Gå til innhold

Hva skal dere stemme i valget? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyre på meg i år, stemte noe annet ved forrige valg, men de gidder jeg ikke støtte mer.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Osiris

10

• amber sun

6

• gripp

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du har rett i det, og jeg vet at til og med høyre folk anbefaler å stemme venstre for å øke sjansen for borgerlig regjering.

MEN jeg synes det er vanskelig å stemme på et parti der jeg er bare delvis enig. Venstre er litt for liberale for meg. Men jeg har ikke bestemt meg helt enda.. :)

Jeg svelger helle rikke alle Venstre-sakene - men ideologien; sosialliberalismen :)

Skrevet

Psst...jeg har vært Høyre-stemmer før, men iår stemmer jeg også Venstre.

:-D

Hehe, artig hvordan Nøyrefolk oppfordrer de i egne rekker å stemme Venstre. Venstre får kanskje et utjevningsmandat på den måten, men stemmer nok Høyrefolk Venstre risikerer Høyre å miste mandat, så da går det opp i opp. Dermed sikrer man et borgerlig flertall nada.

Det er to partier jeg ønsker ut av Stortinget, det er Venstre og Union Bastesen.

Skrevet

Arbeiderpartiet eller Sv så klart!

Likhet for alle!

Heller beholde dagens skattenivå og sikre alle en noenlunde god levestandard, enn skattelette for de rikeste på bekostning av samfunnets svakeste.

Stemmer du Venstre, er det det samme som å stemme Høyre(og Frp), fordi Venstre støtter en borgerlig regjering og føyer seg etter dems saker 100%.

De snur etter vinden som noen nevner her, og har nesten ingen påvirkningskraft i avgjørelser.

Stem sosialistisk for å sikre deg og dine, fordi alle har noen som blir hardt rammet av en event.ny borgerlig regjering. De har gjort nok gæli som det er!

Skrevet

Jeg liker kompisen din! :-)

GÅ PÅ GRØNT DU! http://venstre.no/ostfold/00874363-000F8568.12/trafficlight_anim.gif

:-D

Da kan du like gjerne si at hun skal stemme Høyre jo :o)

Skjønner du driver en slags valgkamp her inne, du har tydeligvis dine Venstreforbindelser(kansje du selv er politisk engasjert utenfor nettet også?).

At du prøver å få alle med på å stemme inn en Høyre regjering er ille nok i seg selv(for Venstre+Høyre er ett).Men saken er den, at du bør dempe deg her inne, det er vel ikke akkurat lov å drive valgkamp på dol!

Skrevet

Jeg noterer meg at noen mennesker faktisk sier de vil stemme AP.

Det er ikke forunderlig, siden meningsmålinger viser at en del faktisk vil stemme slik.

Det overraskende er at jeg personlig ikke har en eneste person i min omgangskrets som vil stemme AP (eller SV). Jeg har kjente i alle samfunnslag.

Jeg antar det skyldes at misunnelige, tilknappede, egoistiske og snevre mennesker ikke tiltrekker meg noe særlig. Selv mine venner blant trygdede og drukkenbolter gjør andre valg enn AP (og SV selvsagt).

Det bor en sosionom borte i gata (han har sikkert arvet) og det sies at han har SV-merke på bakruten av sin gamle Corolla eller hva det heter. Han er en sånn humørløs, uflidd type med stålbriller og som tasser til bussen hver dag. Han sender meg bitre blikk når han venter på buss, og jeg passerer med min sedan på vei til jobb. Hvem ville delt en flaske vin med et slikt menneske? Ikke jeg.

Så hvor er alle AP-folka henne? I blokkene på andre sida av byen eller?

..

En del unge i huset fremhever SV som et godt valg, og fniser. Det er visstnok kult. Og det er greit. Vi har all vært radikale i vår ungdom, men langsomt kommet til fornuft.

Skrevet

Jeg skal gjøre det i morra. Et sterkt SV trengs nå

Så du anser et sosialistisk samfunn som fristende?

Det var jo en del folk øst for oss som var ganske glade for å bli kvitt åket. At noen enkle sjeler fortsatt flørter med sosialistiske ideer, er morro og kuriøst. Man at eventyrpolitikken kan apellere til voksne mennesker er uforståelig.

Har du mangelfullt utviklede sjelsevner eller er det forhold ved din oppvekst som har ført deg inn i dette?

Skrevet

Skjønner du driver en slags valgkamp her inne, du har tydeligvis dine Venstreforbindelser(kansje du selv er politisk engasjert utenfor nettet også?).

At du prøver å få alle med på å stemme inn en Høyre regjering er ille nok i seg selv(for Venstre+Høyre er ett).Men saken er den, at du bør dempe deg her inne, det er vel ikke akkurat lov å drive valgkamp på dol!

Du sier: "Da kan du like gjerne si at hun skal stemme Høyre jo :o)

"

nei -det er ikke det samme. Høyreregjeringen er avhengig av for å fortsette - at Venstre kommer over sperregrensa på 4%

jeg har ingen intensjoner om å dempe meg - det får da være opp til andre og skrike minst like høyt her inne for sine partier. Jeg er jo ikke ansatt på DOL, og derfor kan jeg fritt -som bruker, si hvilket parti jeg mener er best.

Selvsagt er jeg Venstrepolitiker også ellers.

Skrevet

Vanskelig å diskutere politikk og valgkamp, hvis man ikke kan si hvilket parti man synes er bra. Du står jo fritt til å promotere dine fanesaker, det være seg politikk, eller noe annet du er opptatt av.

Skrevet

Du sier: "Da kan du like gjerne si at hun skal stemme Høyre jo :o)

"

nei -det er ikke det samme. Høyreregjeringen er avhengig av for å fortsette - at Venstre kommer over sperregrensa på 4%

jeg har ingen intensjoner om å dempe meg - det får da være opp til andre og skrike minst like høyt her inne for sine partier. Jeg er jo ikke ansatt på DOL, og derfor kan jeg fritt -som bruker, si hvilket parti jeg mener er best.

Selvsagt er jeg Venstrepolitiker også ellers.

Hvorfor må hun dempe seg?

De fleste her inne har forhåpentligvis evnen til å tenke selv, så hvis de ikke er enige med henne stemmer de nok ikke Venstre uansett hvor mye hun roser dem.

Jeg synes det er flott og se politisk engasjement, og leser gjerne innleggene hennes for å få et bedre innblikk av hva Venstre står for. (leser selvsagt også partiprogrammet).

Det betyr ikke at jeg skal stemme Venstre, jeg skal sannsynligvis ikke det, men jeg synes ikke det gjør noe at hun reklamerer litt for partiet.

Andre må gjerne reklamere for de partiene de skal stemme også. - helt greit for meg og jeg leser gjerne de innleggene også.

Skrevet

Arbeiderpartiet eller Sv så klart!

Likhet for alle!

Heller beholde dagens skattenivå og sikre alle en noenlunde god levestandard, enn skattelette for de rikeste på bekostning av samfunnets svakeste.

Stemmer du Venstre, er det det samme som å stemme Høyre(og Frp), fordi Venstre støtter en borgerlig regjering og føyer seg etter dems saker 100%.

De snur etter vinden som noen nevner her, og har nesten ingen påvirkningskraft i avgjørelser.

Stem sosialistisk for å sikre deg og dine, fordi alle har noen som blir hardt rammet av en event.ny borgerlig regjering. De har gjort nok gæli som det er!

Hvorfor sammenligner du Høyre og Frp? - *ler*

Skrevet

Hehe, artig hvordan Nøyrefolk oppfordrer de i egne rekker å stemme Venstre. Venstre får kanskje et utjevningsmandat på den måten, men stemmer nok Høyrefolk Venstre risikerer Høyre å miste mandat, så da går det opp i opp. Dermed sikrer man et borgerlig flertall nada.

Det er to partier jeg ønsker ut av Stortinget, det er Venstre og Union Bastesen.

Det går ikke oppiopp som du sier - det er ikke slik det regnes ut - enten kommer Venstre over sperregrensa på 4% - og da kan de være med i en Høyreregjering - ellers ikke....

Skrevet

Så lenge dere stemmer Venstre sier dere jo ja til Krf statsminister jo

Ja, og det har jo vært 4 bra år med masse Venstrepolitikk så langt :)

Skrevet

Jeg noterer meg at noen mennesker faktisk sier de vil stemme AP.

Det er ikke forunderlig, siden meningsmålinger viser at en del faktisk vil stemme slik.

Det overraskende er at jeg personlig ikke har en eneste person i min omgangskrets som vil stemme AP (eller SV). Jeg har kjente i alle samfunnslag.

Jeg antar det skyldes at misunnelige, tilknappede, egoistiske og snevre mennesker ikke tiltrekker meg noe særlig. Selv mine venner blant trygdede og drukkenbolter gjør andre valg enn AP (og SV selvsagt).

Det bor en sosionom borte i gata (han har sikkert arvet) og det sies at han har SV-merke på bakruten av sin gamle Corolla eller hva det heter. Han er en sånn humørløs, uflidd type med stålbriller og som tasser til bussen hver dag. Han sender meg bitre blikk når han venter på buss, og jeg passerer med min sedan på vei til jobb. Hvem ville delt en flaske vin med et slikt menneske? Ikke jeg.

Så hvor er alle AP-folka henne? I blokkene på andre sida av byen eller?

..

En del unge i huset fremhever SV som et godt valg, og fniser. Det er visstnok kult. Og det er greit. Vi har all vært radikale i vår ungdom, men langsomt kommet til fornuft.

hehe jeg skjønner heller ikke hvor de befinner seg hen, ihvertfal ikke i min omgangskrets.

Skrevet

Ja, og det har jo vært 4 bra år med masse Venstrepolitikk så langt :)

Der er jeg veldig uenig med deg. Venstre har vært med å øke egenandelene og å fjerne medisiner fra blåreseptlista de også. Venstre har vært med på å gjøre det verre for folk med kroniske sykdommer.

Skrevet

Der er jeg veldig uenig med deg. Venstre har vært med å øke egenandelene og å fjerne medisiner fra blåreseptlista de også. Venstre har vært med på å gjøre det verre for folk med kroniske sykdommer.

Den saken er stygg og må gjøres om! helt enig med deg.

Skrevet

Den saken er stygg og må gjøres om! helt enig med deg.

Men Venstre ønsker jo et todelt system for egenandeler, det vil si at de som er kronisk syke og storbrukerne skal ha ett tak, mens de andre skal ha ett annet tak. Det vil jo medføre at de som har store utgifter må søke om å få frikort eller dekning. Det blir jo nærmest som at de må stå med lua i handa og be om tilskudd. Dette syns jeg er nedverdigende og ikke det minste sosialt.

Skrevet

Så du anser et sosialistisk samfunn som fristende?

Det var jo en del folk øst for oss som var ganske glade for å bli kvitt åket. At noen enkle sjeler fortsatt flørter med sosialistiske ideer, er morro og kuriøst. Man at eventyrpolitikken kan apellere til voksne mennesker er uforståelig.

Har du mangelfullt utviklede sjelsevner eller er det forhold ved din oppvekst som har ført deg inn i dette?

'Har du mangelfullt utviklede sjelsevner eller er det forhold ved din oppvekst som har ført deg inn i dette?'

Gi deg med den slags.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...