Gjest anonym12 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hei, jeg er en kvinne på 30år som har fått smerter i skjeden. Jeg har vært til lege, men noe av dette er for flaut å fortelle så jeg prøver dette forumet. Smertene kom etter onanering, dvs etter at jeg brukte en gjenstand (skaftet på en børste, ingen spisse kanter, og av hard plass, vasket i såpevann). Denne tok jeg maks 5 cm inn i skjeden og sikkert under ett minutt. Men kort tid etter kom smertene. Det føltes ut som tingen fortsatt var der inne. Dette varte en hel dag, men dagen etter var jeg helt fin. Seks dager etterpå kom smertene tilbake, og det ble skikkelig vondt, var helt svett og blek. Var til turnuslege,som ikke fant noe galt ved underlivsundersøkelse, dvs: ikke spesielt rødt, eller noen rifter eller sår, bare litt øm rett innenfor skjede inngangen.(Det må sies at utstyret, og lyset virket ganske gammelt).Bakterie prøven var negativ, og også senkning. Det har heller ikke vært utflod, eller kløe, svie. Legen mente det kunne være førmenstruasjons smerter. Etter fem dager med smerter kom menstruasjonen og smertene slapp litt taket(bare vanlige mens. smerter mest),men dagen etter mentruasjonen var over kom smertene tilbake. Har også spist mye Ibux men de hjelper ikke mye på smerten, den er der hele tiden. Ellers går jeg på Diane, (har stått på disse i 3 år, pga litt høye testoteron verdier).Jeg må også nevne at jeg begynte en dag senere på nytt brett en jeg bruker denne gangen. Jeg venter nå på time til gynekolog. (tviler på at han kan finne noe men...) Det er ikke så vondt som det var, men fortsatt vondt, og ubehagelig(kjenner hele tiden at skjeden er der på en måte). Har du noe formening om hva dette kan skyldes? Kan jeg ha fått en allerisk reaksjon etter mitt påfunn? (av materialet) I tilfelle skulle det kanskje vært skikkelig rødt der inne..? Om det skulle være allergi er dette noe som går ut av kroppen av seg selv, og når? (prøvde en zyrtec tablett, som ikke hjalp).Er ikke en allergisk type, men har generelt en litt sensitiv hudtype. Kan det være at tørre slimhinner er årsaken? Eller forstyrrelse i bakteriefloraen. Vises ikke slik på bakterieprøver? Og hva med Diane bruk, er dette noe som kan gi tørrere slimhinner en ved vanlig syklus? Har kjøpt glidemiddel, melkesyrekapsler og Replens. Prøver nå Replens, men synes det har begynt å svi litt, bare etter noen timer, men det er kanskje naturlig hvis det er sårt? Hva anbefaler du av slik noe? Ok, det ble mange spørsmål. På forhånd takk! Hilsen anonym. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197440-smerter-i-skjeden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.