og Slayer og Sepultura og de bandene der, så jeg har vel egentlig gått gradene hva metal angår - og det har jo blitt hardere og hardere med årene.

Jeg husker den gang Twisted Sisters, Wasp, Maiden og Metallica var ansett som bråk. Til og med Kiss var vel i sin tid regnet som rimelig hardt. :)

Sant nok :-)

Jeg hørte på ting som Sepultura og Pink Floyd om hverandre - tror jeg alltid har vært rimelig "ekstrem" mht. altomfattende musikksmak. Jeg kan t.o.m nyte en Puccini-opera.

Skrevet

Sant nok :-)

Jeg hørte på ting som Sepultura og Pink Floyd om hverandre - tror jeg alltid har vært rimelig "ekstrem" mht. altomfattende musikksmak. Jeg kan t.o.m nyte en Puccini-opera.

Samme her. Ipoden min står nå og spiller min beste musikk på "random", og da spilles alt fra Bowie, Dylan, Pink Floyd og Bjørn Eidsvåg, til Taake og Burzum. :)

Det eneste jeg holder meg langt borte fra og aldri har likt, er Dance, Tecno, Rune Rudberg, DDE og den slags perversiteter.

Skrevet

Samme her. Ipoden min står nå og spiller min beste musikk på "random", og da spilles alt fra Bowie, Dylan, Pink Floyd og Bjørn Eidsvåg, til Taake og Burzum. :)

Det eneste jeg holder meg langt borte fra og aldri har likt, er Dance, Tecno, Rune Rudberg, DDE og den slags perversiteter.

"Det eneste jeg holder meg langt borte fra og aldri har likt, er Dance, Tecno, Rune Rudberg, DDE og den slags perversiteter. "

Da hadde du nok ikke likt deg på vorspielen våre...der spilles det mye dance og techno *S*

Hva med CC Cowboys og Dumdumboys? Det blir også spilt mye på fest...

Skrevet

"Det eneste jeg holder meg langt borte fra og aldri har likt, er Dance, Tecno, Rune Rudberg, DDE og den slags perversiteter. "

Da hadde du nok ikke likt deg på vorspielen våre...der spilles det mye dance og techno *S*

Hva med CC Cowboys og Dumdumboys? Det blir også spilt mye på fest...

Joa, CC og DumDum er grei vorspielmusikk.

Men jeg foretrekker Raga og Jokke. :)

Skrevet

Joa, CC og DumDum er grei vorspielmusikk.

Men jeg foretrekker Raga og Jokke. :)

Raga er også bra vorspielmusikk, ja. :-D

Skrevet

Raga er også bra vorspielmusikk, ja. :-D

Seigmenn med Metropolis er også bra, i tillegg til Kaizers første skive!

hare1365380455
Skrevet

Seigmenn med Metropolis er også bra, i tillegg til Kaizers første skive!

Seigmenn er kanonbra!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...