Gå til innhold

Trygdekontoret igjen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha hatt store problemer med å komme gjennom til trygdekontoret mitt i forrige uke ringte jeg igjen i går og følgende samtale utspant seg:

Trk: Ja, det er XXX trygdekontor.

Jeg: Det er "Lillemus" som ringer her, jeg bare lurte på om det var mulig å sende inn en søknad om fornyet støtte til barnetilsyn på fax?

Trk: Neeeei, jaaa, neeeei, de fleste stikker jo innom eller sender den i posten da...

Jeg: Ja, men nå spør jeg om jeg kan sende den pr. fax!

Trk: Neeeeei, vi sender jo ikke dokumenter med personnummer på fax vi da...

Jeg: Nei, men nå er det jeg som spør om _jeg_ kan sende det på fax til dere!?

Trk: Jaaaa.... Om du tar sjansen på det så bør det vel kanskje kunne gå bra det?

Jeg: Ja, jeg tar sjansen på det, bruker jeg da det faxnummeret som står på nettsiden eller har dere et annet nummer til slikt?

Trk: Neeeeei, vi har bare ett faxnummer ja?!

*Himler med øynene* Jeg kan da umulig være den første som ringer og spør om det er mulig å sende søknader pr. fax?!?! Er det ikke jobben deres å vite sånt da?!

Gjest betasuppe
Skrevet

De som jobber på trygdekontor er noen gamle røyer som ikke vet bak fram på en pc. Og langt mindre en fax. Merkelig forresten hvordan de later til å tro at det er deres egen personlige lommebok de betaler fra. "Ja, jeg får vel gi deg de pengene da".

Tror ikke du skal stole på at de klarer å motta den faxen hvis du sender den.

Skrevet

Hallo, du snakket med Trygdekontoret. De er nok ikke på lista over kontorer som gjør sitt beste for å gi god service.....

Tror ikke de har forstått at de egentlig er et servicekontor....

Skrevet

Hallo, du snakket med Trygdekontoret. De er nok ikke på lista over kontorer som gjør sitt beste for å gi god service.....

Tror ikke de har forstått at de egentlig er et servicekontor....

Kan man klage på servicen noe sted? Seriøst ment altså.

Ørkenvandreren
Skrevet

:-)

Min erfaring med trygdekontoret, er at halvparten av de er gamle kjærringer som såvidt har tatt steget fra fra papir og blyant til skrivemaskinen. Den andre halvparten består av mer oppegående og yngre mennesker (men stort sett kvinnfolk det også...), med et litt annet tempo, etc.

Det er vel ikke tvil om hvilken halvpart du traff på.

Men jeg kan si mye stygt om folkebibliotekene også jeg, så bare pass deg! ;-)

Skrevet

Verna bedrift? Neida, men ring i alle fall etter du har sendt faksen og spør om de har mottatt den.

Det virker som om det er nødvendig her.

(Og så greier jeg ikke å stoppe rødpenn-guri i å stikke seg fram i dag: På norsk heter det faks med -ks og ikke -x. Det er en forkortelse av faksimile ...)

Øyh! ;o)

Vennlig hilsen

Skrevet

he-he....det er ille å si det, men noe av det morsomste jeg leser her er om dine kontakter med trygdekontoret.

Du burde utgi en liten bok om det:-)

Men litt seriøst så må det vel være noen instanser der det er mulig å rette en formell klage på slik udugelighet som du har opplevd på et kommunalt servicekontor.

Kanskje den borgerlige siden tross alt har rett når de ønsker å konkurranseutsette en del mer av den kommunale og statlige servicenæringen....:-)

Det skal vel ikke all verdens til for å øke effektiviteten og servicenivået her.....

Skrevet

:-)

Min erfaring med trygdekontoret, er at halvparten av de er gamle kjærringer som såvidt har tatt steget fra fra papir og blyant til skrivemaskinen. Den andre halvparten består av mer oppegående og yngre mennesker (men stort sett kvinnfolk det også...), med et litt annet tempo, etc.

Det er vel ikke tvil om hvilken halvpart du traff på.

Men jeg kan si mye stygt om folkebibliotekene også jeg, så bare pass deg! ;-)

Det kan du helt sikkert! :o) Har fått så øra flagret en gang jeg, men jeg lover på ære og samvittighet at det var fullstendig uberettiget!

Jeg gjør allitd mitt aller beste for lånerne mine og får heldigvis veldig sjelden klager, men mange er flinke til å gi tilbakemeldinger når de får god service også og det er jo meget hyggelig!

Men om du opplever noe som er verdt å klage på - så klag!!! Jeg har selv sett og hørt mye rart fra bibliotekansatte...

Skrevet

he-he....det er ille å si det, men noe av det morsomste jeg leser her er om dine kontakter med trygdekontoret.

Men litt seriøst så må det vel være noen instanser der det er mulig å rette en formell klage på slik udugelighet som du har opplevd på et kommunalt servicekontor.

Kanskje den borgerlige siden tross alt har rett når de ønsker å konkurranseutsette en del mer av den kommunale og statlige servicenæringen....:-)

Det skal vel ikke all verdens til for å øke effektiviteten og servicenivået her.....

Men det må da gå an å klage et sted? Jeg skal sannelig se om jeg klarer å finne det jeg...

De var ikke stort bedre på likningskontoret da jeg gikk dit for å spørre hva de egentlig mente med svaret på klagen jeg sendte inn ang. skatteavregningen. "Det skal sikkert være sånn da....." *Himler med øynene*

Ørkenvandreren
Skrevet

Det kan du helt sikkert! :o) Har fått så øra flagret en gang jeg, men jeg lover på ære og samvittighet at det var fullstendig uberettiget!

Jeg gjør allitd mitt aller beste for lånerne mine og får heldigvis veldig sjelden klager, men mange er flinke til å gi tilbakemeldinger når de får god service også og det er jo meget hyggelig!

Men om du opplever noe som er verdt å klage på - så klag!!! Jeg har selv sett og hørt mye rart fra bibliotekansatte...

Jeg har en lei tendens til å være sent ute med å levere tilbake lånte bøker, så det ender opp med en purring som koster meg en tier eller to.

De pengene sparer jeg lett, ved å returnere bøkene i "etter stengetid"-luken de har i hoveddøren. Kanskje derfor de er så snerpete og sure? ;-)

Skrevet

Jeg har en lei tendens til å være sent ute med å levere tilbake lånte bøker, så det ender opp med en purring som koster meg en tier eller to.

De pengene sparer jeg lett, ved å returnere bøkene i "etter stengetid"-luken de har i hoveddøren. Kanskje derfor de er så snerpete og sure? ;-)

Tror du ja.... Hos oss blir disse gebyrene stående på kortet ditt så du får beskjed om å betale neste gang du kommer. :o)

Og skylder du 50-lappen og ikke gidder gjøre opp for deg så får du ikke låne mer.

Skrevet

Kan man klage på servicen noe sted? Seriøst ment altså.

Vet vel egentlig ikke hvor man i såfall kan gjøre det. Men de fleste andre offentlige kontorer er i hvertfall litt mer serviceinnstillte enn Trygdekontoret. (Snakker av erfaring da jeg utbetaler lønninger og derfor må ha litt med dem å gjøre innimellom)

Men jeg har jo sakt til folk når jeg har følt at jeg har fått veldig dårlig service. Dessverre både på usaklige og saklige måter.

Skrevet

Har fått et navn på fylkestrygdekontoret som jeg kan rette en klage til. Lønner seg å ha bekjente rundt omkring! :o)

Og tro meg . den klagen skal bli skrevet og sendt også!

Skrevet

Ingenting forbauser meg når det gjelder Trygdekontor. Jober på lønningskontor og sender ofte inn sykmeldinger for ansatte. TK har flere ganger sendt purring til arbeidstaker om at de ikke fått den. Men de har fått de andre som lå i samme konvolutt! Takk og pris at jeg tar kopier.

Skrevet

Har fått et navn på fylkestrygdekontoret som jeg kan rette en klage til. Lønner seg å ha bekjente rundt omkring! :o)

Og tro meg . den klagen skal bli skrevet og sendt også!

Gjør det!

Og gi oss tilbakemelding - hvis du får noen....:-)

Ikke sikkert at servicen er noe bedre der du sender klagen...he-he...

Skrevet

Tror du ja.... Hos oss blir disse gebyrene stående på kortet ditt så du får beskjed om å betale neste gang du kommer. :o)

Og skylder du 50-lappen og ikke gidder gjøre opp for deg så får du ikke låne mer.

Jeg bruker biblioteket sånn omtrent en gang hvert jubelår. Og hver gang kommer jeg dit og spør forsiktig om jeg har noen gamle synder jeg må gjøre opp for før jeg kan få låne ei bok. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...