Gå til innhold

Å ta buss - bytte buss - rekke hjem!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri mer buss til kjøpesenteret!

For første gang skulle jeg ta bussen til kjøpesenteret med de to minste barna. Senteret åpner ikke før ti, og jeg måtte være tilbake til halv ett da eldstemann skulle komme fra skolen.

Vi gikk ut døra 940. Tok bussen 945, og byttet buss etter ti minutter. Det gikk akkurat. Hadde trodd jeg hadde større margin, men det tok lenger tid å krysse E-18 (undergang) til fots enn jeg trodde. Ankom senteret litt over ti.

Vi fikk gjort det viktigste ærendet først, deretter tuslet vi litt rundt og kikket. Fikk melding om at ei venninne også var der, så vi møttes på en kafé. Koselig. Innom en butikk etterpå. Så langt - alt etter planen.

Bussen tilbake skulle gå 1159. Da skulle vi korrespondere fint med en buss 1220, med ti minutters margin. Var på busstoppet 1156.

Storesøster øvde på å holde ut hånda for å stoppe bussen. Men ingen buss kom... Da klokka var ti over ringte jeg busselskapet, og fikk vite at bussen hadde fått motorstopp. ÅÅÅÅÅÅÅÅ! Da endelig en buss kom, måtte vi bytte buss etter to stopp, for han skulle ikke ha passasjerer likevel. Nå ville vi ikke rekke den korresponderende bussen likevel!

Vi hoppet av et sted vi kunne ta en annen buss enn vår, men et stykke i riktig retning. Jeg ble kjempestressa med tanke på at gutten vår - og nabojenta - kom hjem til tomt hus.

Ringte ei venninne som kom og kjørte oss siste biten hjem. Heldigvis.

Aldri mer buss til kjøpesenteret! Aldri mer bytte buss, særlig med to små barn og det tredje som venter hjemme! En ting er buss direkte til byen - det fungerer supert - men ikke bytting!

Skrevet

Det hadde vel ikke funka så bra å ta en direkte-buss fra byen og hjem heller, dersom denne bussen ikke kom til forventet tid...

Skrevet

Velkommen til mitt daglige helvete!

Kollektiv-livet!!!!

Jeg er vant til å ta buss, men ikke å bytte buss. Som regel kjører jeg ungene til barnehagen med bil, parkerer den ved et buss-knutepunkt, og tar så bussen inn til byen på jobb. Det fungerer greit.

Men huff! Det skal bli lenge til neste gang! Jenta på fire syntes imidlertid det var kjempemoro å kjøre buss. Vi hadde opptelling da vi kom hjem - og vi hadd kjørt med 6 ulike busser + bilen til venninna mi :-)

Skrevet

Det hadde vel ikke funka så bra å ta en direkte-buss fra byen og hjem heller, dersom denne bussen ikke kom til forventet tid...

Nei, det er vel riktig det da. Huff!!!

Skrevet

Nei, det er vel riktig det da. Huff!!!

Jeg opplevde engang at timekspressen-bussen var 55 min. forsinket!!! Det viste seg at bussen på vei inn til Oslo hadde blitt stående fast pga en trafikkulykke (bussen var ikke involvert, men ingen kom forbi ulykkesstedet). Jeg skulle være med samme buss men retning ut av Oslo, og den forsinkelsen forplantet seg jo hele veien. Skal love deg det var ille å stå langs E18 hele den tiden, uten å vite når bussen kom. (De har sms-varsling om evt. forsinkelser og forventet ankomst, men den ble ikke oppdatert riktig)

Skrevet

Jeg opplevde engang at timekspressen-bussen var 55 min. forsinket!!! Det viste seg at bussen på vei inn til Oslo hadde blitt stående fast pga en trafikkulykke (bussen var ikke involvert, men ingen kom forbi ulykkesstedet). Jeg skulle være med samme buss men retning ut av Oslo, og den forsinkelsen forplantet seg jo hele veien. Skal love deg det var ille å stå langs E18 hele den tiden, uten å vite når bussen kom. (De har sms-varsling om evt. forsinkelser og forventet ankomst, men den ble ikke oppdatert riktig)

Huff! Ja, det var jo betraktelig verre :-(

Det gikk jo greit i dag, når jeg tenker på det i ettertid. Det hadde stoppet å regne, de var jo to sammen, og jeg kom etter ca 20 minutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...