Gå til innhold

Trenger gode kjerringråd - fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

... for jeg har IKKE TID til å bli syk!

Har skikkelig spreng bak og rundt det ene øyet, det har runnet fra det i hele dag. Tett i nesa, småvondt i hodet, slapp, og begynner å få vondt i halsen...

Jeg skal jobbe tre nattevakter til helga, og MÅ bli mye bedre til da!

Har hatt i meg 2-3000 mg C-vitaminer daglig de siste tre dagene, men det hjelper ikke. Solhatt hjelper ikke.. Hvitløk liker jeg ikke lukta av...

Noen gode tips? Må klare å konsentrere meg på skolen de to siste dagene før helga og, før jeg kjører 20 mil hjemover.

Går ikke an å ta tida til hjelp, da får jeg bare være syk og gjøre det som må gjøres likevel...

Anyone?

Skrevet

Hvitløk (selv om du ikke liker lukta) i store doser, solhatt (selv om du mener det ikke funker) i store doser, og c-vitaminer - i større doser enn 2-3000 mg per dag.

Kjøp de gode med appelsinsmak, og spis dem som godteri. :)

Det funker i hvert fall for meg, i ny og ne, men det er forutsatt at jeg starter umiddelbart når jeg merker at forkjølelsen er i anmarsj.

God bedring! :)

Skrevet

Er du tett i nesen eller har bihulebetennelse hjelper damp veldig godt, hold hodet over en gryte med kokende vann og ha en hånduk over. Ha gjerne et par dråper peppermynte, eucalyptus e.l. i vannet, evt. litt tigerbalsam. Det funker på meg iallefall, løser skikkelig opp.

God bedring!

Skrevet

Hadde du bodd i nærheten skulle jeg skaffa deg Lemsip fra England. Det funker hver gang.

Mora mi serga alltid til sånne Curamed tabletter med råmelk. Husker ikke om det pleide å funke, men det var vel en grunn for at hun alltid brukte det. ;)

Skrevet

Hadde du bodd i nærheten skulle jeg skaffa deg Lemsip fra England. Det funker hver gang.

Mora mi serga alltid til sånne Curamed tabletter med råmelk. Husker ikke om det pleide å funke, men det var vel en grunn for at hun alltid brukte det. ;)

Hva er Lemsip for noe da?

Bor i Trondheim jeg, du befinner deg vel på Vestlandet et sted, eller har jeg bomma helt?

Skrevet

Er du tett i nesen eller har bihulebetennelse hjelper damp veldig godt, hold hodet over en gryte med kokende vann og ha en hånduk over. Ha gjerne et par dråper peppermynte, eucalyptus e.l. i vannet, evt. litt tigerbalsam. Det funker på meg iallefall, løser skikkelig opp.

God bedring!

Ikke noe tegn til bihulebetennelse enda, i alle fall. Er flink til å ikke snufse for mye, så jeg har unngått at det blir betent de siste årene.

Trenger ikke damp foreløpig, for det renner i strie strømmer likevel :)

Takk for tipset i alle fall :)

Skrevet

Hvitløk (selv om du ikke liker lukta) i store doser, solhatt (selv om du mener det ikke funker) i store doser, og c-vitaminer - i større doser enn 2-3000 mg per dag.

Kjøp de gode med appelsinsmak, og spis dem som godteri. :)

Det funker i hvert fall for meg, i ny og ne, men det er forutsatt at jeg starter umiddelbart når jeg merker at forkjølelsen er i anmarsj.

Tror jeg skal spare omgivelsene for hvitløkslukta. Skal på nattevakt til fredag, og jeg kan ikke tenke meg verre enn at noen med skikkelig stram hvitløksdunst bøyer seg over meg på natta... skal ikke utsette andre for det heller :)

Kan øke dosen med C-vitaminer, da. Foreldrene mine kommer hjem fra syden i morra, og har kjøpt med flere 1000 mg c-vitaminer for meg.

Takk for tipset!

Hadde jeg vært hjemme, og ikke hos onkelen og tanta mi, skulle jeg tatt en stram en før jeg la meg ;)

Skrevet

Tror jeg skal spare omgivelsene for hvitløkslukta. Skal på nattevakt til fredag, og jeg kan ikke tenke meg verre enn at noen med skikkelig stram hvitløksdunst bøyer seg over meg på natta... skal ikke utsette andre for det heller :)

Kan øke dosen med C-vitaminer, da. Foreldrene mine kommer hjem fra syden i morra, og har kjøpt med flere 1000 mg c-vitaminer for meg.

Takk for tipset!

Hadde jeg vært hjemme, og ikke hos onkelen og tanta mi, skulle jeg tatt en stram en før jeg la meg ;)

En stram en er i hvert fall det desidert beste av alt som ikke funker. :)

Skrevet

Bor du på Grunerløkka som de andre her?

Nei. Hvem er "de andre her"?

Skrevet

En stram en er i hvert fall det desidert beste av alt som ikke funker. :)

Hehe... da så :) Er faktisk ikke fullt så tett i dag, men har fått vondt i halsen. Valgte å være hjemme fra volleyballturneringa som skolen arrangerer i dag, så jeg blir så bra som mulig til helga.

Får ikke sovet noe fra jeg kjører hjem etter skolen fredag, og til jeg drar på nattevakt, så da er det greit å sløve litt på forhånd :)

Skal stikke ned og hive innpå noen flere doser med c-vitaminbomber nå, tenker jeg...

Surt å gå glipp av studentfesten i kveld da! Kunne tenkt meg å få med den, og tatt en øl eller tre, meeeeen... sånn er're bare!

:o)

Gjest FrekkeFrida
Skrevet

Nei. Hvem er "de andre her"?

jeg har følelsen av at det en del som bor på Grunerløkka og kjenner hverandre av de som bor i Oslo

Gjest funker ikke det..
Skrevet

Æsj, nei det funker ikke! Fikk tips om det for et par år siden, og mannen min kjøpte med seg fra London, men det funker jo ikke.

Ikke er det godt heller. Og det er jo egentlig bare mest paracet.

Skrevet

Æsj, nei det funker ikke! Fikk tips om det for et par år siden, og mannen min kjøpte med seg fra London, men det funker jo ikke.

Ikke er det godt heller. Og det er jo egentlig bare mest paracet.

Den med dobbel dose funker på meg hver gang. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...