Gå til innhold

Sosialistene taper oppslutning - er faren over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To målinger siste døgnet viser at muligheten for et ikke-sosialistisk flertall er til stede.

Det er viktig at folk som er opptatt av å beholde jobben sin, fortsatt ha lav rente, vil hindre en sosialistisk lekeskole og sikre en fremtidig velferdsstat for alle, nå mobiliserer.

Faren er ikke over, og vi må alle stille opp og stemme, hvis vi skal unngå et ødeleggende, sosialistisk eksperiment.

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• flisa

15

• Goliath

15

• gripp

12

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest blomsterløk
Skrevet

Er så enig med deg.

Skal selv forhåndstemme i ettermiddag fordi jeg er bortreist på valgdagen.

Syntes det var gledelig med målingen i går, men viktig at man følger opp og stemmer på valgdagen.

Skrevet

Vi"?

Du, kanskje.

SV er et sosialistisk parti og ønsker et sosialistisk samfunn.

Folk kjenner jo godt til hva sosialisme bringer med seg av "velsignelser" for folk flest, og det er derfor ikke rart at SV's oppslutning faller når dette enkle faktum går opp for folk.

Det er mulig at du faktisk ønsker et sosialistisk samfunn, men dere er i så fall noen ganske få svermere som ikke har fått med dere at sosialismen ble "avlyst" på slutten av 80-tallet.

Mange har kanskje latt seg forlede av SV's mange honnørord som skal dekke over de sosialistiske grunnideer.

Det ser ut til at de fleste har avslørt dette, og oppslutningen faller selvsagt.

Gledelig.

Skrevet

Vær også klar over at det kan være en ide å stemme Venstre i år - kommer de ikke over sperregrensen kan vi se langt etter det borgerlige flertallet. Så man må prøve å være litt taktiske:-)

Syns vanligvis Høyrevelger;

Skrevet

Det stritter her nå! :)

Hehe, stritter? I mot? Hos deg? Jeg vil heller tro det strutter etter Venstres siste gallupresultater?

Eh..døh..nå er det fire år til neste stortingsvalg. Har du tenkt på mulighetene som ligger her?

Flisa på Tinget!!

Skrevet

Vær også klar over at det kan være en ide å stemme Venstre i år - kommer de ikke over sperregrensen kan vi se langt etter det borgerlige flertallet. Så man må prøve å være litt taktiske:-)

Syns vanligvis Høyrevelger;

Det har du helt rett i, og det har vært fremført flere appeller i sakens anledning..også her på dol.

Skrevet

SV er et sosialistisk parti og ønsker et sosialistisk samfunn.

Folk kjenner jo godt til hva sosialisme bringer med seg av "velsignelser" for folk flest, og det er derfor ikke rart at SV's oppslutning faller når dette enkle faktum går opp for folk.

Det er mulig at du faktisk ønsker et sosialistisk samfunn, men dere er i så fall noen ganske få svermere som ikke har fått med dere at sosialismen ble "avlyst" på slutten av 80-tallet.

Mange har kanskje latt seg forlede av SV's mange honnørord som skal dekke over de sosialistiske grunnideer.

Det ser ut til at de fleste har avslørt dette, og oppslutningen faller selvsagt.

Gledelig.

Du tar nok feil. SV har økt oppslutning, ved Stortingsvalget i 1997 fikk SV 6%, i 2001 12.5% og nå ligger SV i snitt på målingene litt over resultatet fra 2001.

Kristin Halvorsen har alltid sagt at meningsmålingene i løpet av vinteren har vært gledelige men urealistisk høye

Skrevet

Hehe, stritter? I mot? Hos deg? Jeg vil heller tro det strutter etter Venstres siste gallupresultater?

Eh..døh..nå er det fire år til neste stortingsvalg. Har du tenkt på mulighetene som ligger her?

Flisa på Tinget!!

Ja - det stritter av elektrisistet og ren fryd! :) ståpels.

Ja, først skal jeg ha venninnen min Rita på tinget -så følger jeg etter selv -så klart :) hehe

Skrevet

Hva betyr det?

At hårene står til alle kanter i ren fryd og spenning over målingene:)

Skrevet

Amen!

Men det er et par ting jeg synes de borgerlige bør fikse opp i nå:

Det mest irriterende er de økte kostnader som sjuke fattigfolk får som følge av økningen i grensen for gratis medisin/behandling. Dessuten har de gjort et par innstramminger i tillegg som ikke kan bety allverden for statsfinansene, men som er trasig nok for fattigfolk.

Dette bør de gjøre noe med i neste periode.

hare1365380455
Skrevet

At hårene står til alle kanter i ren fryd og spenning over målingene:)

Ok:) Det blir spennende, ja... Er du medlem av et parti og driver med politikk? (Jeg vet altså hvilket parti du holder med...) :)

Skrevet

Du tar nok feil. SV har økt oppslutning, ved Stortingsvalget i 1997 fikk SV 6%, i 2001 12.5% og nå ligger SV i snitt på målingene litt over resultatet fra 2001.

Kristin Halvorsen har alltid sagt at meningsmålingene i løpet av vinteren har vært gledelige men urealistisk høye

Joda, hun innser vel også at oppslutningen ikke holder når det blir satt lys på innholdet i SV's eventyrpolitikk. Greit nok.

Skrevet

Ok:) Det blir spennende, ja... Er du medlem av et parti og driver med politikk? (Jeg vet altså hvilket parti du holder med...) :)

Ja jeg er medlem +++ :)

Skrevet

Men det er et par ting jeg synes de borgerlige bør fikse opp i nå:

Det mest irriterende er de økte kostnader som sjuke fattigfolk får som følge av økningen i grensen for gratis medisin/behandling. Dessuten har de gjort et par innstramminger i tillegg som ikke kan bety allverden for statsfinansene, men som er trasig nok for fattigfolk.

Dette bør de gjøre noe med i neste periode.

Helt enig - særlig den saken "frosken" skriver om her på DOL - at hennes mann må betale for smertelindringene selv -da han har "feil sykdom". Sånt er uverdig.

Skrevet

Jeg må bare si at hadde jeg vært i tvil før, hadde jeg i alle fall stemt rød/grønt etter den infernalske blå/kristne aktiviteten på dol i valgkampen.

Men nå blir det forhåpentligvis fred å få for dere om fire-fem dager ;-)

Skrevet

Jeg må bare si at hadde jeg vært i tvil før, hadde jeg i alle fall stemt rød/grønt etter den infernalske blå/kristne aktiviteten på dol i valgkampen.

Men nå blir det forhåpentligvis fred å få for dere om fire-fem dager ;-)

Hvorfor ønske fred på DOL? er det ikke en debattside da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...