Gå til innhold

hvorfor bruker de alltid den samme lesetavla hos optikeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde linsekontroll idag, og måtte se på en tavle med bokstaver. "Kan du tyde nederste linje nå"? Hadde det ikke vært greiere om de da viste en helt ny bokstavrekke? For man husker jo hvilke bokstaver som ble vist første gangen, og de må vel påvirke resultatet når de ber meg lese hva som står der? eller hva jeg tror står der

Eller har det null betydning?

tenker også på barn som skal ha briller men kanskje har bestemt seg for at de ikke vil ha briller.

eller eldre som er redde for å se for dårlig, for kanskje å miste serfikatet?

Hva tenker dere om det?

Skrevet

Hvis du husker det fra forrige gang må du være ærlig med deg selv denne gangen da, ser du dem eller vet du bare hva som står fordi du husker det? Verre er det vel ikke? Har aldri vært noe problem for meg, men jeg har vel alzheimer light jeg, for jeg husker ikke det fra gang til gang.

Skrevet

Hvis du husker det fra forrige gang må du være ærlig med deg selv denne gangen da, ser du dem eller vet du bare hva som står fordi du husker det? Verre er det vel ikke? Har aldri vært noe problem for meg, men jeg har vel alzheimer light jeg, for jeg husker ikke det fra gang til gang.

jeg tenker ikke fra forrige gang, men at de bruker samme lesetavle gjennom hele konsultasjonen. Når man først får den presentert i stor skrift så husker man jo lett hva som står der når det er mindre skrift

Skrevet

jeg tenker ikke fra forrige gang, men at de bruker samme lesetavle gjennom hele konsultasjonen. Når man først får den presentert i stor skrift så husker man jo lett hva som står der når det er mindre skrift

Men poenget er jo ikke om du husker bokstavene eller ikke, men om du kan se dem. :)

Skrevet

"tenker også på barn som skal ha briller men kanskje har bestemt seg for at de ikke vil ha briller.

eller eldre som er redde for å se for dårlig, for kanskje å miste serfikatet?"

Skjønt der er jeg enig i at det kunne være en fordel om de byttet tavler, ja. :)

Skrevet

Men poenget er jo ikke om du husker bokstavene eller ikke, men om du kan se dem. :)

det er jeg enig i, men det påvirkes jo av at man vet hvilken bokstav det er. De spør jo alltid om man kan lese det som står der, ikke om bokstavene er tydelige

Skrevet

Jeg tenker at du skulle vurdere å skifte optiker!

Min optiker får sendt bokstavene opp på veggen via en maskin, så jeg får nye tavler hele tiden. Noen av tavlene har også andre figurer.

Skrevet

Jeg tenker at du skulle vurdere å skifte optiker!

Min optiker får sendt bokstavene opp på veggen via en maskin, så jeg får nye tavler hele tiden. Noen av tavlene har også andre figurer.

På Brilleland er den øverste linja R D Z T. Det har den vært i mange år ;)

Skrevet

På Brilleland er den øverste linja R D Z T. Det har den vært i mange år ;)

Så kanskje du også skulle skifte optiker?

Men det er vel linjene lenger nede som er viktigere. Kan du den nederste utenatt også?

Skrevet

Så kanskje du også skulle skifte optiker?

Men det er vel linjene lenger nede som er viktigere. Kan du den nederste utenatt også?

Nei, for den er det så sjelden jeg ser ;) Men det er som Timari sier,- når man allerede vet hva som står der, så kan man bli 'lurt' til å tro at man kan lese det, sånn om man er litt i grenseland.

Men jeg gidder ikke bytte optiker bare pga bokstavtavlene, altså ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...