Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og tenker, har en rar følelse inni meg, tenker da på dama, Som jeg gir masse oppmerksomhet på mange måter. Sier til henne hvor nydelig hun er også videre. Men får aldri noen respons på det jeg sier. Er det bare jeg som føler at dette er rart? Jeg spurte dama i dag, rett ut (etter at jeg sa hun var skjønn, nydelig også videre) Så spurte jeg henne om hun ikke syntes jeg var skjønn, nydelig også videre. Men da ble hun taus og sa ikke noe....hva betyr dette?

Skrevet

Typen min synes alle sånne kommentarer er teite og ser ikke under noen omstendigheter poenget med å si noe av det, inklusive "jeg elsker deg" eller lignende greier.

Så han svarer aldri.

Det har allikevel vart i snart 6 år og ser ikke ut til å være på vei mot slutten enda.

Skrevet

Hvis hun ikke svarte på direkte forespørsel kan du være ganske sikker på at det er et sabla dårlig tegn.

Skrevet

Typen min synes alle sånne kommentarer er teite og ser ikke under noen omstendigheter poenget med å si noe av det, inklusive "jeg elsker deg" eller lignende greier.

Så han svarer aldri.

Det har allikevel vart i snart 6 år og ser ikke ut til å være på vei mot slutten enda.

Mener du at han aldri sier at han elsker deg?? Det hørtes trist ut, syns jeg!

Gjest behøver ikke være mye
Skrevet

Jeg gir ikke så mye respons tilbake i disse dager, og det er fordi jeg er sur på mannen min... Jeg er glad i ham, men av og til blir man litt lei. Så det kan være at hun er lei pga noe, men det kan også være en bagatell. Spør!

Skrevet

Hun synes nok ikke du er skjønn, nydelig også videre, da vil jeg tro hun hadde sagt det. Hvis hun ikke bare er midlertidig sur på deg av en grunn du kjenner, burde du undersøke litt mer.

Skrevet

Noen mennesker har veldig vanskelig for å gi komplimenter, det blir nesten like pinlig som å få. Kanskje det er grunnen? Da kan man fort bli stum som en østers når man presses opp i et hjørne.

Selv har jeg problemer med å finne adjektiver som beskriver mannen min best, for han kan ikke fordra å bli kalt "skjønn" eller "søt" eller "nydelig"... "Åh, du er så god", sier jeg da :)

Gjest Hugh Hefner
Skrevet

Man blir lei av det meste når det blir sagt ofte nok. Ord mister betydning.

Hvis noen sier jeg er nydelig og skjønn x antall ganger i løpet av dagen - da tenker jeg: whatever!

Spar heller på komplimentene når du virkelig mener det!

Skrevet

Jeg tror hun har en kjekkere fyr i kikkerten! Pass på!

Skrevet

Jeg tror hun har en kjekkere fyr i kikkerten! Pass på!

He, he. Ikke lett dette her, joda, jeg burde nok spare på komplimangene. Men jeg ønsker jo å få dem jeg også. Liker ikke at det bare er one way på en måte. Så klart jeg ikke går rundt hele dagen og sier at du er så søt du er så nydelig også videre. Rare greier at hun ikke sier det til meg...hmmm

Skrevet

Denne gangen er jeg veldig enig med SDD - svarer man ikke på en så direkte oppfordring så....

Gjest kulla Gulla
Skrevet

Slutt å gi henne komplimenter helt til hun reagerer/etterspør dem. Hvis hun spør: Hvorfor sier du aldri jeg er pen lenger? forklarer du det jo med dårlig respons fra før. Kanskje vil hun savne det, tenke seg om og begynne å gi deg litt tilbakemeldinger også på eget initiativ. Hvis hun overhodet ikke reagerer over lengre tid, bør dere ta en alvorsprat om forholdet.

Skrevet

Mener du at han aldri sier at han elsker deg?? Det hørtes trist ut, syns jeg!

Tja, det skjer. Men det er ytterst sjelden.

Det viktigste er visst at jeg vet det, ikke at han sier det hele tiden. Vet ikke om det bare er at slikt gjør ham forlegen, eller om han virkelig synes det er teit å si sånt.

Skrevet

Slutt å gi henne komplimenter helt til hun reagerer/etterspør dem. Hvis hun spør: Hvorfor sier du aldri jeg er pen lenger? forklarer du det jo med dårlig respons fra før. Kanskje vil hun savne det, tenke seg om og begynne å gi deg litt tilbakemeldinger også på eget initiativ. Hvis hun overhodet ikke reagerer over lengre tid, bør dere ta en alvorsprat om forholdet.

Dette var faktisk et ganske godt svar. Og jeg starter i dag! Så får jeg se hvor lenge det vare før hun etterspør/savner komplimanger selv! Det er jo rart, at hun aldri gir meg komplimang. Selv når jeg føler meg som verdens fineste fyr (selv om jeg kanskje ikke er det he, he)

Skrevet

Det kan bety mye, men også slett ingen ting.

Noen er flinke til å gi komplimenter, og til å "se" den andres behov for gode ord og respons. Andre er mindre flinke, og gjengjelder ikke engang den andres utspill.

Slik er det, men det behøver ikke bety at du ikke skal si ifra. Noe av det viktigste i et forhold er kommunikasjon, også om hva vi synes om hverandre.

Det er mange av oss som overser den viktige delen av relasjonsbyggingen.

Faren ved å spørre slik du gjorde, er at hun kan oppfatte deg som enten usikker på deg selv, fornærmet eller kritisk til hennes væremåte.

Hvis hun ble stum, tyder det kanskje på at hun skjønner du tviler på hennes følelser på deg, og at du er ute etter bekreftelser. De signalene bør du ta, for hun var ikke i stand til å gi deg den bekreftelsen.

Hvis hun hadde oppfattet dette, og hatt de nødvendige følelsene, ville hun nok ha sagt at selvfølgelig dummen min, jeg synes du er herlig. Du lurer da ikke på det?

Alt dette er litt avhengig av om dette er dama di, i betydningen ung ny kjæreste, eller om det er en partner du har levd lenge med.

Noen er veldig sære og vare på det å si jeg elsker, du er skjønn osv.. Henger seg litt for mye opp i den dype betydningen i stedet for å bruke slike ord for å bygge noe flott.

Da er det nok mer virkningsfullt å droppe det du selv har følt for å gi av komplimenter litt bevisst en stund. Vise seg litt likegyldig men ikke provokativ, idet du spør om et ærlig svar på om hun er tilfreds i forholdet. Kanskje det er noe dere bør snakke om?

Gi henne utspillet, og ikke anklag henne for noe. Men det er lov å fortelle at du har tenkt over noe, og at du trenger et forhold hvor man kan gi hverandre respons og gjensidig oppmerksomhet.

Personlig mener jeg at et forhold uten flørt og smigrende komplimenter begge veier er dødt. Så kan vi diskutere om det er kunstig å gi hverandre slikt når vi egentlig er så godt kjent med hverandre og forelskelsen er over. Vi har det jo greit.

Men da glemmer vi at jeg har en mulighet til å lage ny spenning og lidenskap for meg selv ved å krydre kommunikasjonen vår.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kanskje du sier det for ofte, for mye? At hun ikke tenker over det lenger, men det blir på lik linje med: hva skal vi ha til middag? Om du skjønner...=)

Gjest en som har vært der..
Skrevet

Bytt jobb!? Du bør hvertfall avklare siituasjonen på hjemmebane før du innleder et forhold til din kollega (hvis det ikke er for sent allerede?).

Det viktigste bør uansett være barna - tenk på dem før du gjør noe overilt. Prossessen bør være gjennomtenkt, og det tar tid.

Hva med din kollega, er han også gift og har barn - da må du i så tilfelle også forholde deg til hans barn, og en ekskone. Det er ikke sikkert at han er like spennende og attraktiv når dere møter hverdagen!

Mitt råd; tenk deg nøye om!

Skrevet

Noen er flinke til å gi komplimenter, og til å "se" den andres behov for gode ord og respons. Andre er mindre flinke, og gjengjelder ikke engang den andres utspill.

Slik er det, men det behøver ikke bety at du ikke skal si ifra. Noe av det viktigste i et forhold er kommunikasjon, også om hva vi synes om hverandre.

Faren ved å spørre slik du gjorde, er at hun kan oppfatte deg som enten usikker på deg selv, fornærmet eller kritisk til hennes væremåte.

Hvis hun ble stum, tyder det kanskje på at hun skjønner du tviler på hennes følelser på deg, og at du er ute etter bekreftelser. De signalene bør du ta, for hun var ikke i stand til å gi deg den bekreftelsen.

Hvis hun hadde oppfattet dette, og hatt de nødvendige følelsene, ville hun nok ha sagt at selvfølgelig dummen min, jeg synes du er herlig. Du lurer da ikke på det?

Alt dette er litt avhengig av om dette er dama di, i betydningen ung ny kjæreste, eller om det er en partner du har levd lenge med.

Noen er veldig sære og vare på det å si jeg elsker, du er skjønn osv.. Henger seg litt for mye opp i den dype betydningen i stedet for å bruke slike ord for å bygge noe flott.

Da er det nok mer virkningsfullt å droppe det du selv har følt for å gi av komplimenter litt bevisst en stund. Vise seg litt likegyldig men ikke provokativ, idet du spør om et ærlig svar på om hun er tilfreds i forholdet. Kanskje det er noe dere bør snakke om?

Gi henne utspillet, og ikke anklag henne for noe. Men det er lov å fortelle at du har tenkt over noe, og at du trenger et forhold hvor man kan gi hverandre respons og gjensidig oppmerksomhet.

Personlig mener jeg at et forhold uten flørt og smigrende komplimenter begge veier er dødt. Så kan vi diskutere om det er kunstig å gi hverandre slikt når vi egentlig er så godt kjent med hverandre og forelskelsen er over. Vi har det jo greit.

Men da glemmer vi at jeg har en mulighet til å lage ny spenning og lidenskap for meg selv ved å krydre kommunikasjonen vår.

Jeg føler av og til at jeg bruker "enveis kommunikasjon" Altså dama vil ha oppmerksomhet. Og det er jo greit, jeg prøver så godt jeg kan. Og gir komplimanger når jeg føler for det. Går ikke rundt og gjør det hele dagen. Jo, jeg sa det rett ut til henne at jeg lurte på hvorfor jeg ikke fikk noen komplimanger tilbake. Og da sa hun bare, jeg trodde ikke du likte de....Vel, jeg for min del synes den var litt "tynn" men alikevel. Det var jo greit å få pratet ut. Og nå får jeg faktisk komplimanger av og til ;-)

Skrevet

Ja, jeg er enig med deg i at det kan bety mye. Og jeg lever jo tross alt sammen med dama 24 timer å døgnet. I helgen var vi på tur, så tok jeg steget og spurte henne rett ut hvorfor hun aldri gav meg komplimanger. Og når jeg da sa det så kom komplimangene på strak arm. Vel, jeg var jo litt overrasket da. Over det. Men nå er det tirsdag, og vi er tilbake til hverdagen. Og komplimangene er det lite av. Mens jeg prøver å gi henne det vær eneste dag. Fordi hun trenger det (da hun studerer og det er ganske tøfft til tider)Joda, jeg er er nok litt for "masete" med å si jeg elsker deg 2-3 ganger til dagen. Føler det er viktig, men kanskje det kan bli for mye av det "gode" av og til. Er ikke sikker...men takk for et veldig bra svar!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...