Gå til innhold

Hva skjer med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Piper i lungene
Skrevet

På lørdag fikk jeg en beskjed som jeg ikke syns var noe ok. Etter det har jeg kuttet ut tablettene legen sier jeg må ha pga astma, pluss at jeg har kuttet ut mat.

Har en kjæreste som bor litt langt unna, så vi pleier å prate på msn. Han har jeg nå blokkert. Vil ikke prate med han.

Hva i alle dager skjer med meg? Noen med erfaring?

Skrevet

Du prøver åpenbart å straffe deg sjøl fordi du ble lei deg/fortvilet/opprørt over en beskjed du fikk.

Så skriver du inn hit, du skjønner tydeligvis at du reagerer "feil": den som er fortvilet/trist trenger ikke straffe seg sjøl, h*n er heller i behov av trøst=astmamedisin, mat, kontakt med kjæresten.

Hvis du fortsetter ned dette, blir du sjuk. Er det noen andre enn deg sjøl du ønsker å straffe? Den som ga deg beskjeden?

Du vet helt sikkert uten at jeg sier det til deg, at du har reagert "feil" på den beskjeden du fikk. Det var vel fordi den var mye verre for deg en "ikke ok".

Om du ikke får ut tristhet/sinne/fortvilelse på andre måter enn å straffe deg sjøl og andre, og det varer over tid, syns jeg du skal be om hjelp fra noen som har "vranglåser" og andre psykiske reaksjoner som sitt spesiale: lege, psykolog, helsesøster osv.

Lykke til med å slippe fram hva du egentlig prøver å si!

Gjest Piper i lungene
Skrevet

Du prøver åpenbart å straffe deg sjøl fordi du ble lei deg/fortvilet/opprørt over en beskjed du fikk.

Så skriver du inn hit, du skjønner tydeligvis at du reagerer "feil": den som er fortvilet/trist trenger ikke straffe seg sjøl, h*n er heller i behov av trøst=astmamedisin, mat, kontakt med kjæresten.

Hvis du fortsetter ned dette, blir du sjuk. Er det noen andre enn deg sjøl du ønsker å straffe? Den som ga deg beskjeden?

Du vet helt sikkert uten at jeg sier det til deg, at du har reagert "feil" på den beskjeden du fikk. Det var vel fordi den var mye verre for deg en "ikke ok".

Om du ikke får ut tristhet/sinne/fortvilelse på andre måter enn å straffe deg sjøl og andre, og det varer over tid, syns jeg du skal be om hjelp fra noen som har "vranglåser" og andre psykiske reaksjoner som sitt spesiale: lege, psykolog, helsesøster osv.

Lykke til med å slippe fram hva du egentlig prøver å si!

Takk LuckySky for fint svar. Ja, beskjeden var mer enn ikke ok.

Skrevet

Jeg tror du kanskje vil straffe de som ga deg den vonde beskjeden. Derfor tenker du at dersom du blir tynn og syk, så kan de "ha det så godt". Men du skriver litt lite til at det er mulig å gi deg noe ordentlig svar, dette kommer jo litt an på hva det var for en beskjed du fikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...