Gå til innhold

Apropos antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel slik at først når folk får en sjelden lidelse at de oppdager hvor lite legene egentlig vet. Og at man bør være sin egen representant og kjempe for sine rettigheter også når det gjelder kunnskap.

For de fleste leger også spesialister kan bare endel og er sjelden oppdaterte på fronten. Andre land har kommet mye lenger enn oss og er mye mer åpne for andre behandlinger.

Jeg har forståelse at legene ikke vet alt, det jeg ikke har forståelse for er at de ikke kan innrømme det og blir irriterte over at pasienten vet mer enn de selv gjør.

"Jeg har forståelse at legene ikke vet alt, det jeg ikke har forståelse for er at de ikke kan innrømme det"

Det er jeg helt enig i.

".........................................."

Gjest papirtiger
Skrevet

Kan du vennligst slutte å juge ting på meg? Hvor tar du dette fra? Ikke hadde du noe å si til at den forrige påstanden din om hva jeg ifølge deg skal ha sagt? Skal du fortsette å påstå at jeg sier ting som hvem som helst kan se at jeg ikke har sagt, eller skal du rett og slett la være å diskutere noe du åpenbart ikke skjønner deg på på noe nivå?

Hvis det er min uttalelse om NHD du sikter til, så fastholder jeg den. En psykiater som sier "Barnesoldater som kommer som flyktninger hit til landet har like liten unskyldning for å være voldelige, og har samme psykosene som de som var med i den norske motstandsstyrken under 2 verdenskrig" er ikke en kompetent psykiater, punktum. Samme person har også gjentatte ganger her inne anbefalt folk å begynne på antidepressiva, ut i fra beskrivelser i forumet om at de har vært deprimerte i 2-3 uker.

"........................................."

Hehe..du er helt utrolig. Men ikke spesielt morsom å diskutere med.

Skrevet

Det er ingen problem å finne en "vitenskapelig troverdig" side på nettet om omtrent hva som helst. Det betyr ikke at man trenger å være så stupid at man ukritisk tror på det.

Skrevet

Hehe..du er helt utrolig. Men ikke spesielt morsom å diskutere med.

Det er du som ikke diskuterer. Du bare ignorerer det du ikke kan svare på, og mistolker helt løsrevne uttalelser over en lav sko. Du har ikke kommet med en eneste saklig uttalelse i denne sammenhengen, så jeg aner faktisk ikke hvordan det er å _diskutere_ med deg.

"..........................................."

Skrevet

Det er ingen problem å finne en "vitenskapelig troverdig" side på nettet om omtrent hva som helst. Det betyr ikke at man trenger å være så stupid at man ukritisk tror på det.

Og hva i all verden snakker du om? Hvem er det i denne sammenhengen som ukritisk tror på noe? Om noen, så må det jo være de som ukritisk tror på legemiddelindustrien.

Forøvrig - nei, det er ikke lett å finne ordentlig dokumentasjon på hva som helst. Og her er det snakk om dokumentasjon på at det ikke finnes dokumentasjon - det er bare å lete, så ser man at det er tilfellet.

Min påstand er enkel: 1. Legemiddelindustrien later som om det finnes dokumentasjon på effekten av disse medikamentene som ganske enkelt ikke eksisterer. 2. Leger gir ut SSRI som om det var sukkertøy. 3. Den påståtte effekten SSRI-stoffer har på hjernen er ikke å nærheten av noe som engang likner på vitenskapelig dokumentert.

Jeg kommer ikke med noen bastante påstander - det ville vært litt rart iom. at påstanden er at det ikke finnes nok dokumentasjon og resulateter. Men det blir litt rart om noen påstår at noe som ikke finnes faktisk finnes. Har du saklige motargumenter mot det, så blir jeg veldig fornøyd.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...