Gå til innhold

MÅ jeg stemme ved det valglokalet som er oppgitt hos meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Helt grønn på valg
Skrevet

har fått oppnevnt et valglokale som ligger langt fra der jeg bor siden jeghar flyttet.(bor fremdeles innen Oslo)

er det sånn at det valglokalet som jeg har fått på stemmeseddelen er det jeg må forholde meg til eller kan jeg oppsøke et annet valglokale?

Gjest kalendria
Skrevet

Hvis du skal stemme på valgdagen, så må du gå til oppgitt sted. Hvis du frohåndsstemmer, tror jeg du kan gå hvor som helst, men ikke sikker. Du kan i alle fall forhåndsstemme i rådhuset, uansett hvor du hører hjemme.

Tror i alle fall det er sånn.

Skrevet

Du kan forhåndsstemme hvor som helst, men du gjør det lettest for oss om du har med valgkortet. :o)

Det stemmer ikke at du må stemme på stedet som står på valgkortet på valgdagen, jeg har i alle fall stemt på andre steder tidligere. Og de sitter vel ikke med papirprotokoller og krysser ut manuellt lengre på valgdagen heller?!

Skrevet

Jeg stemte på "feil" sted forrige gang, da ble stemmen min puttet inn i konvolutt merket med mitt navn, og levert til "riktig" sted, og der sjekket de at jeg ikke stemte flere steder...

Skrevet

I Trondheim kan du stemme i en annen valgkrets en den man hører til, også på valgdagen. Stemmeseddelen blir da lagt i en konvolutt på samme måte som ved forhåndsstemming. Jeg regner med at det samme gjelder andre kommuner også, men ring til rådhuset for sikkerhets skyld, eller stikk innom og forhåndsstem.

Skrevet

I Trondheim kan du stemme i en annen valgkrets en den man hører til, også på valgdagen. Stemmeseddelen blir da lagt i en konvolutt på samme måte som ved forhåndsstemming. Jeg regner med at det samme gjelder andre kommuner også, men ring til rådhuset for sikkerhets skyld, eller stikk innom og forhåndsstem.

Du skulle vel ikke være en kollega av meg? Du vet så mye om valget i Trondheim....

Skrevet

Du skulle vel ikke være en kollega av meg? Du vet så mye om valget i Trondheim....

Nei jeg er nok ikke det. Men jeg skal sitte og ta i mot stemmer og telle opp stemmer på valgdagen. :o) Da må man vite litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...