Gå til innhold

Masochisme? Et psykisk problem?

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung kvinne på 26 år.Med min nåværende sexpartner opplever jeg et utrolig sterkt ønske om voldsom, hardhendt sex. Jeg har aldri følt noe slikt lignende, men så har jeg heller aldri vært så tiltrukket av noen før...

Når jeg passerer et visst punkt av opphisselse, og så er det som om normal sex ikke "holder" lenger. Jeg vil bare ha...vel, smerte, men smerten føles ikke vondt, bare deilig. Det er som om smerteterskelen er doblet - minst. Og det gir meg en følelse av å være utrolig til stede i det som skjer.

Det er vel en slags masochisme. Men selv om sexen er sinnsykt tilfredsstillende - for oss begge - så bekymrer jeg meg fordi jeg har lest at dette anses for å være en psykisk diagnose.

Burde jeg søke hjelp? Og er det ikke rart at jeg aldri har følt noe behov for noe sånt før?

Dette har aldri ført til noe annet enn blåmerker, men likevel. Er jeg på en måte syk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197427-masochisme-et-psykisk-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En fetish f.eks, og mange andre ting, vil jo også kunne karakteriseres som en psykisk diagnose. Hvorvidt det er et problem eller ikke avhenger jo av den det gjelder. Så lenge dere begge har utbytte av det, så synes jeg ikke du skal kaste bort ressurser på å lure på det.

"............................................"

Det er overhodet ikke et psykisk problem. Det er det diagnostiske system som er litt for gammeldags på dette området, og det gjelder også for fetisjer.

Hvorfor skulle det være sykelig å tenne på f.eks en dokumentmappe, et stearinlys eller svarte, høyhælede sko?

Hvorfor skulle det være sykelig å ønske svært sterke stimuli (bli tatt hardt, smerte) under sexakten?

Nei, så lenge du og dere har det fint og finner nytelse i det, har gjensidig tillit og ikke skader hverandre nevneverdig så er det sundt og godt.

Nyt det!

Selv ønsker jeg litt hardhendt sex (tørr ikke å si det til sambo, for er redd for å virke syk) Så jeg tar heller hendene hans og klyper dem i siden min, mens jeg spør om han kan kjøre på hardere...

Men det jeg har lyst til er at han skal ta meg skikkelig hardt! Holde meg fast (klemme). Men han er jo myk som et lam.. he he..

Men jeg ønsker ikke å bli klasket til på rompa å slikt, for det synes jeg er en smerte som gjør vondt.. Men at han drar hardt å håret mitt,eller klyper meg mens han "holder seg fast" mens han tar meg HARDT bakfra er deilig smerte..

Men er flau for å tenke slik.. De som er voldtatt synes jo vi er syke.. Men det er jo forskjell på voldtekt og frivllig samleie.. Så det burde jo egentlig ikke sammenlignes..

Selv ønsker jeg litt hardhendt sex (tørr ikke å si det til sambo, for er redd for å virke syk) Så jeg tar heller hendene hans og klyper dem i siden min, mens jeg spør om han kan kjøre på hardere...

Men det jeg har lyst til er at han skal ta meg skikkelig hardt! Holde meg fast (klemme). Men han er jo myk som et lam.. he he..

Men jeg ønsker ikke å bli klasket til på rompa å slikt, for det synes jeg er en smerte som gjør vondt.. Men at han drar hardt å håret mitt,eller klyper meg mens han "holder seg fast" mens han tar meg HARDT bakfra er deilig smerte..

Men er flau for å tenke slik.. De som er voldtatt synes jo vi er syke.. Men det er jo forskjell på voldtekt og frivllig samleie.. Så det burde jo egentlig ikke sammenlignes..

Jeg synes du burde si til samboeren din hva du virkelig vil. Antakeligvis vil han være villig til å strekke seg ganske langt for å gjøre deg fornøyd! Det er i alle fall min erfaring...

Jeg var også redd for å virke "syk", og jeg tenker fremdeles en del på at jeg kanskje EGENTLIG ikke burde like dette. Men så er det også sånn at jeg tror at noe av grunnen til at jeg tiltrekkes av dette er nettopp det av det er litt "sykt".

Jeg liker å tenke på at INGEN har den minste anelse om hva vi driver med! Hehe. Hva ville f.eks. vennene mine sagt om de visste at elskeren min (som de forsåvidt heller ikke vet om...) binder meg fast til senga og behandler meg som han vil når vi har sex?

Det jeg ikke forstår er hvorfor jeg ikke har hatt slike lyster før?? Tror det må være noe med HAN å gjøre. Det er litt sånn "jeg-har-så-lyst-på-deg-at-du-kan-få-gjøre-alt-du vil". Påføring av smerte inkludert, liksom.

Jeg har også lest at smerte kan utløse noen stoffer som faktisk kan oppleves som deilige.

Jeg tror i alle fall jeg bare nyter å ikke ha kontroll. Jeg er liksom "vellykket" med god jobb, masse venner og et aktivt sosialt liv og alt det der. Har full kontroll ellers, liksom. Å la noen andre ta makten under sex føles derfor utrolig bra!

Har alltid følt at det så mye styr med "vanlig" sex. Man må liksom passe på at begge har det bra, snakke om hva man liker osv. Jeg blir sliten av det, og jeg er egentlig sliten nok fra før. Jeg orker ikke å streve mot vellykket sex i tillegg til alle de andre tingene som også må være vellykket.

Muligens er det litt sykt, men jeg nyter i alle fall å IKKE være likestilt og gjøre ting "korrekt" i følge alle sexråd i blader og aviser osv. Jeg vil liksom bare ha...fri fra maset. Og det føler jeg faktisk at jeg får ved å ha agressiv, voldelig sex med håndjern og tau osv.

Men man kan ikke dusje på SATS med masse blåmerker da...

Annonse

Gjest problemfri

Hei

Jeg er maschosist selv, og vet å godt hva du mener. Det har vel forsåvidt blitt stilt psykiske diagnoser i forhold til dette, men jeg føler meg på ingen måte psykisk syk...

Jeg nyter det å underkaste meg i det seksuelle, uten at det overhodet er noe tema i hverdagen min der jeg tvert i mot har mye ansvar også for andre mennesker.

Kanskje er det nettopp derfor det er så deilig å gi slipp helt privat...

Jeg tenner på smerten i det seksuelle, men er en skikkelig pingle når det kommer til smerte om jeg skader meg ellers...

Jeg synes du burde si til samboeren din hva du virkelig vil. Antakeligvis vil han være villig til å strekke seg ganske langt for å gjøre deg fornøyd! Det er i alle fall min erfaring...

Jeg var også redd for å virke "syk", og jeg tenker fremdeles en del på at jeg kanskje EGENTLIG ikke burde like dette. Men så er det også sånn at jeg tror at noe av grunnen til at jeg tiltrekkes av dette er nettopp det av det er litt "sykt".

Jeg liker å tenke på at INGEN har den minste anelse om hva vi driver med! Hehe. Hva ville f.eks. vennene mine sagt om de visste at elskeren min (som de forsåvidt heller ikke vet om...) binder meg fast til senga og behandler meg som han vil når vi har sex?

Det jeg ikke forstår er hvorfor jeg ikke har hatt slike lyster før?? Tror det må være noe med HAN å gjøre. Det er litt sånn "jeg-har-så-lyst-på-deg-at-du-kan-få-gjøre-alt-du vil". Påføring av smerte inkludert, liksom.

Jeg har også lest at smerte kan utløse noen stoffer som faktisk kan oppleves som deilige.

Jeg tror i alle fall jeg bare nyter å ikke ha kontroll. Jeg er liksom "vellykket" med god jobb, masse venner og et aktivt sosialt liv og alt det der. Har full kontroll ellers, liksom. Å la noen andre ta makten under sex føles derfor utrolig bra!

Har alltid følt at det så mye styr med "vanlig" sex. Man må liksom passe på at begge har det bra, snakke om hva man liker osv. Jeg blir sliten av det, og jeg er egentlig sliten nok fra før. Jeg orker ikke å streve mot vellykket sex i tillegg til alle de andre tingene som også må være vellykket.

Muligens er det litt sykt, men jeg nyter i alle fall å IKKE være likestilt og gjøre ting "korrekt" i følge alle sexråd i blader og aviser osv. Jeg vil liksom bare ha...fri fra maset. Og det føler jeg faktisk at jeg får ved å ha agressiv, voldelig sex med håndjern og tau osv.

Men man kan ikke dusje på SATS med masse blåmerker da...

Hadde han vært en litt annen type, så hadde jeg nok tore å si det. Men han er liksom en myk mann på en måte...

Til og med når han er skikkelig opphisset så blir det ikke noe hardere støt e.l enn ellers..

Han er så pus ;) Men vi har det bra sammen seksuelt, så det er jo ikke noe problem. Men det ligger pitte litt i bakhodet at jeg kunne hatt sterkere orgasmer ;)

Kanskje det kommer frem i fylla engang.. he he ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...