Gå til innhold

Konfirmasjonssummer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gutt skal konfirmere seg.

Han har sin mor, sin far, sin fars foreldre, sin mormor, en onkel m. "filletante" i selskap.

Har ikke større familie utenom det.

Hva er summene du ville gitt som hans besteforeldre, mormor og eneste onkel (og tante)

Økonomisk så er alle "midt på treet", hverken overrike eller fattige altså.

Skrevet

Utrolig vanskelig. Men summene skal ikke gjenspeile om familien er stor eller liten.

Vi er nok en ganske mye større familie. For noen år siden gav vi 500,- + en Victorinox lommekniv til ca. 300,-. Vi er tante/onkel.

Besteforeldrene gav 20.000,- og det synes jeg var helt hårreisende. Hører at mange besteforeldre gir 5.000,- og jeg synes det er veldig mye også.

Skrevet

Utrolig vanskelig. Men summene skal ikke gjenspeile om familien er stor eller liten.

Vi er nok en ganske mye større familie. For noen år siden gav vi 500,- + en Victorinox lommekniv til ca. 300,-. Vi er tante/onkel.

Besteforeldrene gav 20.000,- og det synes jeg var helt hårreisende. Hører at mange besteforeldre gir 5.000,- og jeg synes det er veldig mye også.

Her er det snakk om 8 lapper fra hver av besteforeldresiden og 3-4 lapper fra onkel og tante.

Synes det er kjempemye. (onkel mener dog at det er fint å gi litt siden han ikke gir noe større utenom bursdag og jul siden de bor et stykke unna)

Skrevet

Hos oss gir besteforeldrene 2000 kr., men de har mange barnebarn og også nå oldebarn.

Tanter og onkler gir i vår familie 500-1000kr. alt ettersom hvor god råd de har eller om de var faddere.

Skrevet

Her er det snakk om 8 lapper fra hver av besteforeldresiden og 3-4 lapper fra onkel og tante.

Synes det er kjempemye. (onkel mener dog at det er fint å gi litt siden han ikke gir noe større utenom bursdag og jul siden de bor et stykke unna)

Gjør de forskjell på borgelig og kirkelig konf?

Skrevet

Jeg synes også det er kjempemye. Hva skal ungene med så mye penger da. Ser jo ut til at veldig mange bare sløser det bort.

Nei, gi det heller når de blir store og skal flytte hjemmefra/studerer. Da trenger de virkelig pengene.

Skrevet

I familien vår er vanlig sum fra tanter/onkler 500 kroner, noen har også gitt 1000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...