Gå til innhold

Sosialistene taper oppslutning - er faren over?

Anbefalte innlegg

Gjest prakteksemplar
Skrevet

Du tar nok feil. SV har økt oppslutning, ved Stortingsvalget i 1997 fikk SV 6%, i 2001 12.5% og nå ligger SV i snitt på målingene litt over resultatet fra 2001.

Kristin Halvorsen har alltid sagt at meningsmålingene i løpet av vinteren har vært gledelige men urealistisk høye

Kristin Halvorsen og SV har gjort en elendig valgkamp. Valgkamper bruker for SV å være veldig positivt, fordi de fleste andre partier har latt de være i fred, nærmest sett på SV som et merkelig fenomen, men nå når SV er potensiell regjeringspartner, så har partiene måttet ta de alvorlig, og kjøre de hardt. Det er forunderlig å se hvor lett SV da knuses. Kristin har vært på defensiven hele valgkampen.

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• flisa

15

• Goliath

15

• gripp

12

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg må bare si at hadde jeg vært i tvil før, hadde jeg i alle fall stemt rød/grønt etter den infernalske blå/kristne aktiviteten på dol i valgkampen.

Men nå blir det forhåpentligvis fred å få for dere om fire-fem dager ;-)

Hehe...som du vet, skatt, er hensikten å få opp litt temperatur på denne saiten, og dessuten bringe på bane tema som avviker fra dol's vanlige; analsex, lykkepiller, utroskap og trolldeig.

Skrevet

Kristin Halvorsen og SV har gjort en elendig valgkamp. Valgkamper bruker for SV å være veldig positivt, fordi de fleste andre partier har latt de være i fred, nærmest sett på SV som et merkelig fenomen, men nå når SV er potensiell regjeringspartner, så har partiene måttet ta de alvorlig, og kjøre de hardt. Det er forunderlig å se hvor lett SV da knuses. Kristin har vært på defensiven hele valgkampen.

Er enig i at hun ikke har vært i toppform, men ikke enig i at vi har sluppet lett unna i andre valgkamper.

Skrevet

Helt enig - særlig den saken "frosken" skriver om her på DOL - at hennes mann må betale for smertelindringene selv -da han har "feil sykdom". Sånt er uverdig.

Osiris sier noe et sted om at Venstre står bak redusering av blåreseptmidler for kronisk syke.

Skrevet

Hvorfor ønske fred på DOL? er det ikke en debattside da?

Ikke fred på dol. Fred fra partipolitisk agitasjon.

Skrevet

Hehe...som du vet, skatt, er hensikten å få opp litt temperatur på denne saiten, og dessuten bringe på bane tema som avviker fra dol's vanlige; analsex, lykkepiller, utroskap og trolldeig.

Du sier noe. Forresten glemte du 'middag i dag' og 'husarbeid'.

Skrevet

Ja jeg er medlem +++ :)

Lurer litt på om jeg så deg på TV for noen dager siden, kan det stemme? :-)

Skrevet

Osiris sier noe et sted om at Venstre står bak redusering av blåreseptmidler for kronisk syke.

Jeg har aldri sagt at Venstre står bak. Jeg sier at Venstre har vært med på dette. Dette er noe som alle regjeringspartiene skal ha skyld for. Både Høyre, Krf og Venstre har vært med på denne usolidariske politikken. NÅr noen nå sier at dette må det endres på så ikke tro på dem. SÅ lenge det ikke står i programmene deres, hvorfor skulle de endre det da?

Skrevet

Helt enig - særlig den saken "frosken" skriver om her på DOL - at hennes mann må betale for smertelindringene selv -da han har "feil sykdom". Sånt er uverdig.

Ja, noen slik saker må ryddes opp i. Det blir bare for dumt.

Jeg regner med at du formidler dette inn i de rette kanaler.

(Når det er sagt, tror jeg vi må ta en diskusjon om folks forventning til offentlige helsetjenester og dennes yteevne, sett i lys av økende medisinske muligheter og en aldrende befolkning. Her blir det masse trøbbel, uavhengig av regjeringer).

Skrevet

Jeg har aldri sagt at Venstre står bak. Jeg sier at Venstre har vært med på dette. Dette er noe som alle regjeringspartiene skal ha skyld for. Både Høyre, Krf og Venstre har vært med på denne usolidariske politikken. NÅr noen nå sier at dette må det endres på så ikke tro på dem. SÅ lenge det ikke står i programmene deres, hvorfor skulle de endre det da?

Ok. Takk for oppklaringen.

Skrevet

Jeg syns heller ikke at SV har klart seg så godt i valgkampen.

Men ettersom jeg velger/stemmer mest av politisk overbevisning og minst etter hva de sier og gjør i valgkampen, så betyr ikke det noe for m eg på valgdagen.

Men det kan jo hende jeg stemmer RV, da. I smug. Mannen min er SV'er, sju. Dattera på 30 lurer jeg på hva kommer til å gjøre. Hun er egentlig langt ute til venstre uansett. Men hun kommer til oss på valgdagen, stemmer "hjemme", så spiser vi middag med henne og presser henne (mildt) fra hver vår kant på vei til stemmelokalet ...

Og så går vi hjem og drikker øl og ser på valgsendingene.

DET er trivsel, det!

Skrevet

Lurer litt på om jeg så deg på TV for noen dager siden, kan det stemme? :-)

Nei -det stemmer ikke :) om det ikke var skjult kamera da...

Skrevet

(Når det er sagt, tror jeg vi må ta en diskusjon om folks forventning til offentlige helsetjenester og dennes yteevne, sett i lys av økende medisinske muligheter og en aldrende befolkning. Her blir det masse trøbbel, uavhengig av regjeringer).

Sånne saker må eventuelt ryddes opp i på partienes landsmøter hvor programmene blir vedtatt. Så vidt jeg vet er ikke dol et besluttende organ hverken i Høyre, Krf elelr Venstre. Denne saken er ikke programsak for noen av disse partiene, og da kommer det nok ikke til å skje noe på dette området med en fortsatt blå regjering.

Skrevet

Jeg syns heller ikke at SV har klart seg så godt i valgkampen.

Men ettersom jeg velger/stemmer mest av politisk overbevisning og minst etter hva de sier og gjør i valgkampen, så betyr ikke det noe for m eg på valgdagen.

Men det kan jo hende jeg stemmer RV, da. I smug. Mannen min er SV'er, sju. Dattera på 30 lurer jeg på hva kommer til å gjøre. Hun er egentlig langt ute til venstre uansett. Men hun kommer til oss på valgdagen, stemmer "hjemme", så spiser vi middag med henne og presser henne (mildt) fra hver vår kant på vei til stemmelokalet ...

Og så går vi hjem og drikker øl og ser på valgsendingene.

DET er trivsel, det!

SYns det høres ok ut. :o)

Skrevet

Jeg skal gjøre det jeg kan i mine rekker i alle fall. Vi kan ikke godta slikt.

Skrevet

Det skal jeg gjøre :)

Skrevet

Sånne saker må eventuelt ryddes opp i på partienes landsmøter hvor programmene blir vedtatt. Så vidt jeg vet er ikke dol et besluttende organ hverken i Høyre, Krf elelr Venstre. Denne saken er ikke programsak for noen av disse partiene, og da kommer det nok ikke til å skje noe på dette området med en fortsatt blå regjering.

Det MÅ ordnes det - man er sosiale, trengende, syke mennesker også på den borgelige siden, vet du Osiris :)

Skrevet

Jeg vet ikke om egenadelstaket er definert i noen partiers programmer, men det går selvsagt an å rette på slikt selv om man ikke finner det i programmene.

Ingen partier er ute etter å ramme folk på en urimelig måte. Sosialister har ikke monopol på omtanke.

Skrevet

Nei -det stemmer ikke :) om det ikke var skjult kamera da...

Intervjusituasjon. Var bare en to-tre ting som stemte. Også virker du så flink og engasjert, vettu, så jeg tenkte kanskje... Men da var det ikke det da :-)

Skrevet

Jeg skal gjøre det jeg kan i mine rekker i alle fall. Vi kan ikke godta slikt.

Jeg har lest Venstres program og det er meget lite konkret- på dette området også. Har også lest svar på intervju Venstre, Høyre og Krf har gitt i møte med Ravmatikerforbundet, Jeg syns det er vanskelig å forstå at dette kan gjøres om med disse partiene i en ny regjering.

Kilde: revmatiker.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...