Gå til innhold

Hudpleier

Gjest ta vare på huden

Anbefalte innlegg

Gjest ta vare på huden
Skrevet

Er det viktig å gå regelmessig til hudpleier når man er først i 30 åra?

Er produkter man kjøper på RIMI og HM bra nok? Hos hudpleier koster jo kremer osv mange ganger såmye som i vanlige butikker, men kanskje verdt den investeringen?

Synspunkter?

Skrevet

Jeg er hos hudpleier et par ganger i året. Hun sier at om vi er flinke selv så er det ikke nødvendig å komme så ofte. Med å være flink mener hun: daglig rens, gode kremer, peeling og maske regelmessig. Gjerne også damping i forkant av peeling og maske. Hun sier det kan gjøres så enkelt som å stå over en kjele med kokende vann og ha et håndkle over hodet.

Både ovennevnte hudpleier og en annen hudpleier jeg kjenner anbefaler kremer uten mineraloljer og de er jo gjerne dyrere enn de vi får kjøpt på Rimi, H&M etc.

Jeg har alltid kostet på meg gode kremer, men merker forskjell etterat jeg begynte med Mary Kay som jeg er veldig godt fornøyd med. Her er det en 3 in 1 krem, dvs. fungerer som rensekrem, ansiktsvann og peeling og den brukes daglig, helst morgen og kveld. Veldig finkornet peeling så skal ikke bli for mye. De har også et godt serum, et for dag og et for natt og dagserumet har solfaktor 15. I min alder, 50årene er det bra å bruke serum under dag/nattkremen. Merker huden er glattere med disse produktene, det er helt sikkert at linjene er mindre merkbare. Ser "fresh" ut synes jeg. Finnes nok også mange andre gode produkter på markedet, men som du sier, er dyrt.

Forholdsvis dyre de jeg bruker også, men veldig drøye.

Skrevet

Det viktigste er jo hvordan du selv tar vare på huden din. Jeg går ikke ofte til hudpleier, men er nøye med å rense huden,passe på å tilføre fuktighet og ta peeling en gang i blant. Må innrømme at jeg bruker en del på hudprodukter, men syns absolutt det er verdt det, syns ikke de såkalt "billigproduktene" kan måle seg med de litt mer ekskusive. Jeg sverger til Biotherm.

Gjest ta vare på huden
Skrevet

Jeg er hos hudpleier et par ganger i året. Hun sier at om vi er flinke selv så er det ikke nødvendig å komme så ofte. Med å være flink mener hun: daglig rens, gode kremer, peeling og maske regelmessig. Gjerne også damping i forkant av peeling og maske. Hun sier det kan gjøres så enkelt som å stå over en kjele med kokende vann og ha et håndkle over hodet.

Både ovennevnte hudpleier og en annen hudpleier jeg kjenner anbefaler kremer uten mineraloljer og de er jo gjerne dyrere enn de vi får kjøpt på Rimi, H&M etc.

Jeg har alltid kostet på meg gode kremer, men merker forskjell etterat jeg begynte med Mary Kay som jeg er veldig godt fornøyd med. Her er det en 3 in 1 krem, dvs. fungerer som rensekrem, ansiktsvann og peeling og den brukes daglig, helst morgen og kveld. Veldig finkornet peeling så skal ikke bli for mye. De har også et godt serum, et for dag og et for natt og dagserumet har solfaktor 15. I min alder, 50årene er det bra å bruke serum under dag/nattkremen. Merker huden er glattere med disse produktene, det er helt sikkert at linjene er mindre merkbare. Ser "fresh" ut synes jeg. Finnes nok også mange andre gode produkter på markedet, men som du sier, er dyrt.

Forholdsvis dyre de jeg bruker også, men veldig drøye.

Kan du si sånn ca pris på noen av produktene så jeg kan sammenlikne?

Takk for svar:)

Skrevet

Kan du si sånn ca pris på noen av produktene så jeg kan sammenlikne?

Takk for svar:)

Begge flaskene med serum(en for dag og en for natt): ca. 900kr.( holder i nesten et halvt år)

3in1 rensekremen: ca. 300kr. Holder også ca. et halvt år.

Dag/Nattkremer ca. 300kr.

Synes ikke disse prisene er så avskrekkende når jeg tenker på hvor lenge de varer.

Kan også anbefale deg produktene til Miranda som også er helt fri for mineraloljer og er på høyde med dyre produkter vi får kjøpt hos hudpleier. Disse selges via homeparty. Ikke så verst priser her heller og jeg har veldig god erfaring med flere av produktene.

Du kan sikkert finne mere om både Mary Kay og Miranda på deres hjemmesider.

Gjest ta vare på huden
Skrevet

Begge flaskene med serum(en for dag og en for natt): ca. 900kr.( holder i nesten et halvt år)

3in1 rensekremen: ca. 300kr. Holder også ca. et halvt år.

Dag/Nattkremer ca. 300kr.

Synes ikke disse prisene er så avskrekkende når jeg tenker på hvor lenge de varer.

Kan også anbefale deg produktene til Miranda som også er helt fri for mineraloljer og er på høyde med dyre produkter vi får kjøpt hos hudpleier. Disse selges via homeparty. Ikke så verst priser her heller og jeg har veldig god erfaring med flere av produktene.

Du kan sikkert finne mere om både Mary Kay og Miranda på deres hjemmesider.

Nei, prisene er sikkert ikke så ille om de virkelig er så drøye. Jeg selv har problemer med veldig konsentrerte produkter, for det er vanskelig å bruke lite nok.

Har du erfarng med dermatolgica eller hva det heter?

Skrevet

Nei, prisene er sikkert ikke så ille om de virkelig er så drøye. Jeg selv har problemer med veldig konsentrerte produkter, for det er vanskelig å bruke lite nok.

Ja, har prøvd noe av Dermalogica også. Prøver jeg har fått av hudpleier. Likte dem, men prøver er jo ikke så mye så vanskelig å si noe om resultatet. Prisene der blir for høye for min lommebok. Dag/Nattkremen jeg ble anbefalt koster nesten 600kr. Sikkert bra produkter, men altså for meg, for dyre.

Skrevet

Dermalogica er dyrt men veldig bra. Du kan bestille det på nett til halve prisen på både:

www.strawberrynet.com

www.skinstore.com

www.lookfantastic.com

Spør dem om de kan sette prisen til under 200kr, så slipper du toll :)

Skrevet

Jeg bruker Dermalogica - og er veldig fornøyd med det!

Prisen er, som for de andre produktene i tråden, meget høy. Men heldigvis er det også drøye produkter!.

Må kjøpe nytt ca hvert halvår (rensekrem, dagkrem, nattkrem osv).

mvh

Gjest ta vare på huden
Skrevet

Dermalogica er dyrt men veldig bra. Du kan bestille det på nett til halve prisen på både:

www.strawberrynet.com

www.skinstore.com

www.lookfantastic.com

Spør dem om de kan sette prisen til under 200kr, så slipper du toll :)

Så bra:) Men jeg kjøper gjerne billigere alternativer også, men da vet jeg jo ikke helt hva jeg skal velge..

Gjest papirtiger
Skrevet

Etter å prøvd Dr. Hauschka går jeg aldri tilbake til Dermalogica. Fantastiske produkter :) Fås på helsekostbutikker og er nokså rimelige.

Gjest ta vare på huden
Skrevet

Etter å prøvd Dr. Hauschka går jeg aldri tilbake til Dermalogica. Fantastiske produkter :) Fås på helsekostbutikker og er nokså rimelige.

Veldig skeptisk til ting på helsekost butikker da. Mye rart og mye giftig i ting der, hvertfall slikt som økologisk mat. burde være forbudt!

Gjest papirtiger
Skrevet

Veldig skeptisk til ting på helsekost butikker da. Mye rart og mye giftig i ting der, hvertfall slikt som økologisk mat. burde være forbudt!

Dr Hauschka selges i vanlige butikker i Tyskland, men i Norge selges det i helsekost. Ikke spør meg hvorfor.

Gjest ta vare på huden
Skrevet

Dr Hauschka selges i vanlige butikker i Tyskland, men i Norge selges det i helsekost. Ikke spør meg hvorfor.

Vanlige butikker, ala RIMI? Altså er det på linje med de produktene man kjøper der?

Gjest papirtiger
Skrevet

Vanlige butikker, ala RIMI? Altså er det på linje med de produktene man kjøper der?

Vanlige butikker som selger hudpleie :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Og nei, det er ikke på lik linje med såkalte drugstore-produkter.

Mye bedre en salong-merker også spør du meg

Skrevet

Jeg er 34 og bruker produkter fra MD. Jeg bruker MD Forte serien som er sterkere enn vanlig MD. Det er dyre produkter, men jeg har ikke prisene i hodet. Jeg kjøper dem på nett, Skinstore.no. De setter ikke prisen til under 200, det har jeg spurt dem om flere ganger. Sier at de er et seriøst firma som ikke gjør det.

Jeg merker forskjell når jeg bruker disse produktene. De inneholder fruktsyrer som stimulerer til cellefornyelse.

Jeg bruker aldri rimelige kremer til fjeset, gjorde det av og til før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...