Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kar som har musikk som bakgrunnslyd. I bilen, på jobb what ever. Lytter egentlig ikke, og har ikke brydd meg så mye om musikk som sådan.

Men denne uka ble jeg helt forstenet da jeg hørte en sang, som var helt utrolig vakker. Nine Million Bicykles med Katie Melua, klarte jeg å finne ut (hadde jo aldri hørt om artisten en gang før dette).

For en melodi. For en tekst. For en stemme. For et talent. Fant sangen på nettet og har sikert spilt den 200 ganger etter hverandre...

Noen gang hatt det slik?

Skrevet

Jeg hadde det sånn med "Closest thing to crazy" av samme artist, spilte den om og om igjen, nå orker jeg så vidt å høre på den.

Men av og til får jeg helt teite sanger på hjernen, for øyeblikket går jeg og nynner på "Mitt Vålerenga".....og JEG ER BERGENSER OG HEIER PÅ BRANN!!!!

Skrevet

Ja, om ikke så hekta på EN sang, så hekta på en del fine låter på et album.

Artisten heter Odd (egentlig Odd Nordheim, men bare Odd som artistnavn), og den siste plata heter "Not All Birds Fly With Ease". Der er det mye bra tekster som vitner om livserfaring. Odd har dessuten en svært behagelig stemme. Låtene bare vokser på deg (meg i alle fall) etter som du hører de flere ganger. Han har også gitt ut en skive tidligere som heter "Mind Your Head". På den er det en duett med svenske Dilba, som er utrolig fin. "No one is leaving" heter den. Mulig du kan finne den på nettet, men selve albumet Mind Your Head er dessverre ikke i salg lenger (en lang historie om EMI og kutt i artist-stallen deres).

Om du skulle føle for å finne ut mer om hva jeg snakker om, så kan du høre smakebiter, evt. laste ned lovlig her:

www.mic.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=29447

For øvrig hører jeg for øyeblikket en del på en CD som ikke engang er utgitt ennå, en demo som en bekjent av meg har produsert (han er komponist/låtskriver/musiker/ og også på denne produsent, mens en annen er vokalist, hvem får jeg ikke lov å røpe... hehe). Skal bli spennende, håper den blir antatt på et plateselskap og gitt ut...!

Jeg har også hatt (og har til dels) et sånt passivt forhold til musikk (P4-sjanger/bakgrunnsstøy), men er blitt mer og mer opptatt av å lytte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Tiger In The Night" av samme artist er noe med nydeligste jeg vet av musikk for tida. Bare hør på den teksten ... usigelig vakker.

Skrevet

Jepp, første gangen jeg hørte Katie Melua så hold jeg på å daue. Call off the search er min favoritt :o)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Det er ikke bare stemmen som er fin på den dama, gitt :)

Skrevet

Ja, har hatt det sånn innimellom bare MÅ finne ut hvilken sang det er, sånn at jeg kan laste ned og høre så mhye jeg vil.

I dag derimot har jeg fått "jesus elsker alle barna" klistra på hjernen, og det er ganske irriterende.

Skrevet

Ja, har hatt det sånn innimellom bare MÅ finne ut hvilken sang det er, sånn at jeg kan laste ned og høre så mhye jeg vil.

I dag derimot har jeg fått "jesus elsker alle barna" klistra på hjernen, og det er ganske irriterende.

...du vet ikke hva irriterende er før du har fått "hjulene på bussen snurrer rundt og rundt" på hjernen du...:-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

...du vet ikke hva irriterende er før du har fått "hjulene på bussen snurrer rundt og rundt" på hjernen du...:-D

*MUMLE*

Grrrrrrrrrrrrrrrrr

Skrevet

Hva med "Jeg kan en sang som går deg på nervene"

*nynner*

Skrevet

Nå kan jeg ikke utstå Katie Melua selv, men det er en sang med Magnet som jeg bare elsker, må ha volumet på fullt når jeg hører den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...