Gå til innhold

Advarer mot et upersonlig samfunn der få bryr seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samfunnet er blitt så upersonlig at folk ikke tenker på mer enn seg selv. Hvis man ikke er utadvendt, vil ingen bry seg om man ligger død.

Flere eldre har ligget døde i ukevis før noen finner dem. En kvinne hadde ligget i syv måneder, en eldre mann hadde vært død i ti måneder.

- Folk i Oslo har ligget døde i opptil flere år, før de blir funnet. Da er det til slutt politiet eller namsmannen som finner dem.

Har du opplevd at samfunnet er kaldere?

Artikkel om dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1110136.ece

Gjest jordrotta
Skrevet

Gadd ikke lese avisinnlegget ditt, men vil bare få si at jeg tror tvert om at folk blir flinkere til å bry seg om hverandre. Bare se hva som har skjedd med folk etter orkanen i usa. Mange av dem har blitt tatt imot med åpne armer av folk i andre områder som ikke er rammet. Det er jo flott!

Skrevet

Gadd ikke lese avisinnlegget ditt, men vil bare få si at jeg tror tvert om at folk blir flinkere til å bry seg om hverandre. Bare se hva som har skjedd med folk etter orkanen i usa. Mange av dem har blitt tatt imot med åpne armer av folk i andre områder som ikke er rammet. Det er jo flott!

Du kan ikke akkurat sammenligne USA og Norge når det gjelder. USA er vant til å hjelpe naboer, venner, familie på en helt annen måte enn det vi er her.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Du kan ikke akkurat sammenligne USA og Norge når det gjelder. USA er vant til å hjelpe naboer, venner, familie på en helt annen måte enn det vi er her.

Men det liker ikke vi å innrømme, ikke sant? ;0)

Jeg var litt av en idealist i mine yngre år. Jeg har lært for å si det slik....

Gjest jordrotta
Skrevet

Folk som jeg kjenner er faktisk gode til å bry seg med hverandre for både gamle og unge, hvis man bare skal tenke lille norge.

Men synes det er viktig å tenke stort og se på verden som en helhet. Og da ser jeg mange mennesker som støtter opp om sine medmennesker når det skjer ulykker og katastrofer. Og det gir håp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...