Gå til innhold

Hvordanoverføre bilder mellom to PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har hatt en bærbær PC i tilknytning til jobb, den har vi også brukt privat. Nå har vi fått en egen bærbar PC til hjemmebruk og må overføre en del filer og bilder.

Vi har akkurat fått installert bredbånd og skal etter planen få oss trådløst nettverk i huset.

Hvordan overfører jeg bilder fra den bærebare jobb pc en til vår nye bærbare hjemme pc?

Skrevet

Det letteste er utvilsomt en såkalt minnepinne - som er en liten sak som du putter i maskinenes USB-port. Disse får du kjøpt i databutikken for en hundrelapp. Jeg har en på 128MB, ikke særlig stor, men jeg får plass til omlag hundre bilder som det er lett å overføre biler/dokumenter fra den ene maskinen til den andre.

Evnt kan du jo brenne en CD-plate om maskinen du skal hente dokumenter fra har brenneprogram.

Eller sende dokumentene som epost fra den ene maskinen til den andre.

Skrevet

Som du har fått foreslått kan du brenne en CD (eller DVD om det er fryktelig store/mange bilder). Eller bruke en USB minnepinne eller mail.

Men det aller enkleste, forutsatt at begge pc-ene har tilkobling til et (trådløst) nettverk hjemme hos dere, så kan man overføre filene direkte fra en pc til en annen inne på Windows Explorer, My Network Places.

Skrevet

Det letteste er utvilsomt en såkalt minnepinne - som er en liten sak som du putter i maskinenes USB-port. Disse får du kjøpt i databutikken for en hundrelapp. Jeg har en på 128MB, ikke særlig stor, men jeg får plass til omlag hundre bilder som det er lett å overføre biler/dokumenter fra den ene maskinen til den andre.

Evnt kan du jo brenne en CD-plate om maskinen du skal hente dokumenter fra har brenneprogram.

Eller sende dokumentene som epost fra den ene maskinen til den andre.

Takkskal dere ha begge to. Nå skal jeg prøve meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...