Gå til innhold

Venstre - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Jeg sier det gjerne igjen; Meget mulig Venstre har et godt program, men ikke pokker om jeg stemmer noen som så til de grader snur etter vinden. Jfr gjerne saken om tollgrensa, den er ganske så typisk for det partiet. Samme gjelder EU, ingen har så til de grader sittet på gjerdet for å se hvordan steminingen snudde som det Venstre har gjort. I den store sammenhengen er de så små at de burde ha null inflytelse.

Skrevet

Jeg sier det gjerne igjen; Meget mulig Venstre har et godt program, men ikke pokker om jeg stemmer noen som så til de grader snur etter vinden. Jfr gjerne saken om tollgrensa, den er ganske så typisk for det partiet. Samme gjelder EU, ingen har så til de grader sittet på gjerdet for å se hvordan steminingen snudde som det Venstre har gjort. I den store sammenhengen er de så små at de burde ha null inflytelse.

Jeg har inntrykk av at de fleste partier endrer oppfatning i diverse saker, etter vinden eller ikke. Synes man må forsøke å fokusere på de store linjene og verdiene i stedet for enkeltsaker.

Skulle gjerne oppfordret alle DOL'ere til å stemme Venstre :)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste partier endrer oppfatning i diverse saker, etter vinden eller ikke. Synes man må forsøke å fokusere på de store linjene og verdiene i stedet for enkeltsaker.

Skulle gjerne oppfordret alle DOL'ere til å stemme Venstre :)

Til syvende og sist er all politikk, og det som betyr noe for Hvermansen, enkeltsakene. Et parti som så til de grader er ullent gir ikke noe forutsigbarhet for de tingene folk flest brenner for. Man kan gjerne ha et flott partiprogram hvis man i neste instans stemmer imot seg selv og det som står i programmet.

Skrevet

Til syvende og sist er all politikk, og det som betyr noe for Hvermansen, enkeltsakene. Et parti som så til de grader er ullent gir ikke noe forutsigbarhet for de tingene folk flest brenner for. Man kan gjerne ha et flott partiprogram hvis man i neste instans stemmer imot seg selv og det som står i programmet.

Jeg mener det er en styrke å kunne snu i saker hvor man endre oppfatning på grunn av nye ting i tiden - konsekvenser man ikke har sett etc. Det er de steile og sta som svikter folk. Venstre svikter aldri sitt verdigrunnlag eller sin sosialliberale filosofi -og det er det viktigste.

Skrevet

Jeg mener det er en styrke å kunne snu i saker hvor man endre oppfatning på grunn av nye ting i tiden - konsekvenser man ikke har sett etc. Det er de steile og sta som svikter folk. Venstre svikter aldri sitt verdigrunnlag eller sin sosialliberale filosofi -og det er det viktigste.

"Jeg mener det er en styrke å kunne snu i saker hvor man endre oppfatning på grunn av nye ting i tiden - konsekvenser man ikke har sett etc."

Det er jeg enig i. Når det kommer inn nye momenter eller ting som er viktige for en sak, er redelig å evaluere den instillingen en har til saken i lys av de nye tingene som har kommet fram - og så komme fram til enten samme syn som før eller et endret syn.

Istedenfor å kjøre samme linja uansett - sistnevnte er egentlig bare å sette på skylapper for forandringer og ting som skjer med tiden.

Med andre ord, noe mange fundamentalister gjør...

:)

Skrevet

"Jeg mener det er en styrke å kunne snu i saker hvor man endre oppfatning på grunn av nye ting i tiden - konsekvenser man ikke har sett etc."

Det er jeg enig i. Når det kommer inn nye momenter eller ting som er viktige for en sak, er redelig å evaluere den instillingen en har til saken i lys av de nye tingene som har kommet fram - og så komme fram til enten samme syn som før eller et endret syn.

Istedenfor å kjøre samme linja uansett - sistnevnte er egentlig bare å sette på skylapper for forandringer og ting som skjer med tiden.

Med andre ord, noe mange fundamentalister gjør...

:)

"er redelig å evaluere den instillingen " skulle selvfølgelig være

"er det redelig å evaluere den instillingen"

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Jeg er ikke uenig i at det er et gode å kunne snu i en sak og ikke stå på sitt for enhver pris. Men Venstre virker ubesluttsomme, som om de ikke har noen meninger før de ser hvor vinden blåser. Å gå bort fra et program de er valgt inn på f.eks er å lure folk.

Skrevet

Jeg er ikke uenig i at det er et gode å kunne snu i en sak og ikke stå på sitt for enhver pris. Men Venstre virker ubesluttsomme, som om de ikke har noen meninger før de ser hvor vinden blåser. Å gå bort fra et program de er valgt inn på f.eks er å lure folk.

Men det gjør ikke Venste - eller hva sikter du til i så fall?

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Men det gjør ikke Venste - eller hva sikter du til i så fall?

At de har stått for høyrepolitikk de fire siste årene, kanskje? Ellers kjenner jeg nok best til dem på lokalplan, og der er de neigu ikke mye verdt - særlig etter at de fikk ordføreren i kommunen jeg bor i for to år siden.

Skrevet

Jeg synes Venstre tidligere" har vært et godt parti. Nå opptrer de vagt og feigt. Å velge Kvarme til ny biskop samt å ha et helsevesen som er mer opptatt av å spare penger, enn å hjelpe folk til å få en bedre helse strider helt mot mine verdier.

Det blir vanskelig å finne "sitt" parti i år, men det blir definitvit rødt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...