Gå til innhold

Hva skal dere stemme i valget? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

'Har du mangelfullt utviklede sjelsevner eller er det forhold ved din oppvekst som har ført deg inn i dette?'

Gi deg med den slags.

Jeg bare lar være å svare når han holder på sånn. Det gode med de ville påstandene til Gripp er at det får noen til å innse at han ikke har gode argumenter, men må angripe personer. Det dumme er at de kan virke sårende

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Osiris

10

• amber sun

6

• gripp

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

'Har du mangelfullt utviklede sjelsevner eller er det forhold ved din oppvekst som har ført deg inn i dette?'

Gi deg med den slags.

Ja, selvsagt..et rent uhell. Beklager.

Skrevet

Jeg bare lar være å svare når han holder på sånn. Det gode med de ville påstandene til Gripp er at det får noen til å innse at han ikke har gode argumenter, men må angripe personer. Det dumme er at de kan virke sårende

Klart det er ubehagelig med stygge meldinger. Det lureste er å ignorere dem, selv om det kniper litt.

Skrevet

Ja, selvsagt..et rent uhell. Beklager.

Nå postet du vel til feil person?

Skrevet

Beklager, osiris, hvis du oppfattet det som sårende.

Skrevet

Beklager, osiris, hvis du oppfattet det som sårende.

Jeg tåler det Gripp. Jeg gidder bare ikke svare deg når du kommer med slike påstander som det du gjorde der. Men tenk på hvordan en del andre kan reagere. Jeg har vært politisk aktiv i 30 år, og møtt mange som slenger ut av seg kommentarer om person og ikke sak. Men alle på dol har ikke en slik bakgrunn, og kan bli meget såret av måten du skriver på.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg tok valgtesten og endte opp på arbeiderpartiet. Det var ikke overaskende.

Har som oftest stemt dem eller SV. Men Sv er nå helt utelukket.

Skrevet

Jeg tåler det Gripp. Jeg gidder bare ikke svare deg når du kommer med slike påstander som det du gjorde der. Men tenk på hvordan en del andre kan reagere. Jeg har vært politisk aktiv i 30 år, og møtt mange som slenger ut av seg kommentarer om person og ikke sak. Men alle på dol har ikke en slik bakgrunn, og kan bli meget såret av måten du skriver på.

Jeg forsøker å ta det med i betraktning når det serveres verbale pilkast, men kan selvsagt ha bommet.

Jeg oppfatter deg som en skrivefør kranglefant med høy terskel for slikt, og tok derfor sjansen.

I tillegg til å vurdere mottaker, er det selvsagt en krevende kunst å servere perfiditeter uten at det blir plumpt. Som hovedregel er det best å la være, men av og til trykkes det på "send-innlegg-knappen" før fornuftens slør har slipt kantene på teksten.

Men skitt au, du har sikkert opplevd verre ting....

Skrevet

Jeg forsøker å ta det med i betraktning når det serveres verbale pilkast, men kan selvsagt ha bommet.

Jeg oppfatter deg som en skrivefør kranglefant med høy terskel for slikt, og tok derfor sjansen.

I tillegg til å vurdere mottaker, er det selvsagt en krevende kunst å servere perfiditeter uten at det blir plumpt. Som hovedregel er det best å la være, men av og til trykkes det på "send-innlegg-knappen" før fornuftens slør har slipt kantene på teksten.

Men skitt au, du har sikkert opplevd verre ting....

"Men skitt au, du har sikkert opplevd verre ting...."

Poenget er vel mer at du bør tenke deg litt mer om neste gang, uansett hvem du svarer

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg noterer meg at noen mennesker faktisk sier de vil stemme AP.

Det er ikke forunderlig, siden meningsmålinger viser at en del faktisk vil stemme slik.

Det overraskende er at jeg personlig ikke har en eneste person i min omgangskrets som vil stemme AP (eller SV). Jeg har kjente i alle samfunnslag.

Jeg antar det skyldes at misunnelige, tilknappede, egoistiske og snevre mennesker ikke tiltrekker meg noe særlig. Selv mine venner blant trygdede og drukkenbolter gjør andre valg enn AP (og SV selvsagt).

Det bor en sosionom borte i gata (han har sikkert arvet) og det sies at han har SV-merke på bakruten av sin gamle Corolla eller hva det heter. Han er en sånn humørløs, uflidd type med stålbriller og som tasser til bussen hver dag. Han sender meg bitre blikk når han venter på buss, og jeg passerer med min sedan på vei til jobb. Hvem ville delt en flaske vin med et slikt menneske? Ikke jeg.

Så hvor er alle AP-folka henne? I blokkene på andre sida av byen eller?

..

En del unge i huset fremhever SV som et godt valg, og fniser. Det er visstnok kult. Og det er greit. Vi har all vært radikale i vår ungdom, men langsomt kommet til fornuft.

Ap-folka er ihvertfall ikke rundt meg. Jeg er omgitt av naboer hvor 95 % stemmer høyre.

Men jeg har dem ihvertfall rundt meg på jobben.

Skrevet

"Men skitt au, du har sikkert opplevd verre ting...."

Poenget er vel mer at du bør tenke deg litt mer om neste gang, uansett hvem du svarer

Det er sikkert et godt forslag, og jeg skal gjøre så godt jeg kan.

Kan vi så...favn og Osiris...la denne runden med gripsk botsgang gå mot slutten, og atter konsentrere oss om valgkampen? *puh*

Skrevet

Det er sikkert et godt forslag, og jeg skal gjøre så godt jeg kan.

Kan vi så...favn og Osiris...la denne runden med gripsk botsgang gå mot slutten, og atter konsentrere oss om valgkampen? *puh*

Det kan vi vet du. Jeg har vært noen timer borte fra DOL nå, jeg gjør mitt for å få et rød-grønt flertall og har vært ute med valgmateriell. :o)

Skrevet

Men Venstre ønsker jo et todelt system for egenandeler, det vil si at de som er kronisk syke og storbrukerne skal ha ett tak, mens de andre skal ha ett annet tak. Det vil jo medføre at de som har store utgifter må søke om å få frikort eller dekning. Det blir jo nærmest som at de må stå med lua i handa og be om tilskudd. Dette syns jeg er nedverdigende og ikke det minste sosialt.

Jeg fikk følgende svar av en anne Venstrepolitiker på det du skrev:

Det er i tilfelle en misforståelse. Egenandelstak 1 gjelder legetjenester, psykologtjenester, poliklinisk behandling, lab, røntgen, reiseutgifter og medisiner, blåreseptordningen. Utløses ved 1585,-

Egenandelstak 2 gjelder andre helsetjenester som fysioterapi, tannbehandling, treningsinstitusjoner og behandlingsreiser. utløses i dag ved 3500,-

Begge frikorttypene gjelder for alle. Men det er mest de kronisk syke som skjermes med egenandelstak 2, siden de er storbrukere av disse helsetjenestene.

Selvsagt er det beklagelig at de syke i begynnelsen av året får store utlegg inntil de kommer til frikortsgrensen, men ser ikke helt hvordan man kan gjøre det anderledes. Det er mer sosialt med frikortordning enn senking av alle egenandeler.

Og trygden kan jo heller ikke betale ut uten noen form for dokumentasjon.

Skrevet

Jeg fikk følgende svar av en anne Venstrepolitiker på det du skrev:

Det er i tilfelle en misforståelse. Egenandelstak 1 gjelder legetjenester, psykologtjenester, poliklinisk behandling, lab, røntgen, reiseutgifter og medisiner, blåreseptordningen. Utløses ved 1585,-

Egenandelstak 2 gjelder andre helsetjenester som fysioterapi, tannbehandling, treningsinstitusjoner og behandlingsreiser. utløses i dag ved 3500,-

Begge frikorttypene gjelder for alle. Men det er mest de kronisk syke som skjermes med egenandelstak 2, siden de er storbrukere av disse helsetjenestene.

Selvsagt er det beklagelig at de syke i begynnelsen av året får store utlegg inntil de kommer til frikortsgrensen, men ser ikke helt hvordan man kan gjøre det anderledes. Det er mer sosialt med frikortordning enn senking av alle egenandeler.

Og trygden kan jo heller ikke betale ut uten noen form for dokumentasjon.

Det er veldig mange medisiner som ikke går under blåreseptordningen, Etter de nye reglene fra 1.september ble alle reseptfrie midler ikke dekket. Smertestillende blir heller ikke dekket, kun ved kreft og HIV, og heller ikke medisiner som ikke har riktig indikasjon i felleskatalogen. Rivotril er et godt eksempel på den siste gruppen, det står kun som antiepileptika men brukes mest til behandling av nervesmerter og som stemningsstabiliserende, Dermed kan utgiftene dreie som om flere tusen i mnd og likevel ikke bli dekket.

Avføringsmidler blir ikke dekket lenger, ikke c-vit, ikke kalktabletter, Det koster faktisk penger selv om de ikke er på resept.

Skrevet

Det er veldig mange medisiner som ikke går under blåreseptordningen, Etter de nye reglene fra 1.september ble alle reseptfrie midler ikke dekket. Smertestillende blir heller ikke dekket, kun ved kreft og HIV, og heller ikke medisiner som ikke har riktig indikasjon i felleskatalogen. Rivotril er et godt eksempel på den siste gruppen, det står kun som antiepileptika men brukes mest til behandling av nervesmerter og som stemningsstabiliserende, Dermed kan utgiftene dreie som om flere tusen i mnd og likevel ikke bli dekket.

Avføringsmidler blir ikke dekket lenger, ikke c-vit, ikke kalktabletter, Det koster faktisk penger selv om de ikke er på resept.

Det høres ikke bra ut - vel, jeg fortsetter å mase på de,,,,:)

Skrevet

Det høres ikke bra ut - vel, jeg fortsetter å mase på de,,,,:)

Skulle ikke du stikke innom meg med litt valgpropaganda denne uka? Jeg kjeder meg, jeg hadde helt sikkert lurt deg til å prate om noe annet :o)

Skrevet

Skulle ikke du stikke innom meg med litt valgpropaganda denne uka? Jeg kjeder meg, jeg hadde helt sikkert lurt deg til å prate om noe annet :o)

Vi får vel ta det etter valgvaka :)

Skrevet

Vi får vel ta det etter valgvaka :)

Den skal jeg ha med meg du. Spennende greier :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...