Gå til innhold

Risperdal og demente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt inn dette på psykiatri men legger det ut her også.

Jeg har akkurat vært å besøkt mora min og hun var sååå sløv i forhold til forrige gang. Det viser seg at eldresenteret har gitt henne Risperdal. Det gikk overhode ikke an å føre en samtale med henne, hun klarte ikke å si en kort setning engang. Hun er mye mer utenfor enn hun har vært tidligere.

Har de lov til dette uten at pårørende gir tillatelse? Jeg synes dette var helt tragisk. Satt der i to timer og fikk knapt ut et ord av damen. Greit at hun er ganske dement men dette var mye verre enn sist jeg så henne. Hun halvsov og skalv på hendene og jeg fikk nesten ikke kontakt med henne.

Jeg synes ikke det er riktig jeg. Selv om damen er dement så mener jeg at de ikke skal ta ifra henne den siste kontakten med utverdenen. Eller hva mener dere?

Skrevet

Venninna mi & mannen hennes har kranglet masse med sykehjems-personalet om medisinering av hennes svigerfar. Hvorvidt man plikter å informere nærmeste pårørende/verge vet jeg ikke. Vet du om faren din har fått informasjon om medisineringen og evt. gitt sitt samtykke?

Skrevet

Venninna mi & mannen hennes har kranglet masse med sykehjems-personalet om medisinering av hennes svigerfar. Hvorvidt man plikter å informere nærmeste pårørende/verge vet jeg ikke. Vet du om faren din har fått informasjon om medisineringen og evt. gitt sitt samtykke?

Nei, han har ikke fått noe informasjon og ikke har han spurt heller. Men han var fortvilet etterat han hadde vært der sist fordi hun var fullstendig utenfor.

Så jeg snakket med han og han spurte om jeg kunne snakke med legen for han,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...