Gå til innhold

Dagens studenter svømmer i penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289239

Hvordan står det til med alle dere dolere som studerer? Jeg kjenner meg i alle fall ikke igjen i denne artikkelen.

Selv har jeg 6000.- fra lånekassen og et par tusen i lønn i måneden. Støtte hjemmefra får jeg sjelden. Kjenner ingen som har over 14000.- å rutte med hver måned.

Skrevet

Tja....enkelte av jyplingene på skolen min driver og kjøper seg både leilighet og bil. Men det er nok for det meste foreldrene som betaler slikt. De fleste jobber imidlertid ved siden av, og da har man ikke nødvendigvis verdens dårligste råd.

"..........................................."

Gjest Bertinemor
Skrevet

Nei dette kjenner ikke jeg meg igjen i heller! Selv studerer jeg i utlandet. Jeg studerer faktisk i det landet som har økt valutaen sin mest i løpet av de siste 4 årene.. samtidig som den norske krona har svekket seg. Allikevel får vi ikke en krone mer i stipend og lån..

For 3 år siden kunne de norske studentene her nede SPARE penger hver måned, og samtidig spise ute hver dag. Og det kun på studielån + stipend. I dag betaler de fleste av oss 3000 kroner i husleie hver måned, og klarer oss så vidt uten å jobbe ved siden av (eller å jobbe som bare det når vi er hjemme på ferie).

Dessuten vet jeg at hjemme fyker leieprisene i de største studentbyene (Oslo, Tr.heim & Bergen) i været, uten at noen får mer støtte.

Personlig får jeg ikke støtte hjemmefra heller. Men det er vel mer pga en god blanding av stolthet og samvittighet enn den faktiske muligheten til det. Allikevel synes jeg ikke at staten skal "regne med" at vi får støtte hjemmefra. Det blir helt latterlig.

Skrevet

Jeg tror nok dette er en sannhet med modifikasjon, sånn som det ofte fremstilles i media.

Men selv jeg, som har studert noen år, har observert jenter (spesielt) som åpent har snakket om hvor mye penger de får putet opp mellom armer og bein.